پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
یک مقام ارشد دموکرات‌ها از اقدام رهبر اکثریت سنا مبنی بر ارائه جدول زمانبندی فشرده و کوتاه برای اجرای مرحله اقامه دعوی و مباحث مربوط به محاکمه ترامپ انتقاد کرد و آن را "رسوایی ملی" خواند.
شعارسال: میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) جدول زمانبندی شده ای را ارائه کرد که براساس آن مدیران مجلس نمایندگان آمریکا و تیم حقوقی مدافع دونالد ترامپ فقط دو مقطع (در مجموع ۲۴ ساعت) برای اقامه دعوای و مباحث اولیه در طرح استیضاح دونالد ترامپ در سنا زمان خواهند داشت. دموکرات ها معتقدند این دو مقطع ۲۴ ساعته برای ارائه و بدست آوردن اطلاعات لازم، کوتاه و ناکافی است.

در همین حال دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام مک‌کانل را تلاشی برای کتمان کردن سوءمدیریت ترامپ توصیف کردند. چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات ها در سنا این جدول زمانبندی شده میچ مک کانل را" رسوایی ملی" خواند.

شومر افزود: آشکار است که میچ مک‌کانل تصمیم خود را گرفته تا دسترسی به شاهدان و اسناد بسیار سخت تر شود. این چیزی نیست جز رسوایی ملی.

مک کانل اعلام کرده این ۲۴ ساعت طی دو روز انجام شود. پیش از این در روند استیضاع بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا این دوره طی چهار روز انجام شد.

اعضای سنای آمریکا روز سه شنبه این جدول زمانی اعلام شده از سوی میچ مک کانل را بررسی خواهند کرد.

در این میان تیم وکلای مدافع دونالد ترامپ که سعی در به انحراف کشاندن و مانع تراشی در برابر فراینده استیضاح وی را دارند، تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را انحرافی خطرناک از قانون اساسی دانسته و گفته‌اند که مجلس سنا باید آن را محکوم کند. تیم وکلای ترامپ ادعا می کند که او "هیچ کاری اشتباه نکرده" و اصلا مستحق استیضاح نیست.

مقرر شده خلاصه ای از دفاعیه وکلای ترامپ در دادگاه استیضاح سنا با جزییات بیشتری در دفاع علیه اقدامات دموکرات ها که قصد برکناری رییس جمهوری از کاخ سفید را دارند، ارائه شود.

از سوی دیگر، تشکیل پرونده ۱۱۰ صفحه ای از طرف کاخ سفید که حالا لحنی حقوقی تر پیدا کرده هنوز بر محور اینکه ترامپ هیچ کار اشتباهی نکرده، استوار است.

براساس مدارک تهیه شده توسط تیم وکلای ترامپ، ادعای موافقان استیضاح مبنی بر سوء استفاده ترامپ از قدرت در ماجرای اوکراین گیت تخلف از قانون اساسی نبوده است. آنها بر این باور هستند که دموکرات های مجلس نمایندگان از ابتدا مصمم بودند که به هر طریق راهی پیدا کنند تا با استفاده از استیضاح به عنوان یک ابزار سیاسی نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ را تغییر دهند که همه این موارد انحراف خطرناک قانون اساسی است و مجلس سنا باید سریع و همه جانبه آن را محکوم کند.

یش از این اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای رای مثبت دادند که به موجب آن، پرونده استیضاح ترامپ با سازوکار تعریف شده، به سنای آمریکا ارسال می‌شود. این قطعنامه پس از آن تصویب می شود که مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را در دو موضوع "سوء استفاده از قدرت" و "جلوگیری از عدالت" به منظور اخلال در کار کنگره گناهکار تشخیص و به استیضاح او رای دادند.

روند استیضاح ترامپ پس از افشای تماس تلفنی او با ولودومیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین و فشار بر او برای تحقیقات درباره جو بایدن نامزد رقیب در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. به دنبال این افشاگری تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از مجموع ۴۳۵ نفر، رای به استیضاح ترامپ دادند.

پس از آن با توجه به ساز وکار نا مشخص سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان حامی ترامپ قرار دارد، رئیس مجلس نمایندگان از ارسال پرونده استیضاح به سنا برای تشکیل محکمه خودداری کرد. خواسته دموکرات‌ها این بود که سنای آمریکا باید برخی از حلقه های نخست ماجرای "اوکراین گیت" را برای ادای شهادت فرابخواند که یکی از آنها جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ترامپ است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 1 بهمن 1398 ، کدخبر: 83642167 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
فک کنم با این حرکت آخر ترامپ ازش خوششون اومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین