پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
حمله موشکی به پایگاه امریکا ، متضمن چند نکته بسیار مهم است که توجه به آنها ، برای درک آثار و تبعات ماندگار اقدام ایران لازم است .

شعار سال:به خاطر بیاورید که امریکا به مدد ماشین نظامی و پروپاگاندای پر حجم تبلیغاتی ، خود را در هیبت قدرت برتر جهان ، به نمایش گذاشته است و به یاد بیاوریم که امریکا در زمان حضور نظامی و غیر نظامی و دیپلماتیک در بسیاری از کشورها ، با تحمیل قانون کاپیتلاسیون و ایجاد مصونیت قضائی برای اتباع آمریکائی حاضر در آن کشورها ، اجازه رسیدگی به جرایم آنان در دادگاه های محلی را نمی دهد . این قانون اهانت بار در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهنشاهی و هم اکنون در کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و عربستان و امارات و نیز در ژاپن و کره جنوبی اجراء می شود .

با آگاهی از این رابطه میان امریکا و سایر کشورها ، اهمیت اقدام تلافی جویانه ایران ، بیش از پیش ، قابل درک می شود .

- پایگاه عین الاسد ( چشم شیر ) در عراق قرار دارد ؛ اما باید توجه داشت که این پایگاه و این قطعه از خاک عراق ، تحت حاکمیت امریکا و تحت پرچم امریکا می باشد و لذا مثل سفارت امریکا ، بخشی از خاک آن کشور ، شناخته می شود . از همین رو ، حمله تلافی جویانه ایران ، در حقیقت ، حمله به خاک امریکا و حمله به حاکمیت امریکا ، تلقی می گردد .

- هنوز ابعاد نظامی عملیات انتقام جویانه ایران و میزان تلفات وخسارات وارد شده به پایگاه نظامی امریکا ، مشخص نیست و هنوز جزئیات این عملیات ، تشریح نشده است . اما در کنار این ابهامات ، یک حقیقت روشن و یک واقعیت غیر قابل کتمان و غیر قابل انکار وجود دارد : اقتدار ، اعتبار ، ابهت و جایگاه آمریکا در جهان ، بر اثر این حمله ، در هم شکسته شده است .

روشن تر بگویم ؛ حتی اگر یک سرباز امریکائی هم کشته نشده باشد و حتی اگر یک جیپ امریکائی هم صدمه ندیده باشد اما ، تمام ابهت و اعتبار امریکا ، فروریخته شده و با خاک یکسان شده است . نابودی ابهت امریکا به گونه ایست که بازسازی آن اگر غر ممکن نباشد ؛ مستلزم ، سال ها زمان و میلیارد ها دلار هزینه خواهد بود . تا اینجای کار و در نخستین مرحله از انتقام سخت ، در برابر خون به ناحق ریخته شده و در ازاء شهادت مظومانه حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او ، تمام اعتبار و اقتدار امریکای جنایتکار و تروریست ، به خاک و خون کشیده شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری الف، تاریخ انتشار: 21دی 1398، کد خبر:www.alef.ir/news/3981019040

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین