پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت، ترکیه در حال اعزام دوهزار نیروی ارتش آزاد سوریه به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی است.

شعار سال: به نوشته روزنامه «گاردین»، به نقل از منابع سوری در هر سه کشور ترکیه، سوریه و لیبی، در اولین فاز این انتقال نیرو، ۳۰۰ شبه‌نظامی ارتش آزاد سوریه که تحت حمایت ترکیه قرار دارند در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۳ دی) از طریق مرز نظامی «حوار کلس» سوریه را ترک کرده‌اند.

در دومین اعزام در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ (۸ دی) نیز، ۳۵۰ شبه‌نظامی دیگر از طریق همین مرز اعزام شده‌اند.

تمامی این نیروها پس از خروج از سوریه، به‌صورت هوایی به طرابلس منتقل شده‌اند و در جبهه‌های واقع در شرق این شهر مستقر شده‌اند.

۱۳۵۰ شبه‌نظامی دیگر نیز ۵ ژانویه امسال (۱۵ دی) از طریق مرز زمینی به ترکیه منتقل شده‌اند. برخی از این افراد به لیبی فرستاده شده‌اند و شماری دیگر نیز در پایگاه‌های جنوب این کشور در حال گذراندن دوره‌های نظامی هستند. شماری از شبه‌نظامیان «فیلق الشام» نیز برای اعزام به لیبی انتخاب شده‌اند.

یکی از منابع سوری به گاردین گفت، انتظار می‌رود این شبه نظامیان در گروهی تحت نام «عمر مختار» سازمان‌دهی شوند که از چهره‌های مقاومت لیبی بود و در سال ۱۹۳۰ توسط ایتالیایی‌ها کشته شد.

این جنگجویان قراردادی ۶ ماهه با دولت وفاق ملی لیبی به امضا رسانده‌اند که طبق آن هرکدام ماهیانه ۲۰۰۰ دلار حقوق دریافت خواهند کرد. به همگی این جنگجویان اقامت ترکیه وعده داده شده است.

با این حال، وظیفه پرداخت صورت‌حساب‌های درمانی مربوط به این سربازان بر عهده ترکیه است. به گفته گاردین تاکنون دستکم چهار سوری در لیبی کشته شده‌اند. در ویدئویی که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مردی با لهجه سوریه‌ای می‌گوید: «ارتش آزاد سوریه برای دفاع از اسلام به لیبی آمده است».

این در حالی است که آنکارا و طرابلس هردو حضور شبه‌نظامیان سوری در لیبی را انکار کرده‌اند. گاردین نوشت این جنگجویان سوری از گذاشتن مطلب درباره محل خود در شبکه‌های اجتماعی منع شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان آنلاین، تاریخ انتشار 25 دی  98، شماره: 36419

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
ترکیه هم دار از سوریه به نفع خودش استفاده میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین