پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
طرح کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) به صورت رسمی در مشهد از 26 بهمن اجرایی می شود و بر این اساس دارندگان خودرو های فاقد معاینه فنی روزانه به مبلغ 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

شعارسال:  اجرای طرح L.E.Z برای آخرین بار تا 26 بهمن به تعویق افتاد ؛ این یعنی اگر می خواهید نقشی در کاهش آلودگی هوای مشهد داشته باشید و از طرفی از جریمه ای که در این طرح برای خودروهای بدون معاینه فنی در نظر گرفته شده یعنی هر 24 ساعت 50 هزار تومان پیشگیری کنید، 26 روز فرصت دارید تا با مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو، اقدام به دریافت معاینه فنی کنید. آن طور هم که معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده است، این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد و آخرین مهلت برای شهروندان مشهدی و افرادی است که در این شهر تردد می کنند.

درخواست شهروندان و صف های طولانی

کاظمی معاون شهردار مشهد در این زمینه  می گوید: با توجه به درخواست های بی شمار شهروندان مخصوصا شهروندان شهرستان های همجوار مثل چناران، فریمان، طرقبه شاندیز از استانداری و فرمانداری ها و با توجه به تعداد بسیار زیاد خودروها و صف های طولانی که در مراکز معاینه فنی مشهد ایجاد شده است، با موافقت استانداری، پلیس راهور و شهرداری مشهد، قرار بر این شد طرح کاهش آلودگی هوا یا همان L.E.Z از 26 بهمن ماه اجرایی شود و رانندگان تا آن زمان فرصت دارند با مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو اقدام به دریافت معاینه فنی کنند.وی می افزاید: خودروهای شخصی که سال تولیدشان 94 به پایین است و همچنین تاکسی هایی که یک سال از تولید آن ها گذشته حتما باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

پیامک هشداری اطلاع رسانی به خودروهای فاقد معاینه فنی

کاظمی یادآور شد: تا 26 بهمن، تمام پلاک های عبوری در مشهد از طریق دوربین ها ثبت و ضبط می شود و برای مالک خودروهایی که معاینه فنی نگرفته و در سامانه ملی ثبت نشده اند پیامک هشدار ارسال خواهد شد. این پیامک صرفا به منظور اطلاع رسانی و تاکید برای مراجعه فرد به مراکز معاینه فنی است و پیامک جریمه نیست. وی تاکید کرد: تاریخ 26 بهمن برای اجرای طرح L.E.Z دیگر قابل تمدید نیست و حتما اجرایی خواهد شد.«هدشی» رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی شهرداری مشهد نیز پیش از این در گفت وگو با «خراسان رضوی» از احتمال افزایش دوباره ساعت کاری مراکز معاینه فنی خودروها در مشهد گفته و اعلام کرده بود: از چهارشنبه هفته گذشته ساعت کاری مراکز معاینه فنی تا 8 شب تمدید و به مراکز هم اعلام شده است تا آخرین نفری را که در صف حضور دارد، پذیرش کنند. این برنامه را ادامه می دهیم و بررسی هم می کنیم که اگر این نیاز وجود داشت، ساعت کاری را بازهم افزایش دهیم.

L.E.Z چیست؟

طرح L.E.Z با هدف بهبود کیفیت هوا برنامه ریزی شده و لغت LEZ مخفف عبارت Zone Emission Low است که در فارسی به منطقه انتشار کم آلایندگی معروف است. در این طرح دوربین های شهری اطلاعات مربوط به پلاک خودروها را برای استعلام به سایت سیمفا که اطلاعات خودروهای دارای معاینه فنی در آن ثبت شده است، ارسال می کنند و اگر بر اساس این استعلام ، خودرو معاینه فنی نداشت اعمال قانون و جریمه می شود. طرح کاهش آلودگی هوا (L.E.Z) به صورت رسمی در مشهد از 26 بهمن اجرایی می شود و بر این اساس دارندگان خودرو های فاقد معاینه فنی روزانه به مبلغ 50 هزار تومان جریمه خواهند شد، آن طور که مسئولان و متولیان اجرای این طرح اعلام کرده اند، با اجرای L.E.Z پیش بینی می شود آلودگی هوای مشهد 20 تا 25 درصد کاهش داشته باشد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 1بهمن1398، کدخبر: 232368: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
خودروهای شخصی که سال تولیدشان 94 به پایین است و همچنین تاکسی هایی که یک سال از تولید آن ها گذشته حتما باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین