پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بیانیه مهمی صادر کرد.

شعار سال: متن این بیانیه به شرح زیر است:                                 

 بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ (سجده/22)
     بار دیگر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار خوی وحشیانه خود را به نمایش گذاشت و جمعی از عزیزترین سربازان امت اسلام را به شهادت رسانید. در این خصوص نکاتی را به اطلاع امت اسلام و مردم شریف ایران می رسانیم:
1.    سردار پر افتخار سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی عامل اصلی امنیت در سرزمین های اسلامی و فرمانده مقابله با تروریست های داعشی و محبوب دلهای امت اسلام و جبهه مقاومت در سرتاسر کشورهای اسلامی بوده است و به شهادت رساندن وی، صرفاً به شهادت رساندن یک نیروی نظامی نیست که در نقطه مقابل به قتل یک نیروی نظامی خاتمه پیدا کند. روشن است که به شهادت رساندن وی اعلان جنگ و فتنه انگیزی علیه جبهه مقاومت و امت اسلام به شمار می رود  (وَ الْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ) .
2.    این ترور ناجوانمردانه در سرزمین اسلامی عراق و توسط مزدورانی که این سرزمین را اشغال کرده اند اتفاق افتاد و از این جهت نیز تجاوزی آشکار بر امت اسلام به شمار می رود. بر أساس تعالیم اسلامی حضور کفار و دائر کردن پایگاههای نظامی توسط آنان در سرزمین های اسلامی ممنوع است و باید با آن مبارزه کرد (وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا).
3.    بر أساس تعالیم قرآنی و تجربه تاریخی، سکوت در برابر این اقدام، مایه ذلت امت اسلام خواهد بود وباید اقدام تلافی جویانه سرلوحه اقدامات امت اسلام قرار بگیرد. برخورد با این حادثه باید بگونه ای باشد که درس عبرتی برای دیگر دشمنان امت اسلام باشد و آنان را از اقدامات بعدی منصرف گرداند (فَإِمَّا تَثْقَفَنَّهُمْ فِي الْحَرْبِ فَشَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ).
4.    همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «انتقام سختی در پیش است. ایران اسلامی هیچگاه شروع کننده جنگی نخواهد بود، اما در برابر تجاوز متجاوزان ساکت نخواهد نشست هر کس منافع امت اسلام را تهدید کند بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهیم کرد».
در ماجرای سردارِ شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز، شروع این ماجرا با دشمنان بوده، اما پایانش با آنها نخواهد بود. امت اسلام و جبهه مقاومت و جوانان انقلابی در سرتاسر بلاد اسلامی بی اعتنای به عده ای قلیل از «مرجفون» که سعی دارند به نام عقلانیت در دل های مردم «رجفه» انداخته و کاری کنند که امت اسلام دست از انتخاب درست کشیده و جام زهر بنوشد، آماده انتقام از این جانیان خواهند بود ( أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ  أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ).
5.    در نقطه مقابل شهادت این سرداران امت اسلام، کمترین توقع امت اسلام، پاکسازی کامل سرزمین های اسلامی بخصوص عراق از لوث وجود نیروهای آمریکایی است. به همین منظور از همه مجاهدان امت اسلام و جوانان انقلابی در سرتاسر سرزمین های اسلامی می خواهیم در گام اول، آماده اخراج کامل نیروهای آمریکایی از سرزمین مقدس عراق باشند. به همین منظور سربازان اسلام ناب محمدی، عماروار آمادگی خود را برای اجرای هر دستوری از سوی «فرماندهی معظم کل قوا» اعلام می نمایند (وَ لا تَهِنُوا فِي ابْتِغاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ ما لا يَرْجُونَ وَ كانَ اللَّهُ عَليماً حَكيماً).
6.    به دولتمردان آمریکا هشدار می دهیم و اعلام می کنیم که گمان نکنند که می توانند از چنگال جبهه مقاومت بگریزند. و به نیروهای آمریکایی مستقر در سرزمین های اسلامی خصوصاً عراق هشدار می دهیم که به لطف الهی و به زودی گرفتار انتقام امت اسلام خواهند شد (وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُونَ).


 احمد جنتی   
رئیس مجلس خبرگان رهبری

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، تاریخ 16 دی 98، کد مطلب: 4308: www.majlesekhobregan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین