پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
گران‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا متعلق به شیوخ عرب و سرمایه‌داران روس است. کشتی‌های اکلیپس، اعظم، رایزینگ سان و سیرین از جمله گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان‌اند.

شعارسال: گران‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا متعلق به شیوخ عرب و سرمایه‌داران روس است. کشتی‌های اکلیپس، اعظم، رایزینگ سان و سیرین از جمله گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان‌اند.

سرمایه‌داران سراسر دنیا این روزها حاضرند پول زیادی بابت خرید کشتی تفریحی پرداخت کنند. شیوخ عرب، میلیاردرهای روس و افراد ثروتمند دنیا تعطیلات خود را در کشتی‌های تفریحی لوکس و زیبا می‌گذرانند. اعتمادآنلاین، به نقل از Business insider، به معرفی 10 کشتی تفریحی لوکس دنیا می‌پردازد:
 
1- اکلیپس (Eclipse)
 

قیمت این کشتی حدود 1.9 میلیارد دلار است و یک میلیاردر روس به نام رومن ابراموویچ آن را در سال 2010 خرید. این کشتی 2 باند فرود هلیکوپتر، 24 کابین مهمان، یک سالن مهمانی، 2 استخر و چند وان آب گرم دارد.
 
2- اعظم (Azzam)
 

گفته می‌شود این کشتی که قیمت آن حدود 600 میلیون دلار است به خاندان سلطنتی ابوظبی تعلق دارد. شایعه شده که این کشتی تفریحی یک زیردریایی با تجهیزات نظامی دارد. طول کشتی حدود 179 متر است و بزرگ‌ترین کشتی تفریحی جهان محسوب می‌شود.
 
3- رایزینگ سان (Rising Sun)
 

 
دیوید گفن (David Geffen) میلیاردر مغولی در سال 2010 این کشتی را به قیمت 590 میلیون دلار خرید. طول این کشتی 138 متر است و گنجایش میزبانی از 18 مهمان را دارد. گفن در سال 2017 از خانواده اوباما در این کشتی پذیرایی کرد.
 
4- سیرین (Serene)


محمد بن سلمان این کشتی را با قیمت 560 میلیون دلار خرید. طبق گزارش نیویورک تایمز، این کشتی بزرگ‌ترین کشتی تفریحی است که به آب‌های ایتالیا رفته است.

5- موتور یات اِی (Motor Yacht A)
 

آندری ملنیچنکو (Andrey Melnichenko)، سرمایه‌دار پرنفوذ روس، این کشتی را به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرد. این کشتی تفریحی هفت کابین برای استراحت 14 نفر دارد. همچنین سه استخر در درون این کشتی تعبیه شده که کف یکی از آنها شیشه‌ای است.
 
6- دوبی (Dubai)
 

این کشتی تفریحی غول‌پیکر حدود 162 متر است و اکنون به شیخ محمد بن رشید آل مکتوم معاون رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر امارات و حاکم شهر دوبی تعلق دارد. کشتی دوبی یک استخر موزاییکی، پله‌های دایره‌وار و باند فرود هلیکوپتر دارد و برای 24 نفر امکانات کامل فراهم است.
 
7- السعید (Al Said)


کشتی السعید در سال 2008 برای پادشاه عمان ساخته شد و قیمت آن 300 میلیون دلار است. طول کشتی 155 متر گزارش شده. اطلاعات دقیقی از درون این کشتی در دست نیست، فقط گفته می‌شود سالن کنسرتی با گنجایش گروه ارکستری 50 نفره در آن تعبیه شده است.
 
8- دیلبر (Dilbar)
 

این کشتی سنگین‌ترین کشتی تفریحی دنیاست و الیشر عثمانف (Alisher Usmanov) میلیاردر روس به قیمت 256 میلیون دلار آن را خریده است. وزن کشتی 15 هزار و 917 تن است و 2 باند هلیکوپتر، یک استخر و سه هزار و 800 متر مربع فضا دارد.
 
9- المرقب (Al Mirqab)
 

این کشتی تفریحی لوکس برای نخست‌وزیر سابق قطر حماد بن جاسم بن جبر الثانی (Hamad bin Jassim bin Jaber Al Thani) ساخته شده و امکانات کامل برای اقامت 24 نفر را دارد. این کشتی جایزه بهترین کشتی تفریحی موتوری را در سال 2009 از آن خود کرد. این وسیله 2 سوییت اختصاصی با سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و تخت 2نفره دارد.
 
10- اختاپوس (Octopus)
 

این کشتی زمانی متعلق به پاول الن یکی از موسسان مایکروسافت بود. کشتی اختاپوس 126 متر طول دارد و ارزش آن حدود 200 میلیون دلار است. این کشتی تفریحی 41 سوییت، یک استخر، 2 باند هلیکوپتر و یک سالن سینما دارد. اگر گمان می‌کنید این امکانات کم است باید بگوییم که این کشتی زمین بسکتبال و استودیوی ضبط موسیقی نیز دارد.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری اعتمادآنلاین   ،تاریخ انتشار: 19  دی   1398،کدخبر:    372756،  www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین