پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۲۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای ترک عراق ندارد و نیرو‌های آمریکایی برای هرگونه اقدام متقابل ایران در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آماده می‌شوند.
شعار سال: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای ترک عراق ندارد و نیرو‌های آمریکایی برای هرگونه اقدام متقابل ایران در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آماده می‌شوند.

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا ضمن تکذیب ادعای خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌ها مبنی‌بر ارسال نامه رسمی ژنرال آمریکایی مبنی‌بر آماده شدن خروج از عراق، به خبرنگاران پنتاگون گفت، آمریکا هیچ برنامه‌ای برای خروج نظامی از عراق ندارد.

وی گفت: هیچ تصمیمی برای خروج از عراق وجود ندارد. همچنین هیچ طرحی برای مقدمات این خروج تصویب نشده است. من نمی‌دانم این نامه چیست. ما در تلاشیم تا دریابیم که از کجا آمده است و چیست، اما هنوز تصمیمی برای خروج از عراق گرفته نشده است.

وی افزود: ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود همچنان متعهد به مقابله با داعش در عراق است.

امشب پرواز چند بالگرد بر فراز بغداد شنیده شد. اکنون مشخص نیست که آیا این موضوع با نامه مذکور مرتبط است یا خیر. چرا که در آن نامه آمده است که نیرو‌های ائتلاف برای تخلیه و خروج از عراق از بالگرد‌ها استفاده می‌کنند.

در این نامه آمده است، در دفاع از حاکمیت جمهوری عراق و طبق درخواست پارلمان عراق و نخست‌وزیر این کشور، نیرو‌های نظامی آمریکا طی روز‌ها و هفته‌های آینده برای خروج از عراق آماده خواهند شد. این در حالی است که بازه زمانی مشخصی برای این امر تعیین نشده است.

صحت این نامه که خطاب به فرمانده عملیات مشترک وزارت دفاع عراق نوشته شده است، توسط یک منبع نظامی عراقی به رویترز تأیید شده است، اما وزیر دفاع آمریکا آن را تکذیب کرده است.

در هر حال، اسپر این نامه را به‌طور مشخص تکذیب نکرده است و فقط به این موضوع اشاره کرده که آمریکا هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارد.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نامه خروج از عراق نباید منتشر می‌شد!

"لارا سلیگمن" خبرنگار پنتاگون نیز می‌گوید، ژنرال "مارک میلی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که این نامه یک پیش‌نویس با هدف هماهنگی بوده و نباید منتشر می‌شده است و هیچ خروجی از طرف نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق صورت نمی‌گیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 17 دی 1398، کدخبر: 98101712847 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
خری که با پای خودش نمیره تو طویله اش با تابوت می فرستیمش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
کاری نداره که ما هم میزنیم میگیم امریکا در تدارک حمله گسترده به خاک ایران بود که ما خنثا کردیم ۰۰۰
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین