پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
در گذشته مساحت ایران به اشتباه یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع گفته می شداما، مساحت کل ایران برابر است با 1873959 (یک میلیون و هشتصد و هفتاد و سه هزار و نهصد و پنجاه و نه هزار)کیلومتر مربع است و در واقع با حدود 220 هزار کیلومتر مربع اشتباه محاسباتی روبرو بودیم. در ادامه توضیحات بیشتری درباره مساحت کشور ایران بخوانید.

شعارسال:  در گذشته مساحت ایران به اشتباه یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع گفته می شد، اما مساحت واقعی ایران، یک میلیون و 873 هزار و 959 کیلومتر مربع می باشد و در واقع با حدود 220 هزار کیلومتر مربع اشتباه محاسباتی روبرو بودیم ( حدود یک دهم مساخت کشور) .

ایران در طول مرزهای خشکی و آبی خود با 15 کشور همسایه است که از این لحاظ بعد از روسیه و چین در رتبه سوم جهان قرار دارد.

در گذشته، تعیین و تحدید حدود میله ها و تأسیسات مرزی به علت دقیق نبودن تجهیزات ، بشکل صحیح صورت نگرفته و بنا به دلایل طبیعی و انسانی از قبیل سیلاب ها، رانش زمین، زلزله، جنگ و غیره میله مرزی دچار جابجایی و یا تخریب می شد. این مسئله، اختلافات مرزی را با دیگر کشورهای همسایه به وجود می آورد.

امروزه کارشناسان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مجموعه نرم افزاری را تهیه کرده اند که به کمک آن می توان با استفاده از تصاویر هوایی مناطق مرزی، اقدام به طراحی اَندِکس پرواز کرد و سپس با شیوه جدید طراحی نقاط کنترلی و عملیات زمینی ژئودزی به روش استاتیک و پردازش نقاط کنترل اصلی و مثلث بندی هوایی، مختصات علایم مرزی را به صورت سه بعدی روی رایانه مشخص کرد.

با این روش، عوامل میدانی می توانند به راحتی به نقاط و علائم مرزی مورد نظر با دقت سانتیمتر، دسترسی پیدا کنند. ضروری است که آمار محاسباتی جدید ، در کلیه کتاب های درسی ، منابع رفرنس و مواردی همانند اصلاح شود. 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آفتاب آنلاین، تاریخ انتشار: 26فروردین1397، کدخبر: 191202: www.aftabir.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی معصومی
Spain
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
1
9
با سلام و درود
بسیار خوشحالم
خیلی ممنون از انتشار این گزارش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین