پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‌طلبان ضمن انتقاد به رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان بدون شفافیت درباره علت آن، گفت: آقای قالیباف علیرغم بدیهی بودن تخلفات در املاک نجومی به راحتی به تبلیغات انتخاباتی می‌پردازد.
سخنان کدخدایی ذهنیت بدی در جامعه ایجاد کرد

شعار سال:احمد حکیمی‌پور عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان توسط شورای نگهبان، گفت: با اینکه نمایندگانی که رد صلاحیت شده‌اند هنوز در مجلس حضور دارند و چند ماه هم تا پایان مجلس دهم باقی مانده است اما مصاحبه‌ آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان را دیدیم که گفت: «این نمایندگان به واسطه پرونده‌های مالی رد صلاحیت شده‌اند.»

وی با بیان اینکه این حرف ذهنیت خیلی بدی در جامعه نسبت به مجلس ایجاد کرد، تاکید‌ کرد: به پرونده کسی که از موقعیت خود سوءاستفاده کرده، کارهای خلاف قانون انجام داده است و نسبت مجرمانه دارد باید در مجاری ذی‌ربط رسیدگی شده و نتیجه آن به مردم اعلام و شفاف‌سازی شود.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران افزود: با توجه به شناختی که از برخی نمایندگان رد صلاحیت شده از جمله آقای مطهری وجود دارد، چنین نسبتی را نمی‌تواند به‌ آنها داد، باید شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود و مردم را در جریان قرار دهند.

وی تصریح کرد: از سویی مجلس هم باید به این مساله ورود پیدا کند چرا که باید معلوم شود نمایندگانی که صلاحیت ندارند، بقیه عمر نمایندگی‌شان را می‌خواهند چه کاری انجام دهند؟ می‌خواهند قانون‌گذاری کنند؟

حکیمی‌پور با بیان اینکه برداشت شورای نگهبان از قانون‌اساسی این است که نظارتش عام است و در همه مراحل شامل حال نمایندگان می‌شود، اما الان در موضوع رد صلاحیت‌ها ابهام ایجاد شده است که چرا از نظارت خود استفاده نمی‌کند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره رایزنی اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت‌ها با بیان اینکه اگر در کشور قانون اصل قرار بگیرد رایزنی نیاز نیست، گفت: ما می‌خواهیم کارها را بدون کوچکترین اغماض و کمترین امتیاز به هر جناحی به صورت قانونی اجرا کنند و برای اجرای قانون باید ضوابطی را که همه قبول دارند، اجرا کرد.

وی ادامه داد: عدم التزام به جمهوری‌اسلامی که به افراد نسبت داده‌اند، چگونه قابل تشخیص بوده و شاخص‌های آن چگونه است؟ این را شفاف توضیح دهند و بگویند که آیا فرد ساختارشکنی کرده یا کسی کار خلاف قانونی انجام داده است، ما فقط می‌خواهیم قانون اجرا شود.

حکیمی‌پور یادآور شد: اگر رایزنی برای اینکه قانون اجرا شود و همه در برابر قانون یکسان باشند خوب است، اصلاح‌طلبان چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند،.

وی درباره اینکه آیا اجرای قانون نیازمند رایزنی است، گفت:‌ سوال اینجاست که آیا قانون در کشور اجرا می‌شود؟ همه در برابر قانون یکسان هستند؟ این موضوع فراتر از مساله انتخابات است،‌ آیا در شهرداری، قوه‌ قضاییه یا دیگر ارگان‌ها مردم این اطمینان را دارند که کار آنها به صورت قانونی انجام شود؟‌ مشکل این است که برای اجرای قانون باید برویم افراد مختلف را ببینیم!

نماینده مجلس چهارم خاطرنشان کرد: اگر کشور قانون‌مند بود خنده‌دار است که برای اجرای قانون برویم رایزنی کنیم،؛ مشکل اینجاست که مردم نمی‌توانند بدون داشتن لکنت زبان بدون نیاز به پارتی حقشان را بگیرند.

عضو شورای چهارم شهر تهران درباره حضور قالیباف در انتخابات بدون داشتن دغدغه تایید صلاحیت علیرغم اینکه درباره او و اطرافیانش شائبه‌هایی وجود دارد، گفت: یک مجموعه‌ای در کشور خیالشان راحت است و هیچ دغدغه‌ای برای عبور از فیلتر‌ها ندارند به طوری که از ماه‌ها قبل همه برنامه‌های خودشان را ریخته‌اند.

وی  در پایان اضافه کرد:‌ در مساله املاک نجومی کاملا بیت‌المال آسیب دید و به آن تعدی شد، در کارشناسی، در نحوه و اولویت واگذاری و حتی افرادی که املاک به آنها واگذار شده، تخلف شده است اما با خیال راحت به کارهای تبلیغاتی خود می‌پردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 29 دی 1398، کدخبر: www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
بهتر از این دلیل بهانه دیگه ای برای رد ضلاحیت نمیتونن بیارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین