پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: دستها، حرفها، پشت پرده‌هایی در کار است که ذائقه‌ها را در انتخابات پیش رو تلخ کند و در وهله نخست حضور حداکثری مردم و دوم، فرستادن افراد انقلابی، جوان، خوش فکر و کاربلد مدنظر قرار گیرد تا یک مجلس انقلابی و مقدمه دولت انقلابی داشته باشیم.
شعارسال: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: دستها، حرفها، پشت پرده‌هایی در کار است که ذائقه‌ها را در انتخابات پیش رو تلخ کند و در وهله نخست حضور حداکثری مردم و دوم، فرستادن افراد انقلابی، جوان، خوش فکر و کاربلد مدنظر قرار گیرد تا یک مجلس انقلابی و مقدمه دولت انقلابی داشته باشیم.
 
به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
 
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: با تجربه بسیار ارزشمند چله اول انقلاب در حال وارد شدن به چله دوم، دهه پنجم انقلاب و برداشتن گام دوم هستیم که این حرکت الزامات و اقتضائاتی دارد که از مهمترین آنها نیروهای کارآمد و مدیران فردا هستند.
 
وی با بیان اینکه لازمه رسیدن به این مقصد مشارکت هدفمند و موثر جوانان است، ادامه داد: مراحل اولیه برای رسیدن به تمدن اسلامی را با نسل اول و دوم و انبوه جوانان انقلابی آن دوره تا به امروز سپری کردیم؛ امروز در دولت سازی و جامعه‌سازی گیر کردیم و چندین سال است که نتوانستیم دولت اسلامی درست کنیم و تا کار را به جوانان نسپاریم موفق نخواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: حکیم مرشد راهبر نظام اسلامی تاکید کردند و واقعیت هم همین است، از این رو افرادی که خود را ولایی و انقلابی می‌دانند چرا پیام رهبری را نگرفتند دنبال گزینه ۶۰ و ۷۰ ساله و کمتر و بیشتر می‌گردند؟ به رهبری لبیک بگویید، پیام رهبری این است که باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید.
 
وی ادامه داد: به این تعبیر تقریباً فرمودند که دولت آینده باید دولت جوان انقلابی باشد این مقدمه می‌خواهد و مقدمه‌اش مجلس انقلابی و جوان است، از این رو جوانان صلاحیت‌دار را برای مجلس در نظر بگیرید، از چیزی نترسید. برخی‌ها شبهاتی درست می‌کنند که دیگر وقت آزمون و خطا نیست، ۴۰ سال گذشته و غیره که همه اینها پاسخ دارد.
 
مطالبات نابجا عامل دعواهای خانوادگی
 
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه نهم بهمن (سوم جمادی الثانی) سالروز شهادت صدیقه طاهره زهرای اطهر سلام الله علیها است گفت: بسیاری از دعواهای خانوادگی، بزه‌ها و کج‌رفتاری‌ها از جایی شروع می‌شود که یکی از دیگری مطالبه نابجا دارد و اگر زنان و مردان حضرت زهرای مرضیه (س) را الگو قرار دهند چنین نمی‌شود.
 
آیت الله حسینی‌همدانی افزود: حضرت زهرا (س) فقط الگوی زنان نیست بلکه همه زنان و مردان و بشریت است؛ آن حضرت بعد از ارتحال نبی اکرم (ص) یا شهادت رسول خدا و انحراف جامعه آن روز در جانشینی رسول خدا با قصد حق صبح الهی شوهرش وظیفه دیگری را برای خود دید که مبارزه با جریان فتنه و نیرنگ بود و تا آخر در مقابل این استکبارگری مقاومت کرد و مظلومانه در این مسیر به شهادت رسید که باید درس بگیریم.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) دیدند که جریان نفاق با تمام قدرت و تاثیر بر افکار عمومی کار خود را پیش می‌برد، از این رو اقدام به مبارزه کردند.
 
«ایشان میدان مبارزه را خوب تشخیص دادند و از رسانه به عنوان ابزار درست آن موقع به خوبی استفاده کردند که امروز هم آن به شکل دیگری نقش دارد؛ رسانه پر قدرت آن روز خطابه و منبر بود؛ دشمن با شایعه پراکنی، نشر اکاذیب، تحریف واقعیت‌ها، جعل روایات و دروغ بستن به پیامبر اکرم (ص) به اهداف ظاهری خود رسیده بود و حجت خدا خانه نشین شده بود.»
 
 وی اضافه کرد: بعد از رسول خدا آن جمعیت انبوهی که در غدیر خم با حضرت علی (ع) بیعت کرده بودند به فرد دیگری رای دادند و به مسند نشاندند، از این رو با استفاده از ابزار رسانه زبان به خطبه گشود؛ خطبه‌ای که نزدیک به یک جزء قرآن و بسیار مهم است و با دقت تمام شریعت اسلامی را توضیح داد، تاریخ سیاسی آن زمان را تحلیل کرد  معنای ولایت و ولایت‌پذیری و دفاع از حریم ولایت را تا مرز شهادت تبیین کرد.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: مدافعان حرم، مبارزه و دفاع از حرم و حریم را از مادرشان حضرت فاطمه زهرا(ع) آموختند، عباس بن علی(ع) هم از بی بی دوعالم آموخت.
 
رسانه ملی همه اقشار را در نظر بگیرد
 
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این قدرت رسانه است که می‌تواند احقاق حق کند یا حق را از بین ببرد. ما اکنون در میدان مبارزه و جنگ رسانه‌ای قرار داریم با چه استدلالی در سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌های ارزشی و انقلابی که کار روشنگری، بصیرت‌افزایی و مطالبه‌گری و دشمن‌شناسی را آموزش و انجام می‌دهند بی‌خاصیت و در مسیر تعطیلی قرار می‌دهید.
 
وی تصریح کرد: رسانه ملی باید مخاطب ملی داشته باشد، به مخاطب ملی فکر کند و همه اقشار را در نظر بگیرد.
 
وی ادامه داد: اگر کشور، رهبر و مردم  انقلابی هستند نمی‌شود رسانه ملی لیبرال، سکولار و بی‌تفاوت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشد.

در بهبوحه مشکلات اقتصادی، اشتغال، تولید، رکود و حرکت در مسیر امید دادن به مردم و فردای بهتر دایم تبلیغ مصرف‌گرایی، نمایش تجمل و اشرافی‌گری، در فیلمها قتل، کشتار، گرفتاری و کلاه سر یکدیگر گذاشتن و ناامید کزدن مردم نمایش داده می‌شود.
 
می‌بینید که پیاده نظام به اصطلاح هنری دشمن چگونه از ارزش های انقلاب انتقام می‌گیرد، چرا در زمین دیگران بازی می‌کنید افراد به اسم‌عقلانیت محافظه‌کاری می‌کنند.

باید با عقلانیت کار انقلابی انجام دهید، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و ایجاد امید در مردم با نقد منصفانه توسعه و گسترش پیدا می‌کند نکند خدای نکرده تحت تاثیر دیگران و تحت فشار افراد از خارج مردم را از دست بدهید.
 
ترویج جبهه مقاومت
 
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر این مطلب تاکید دارند که نظریه مقاومت باید تبلیغ و ترویج شود، اظهار داشت:  جبهه و مسیر مقاومت جزو آرمانهای نظام اسلامی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در مقابل راهبرد مقاومت، راهبرد سازش و تسلیم قرار دارد که کاملا بی‌ثمر بودن خود را تا به امروز نشان داده است و زبونی کسانی که دنبال این راهبرد هستند نشان داده اسنت.
 
وی ادامه داد: خفت آل‌سعود و نوکری استکبار و بقیه این شجره خبیثه را به خوبی دیده اید که چقدر پست و حقیر شده‌اند که در مقابل فحش و بی‌احترامی، سر و دست تکان می‌دهند.
«شیطان بزرگ به هر وسیله‌ای تلاش می‌کند در این جنگی که به راه انداخته، مقاومت ما را بشکند در در مردم و به خصوص جوانان تزلزل به وجود آورد ولو به وسیله به انزوا کشیدن قویترین فوتبال آسیا (ایران) که بخش دیگری از جنگ ترکیبی است.»
 
وی اضافه کرد: همانطور که در هر جنگی، نیرویی که در هر جایی قرار گرفته است باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و به موقع عمل کند مدیران این باشگاه ها و پیشکسوتان ورزش با قاطعیت و عزتمندانه موضع گرفتند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی عزت و شوکت ایران اسلامی را زیر پا بگدارند؛ نتیجه هم گرفتند که به نوبه خود از این مواقع قدردانی می‌کنم.

امام جمعه کرج اظهار داشت: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی ترین نگرانی های دنیای استکبار است و همه سخت گیری هایی که به ایران دارند این است که ایران از نیروهای جبهه مقاومت حمایت می‌کند و می‌خواهند با سخت گرفتن بر ما این مسیر را قطع کنند.
 
عصبانیت آمریکا از بصیرت جوانان ایران
 
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مسوولان آمریکایی گفته بودند آمریکا فشار بر جمهوری اسلامی را آنقدر افزایش خواهد داد تا شیره‌اش کشیده شود، یکی دیگر از مسوولان آمریکایی گفته بود اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند، اما امروز بروید و ببینید در سایه ایستادگی و مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است؛ مشکلات نظامی و اقتصادی سیاسی و اجتماعی که به جانشان افتاده و مسیر فروپاشی از درون در حال طی کردن است. رجز خواندند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنند، دلاوران ما عین الاسد را زدند اما می‌ترسند بگویند چقدر تلفات دادند. چند وقت پیش اعلام کردند که ۱۰-۱۲ نفر از سربازانشان سردرد گرفتند!
 
«ناکامی‌های مکرر آمریکا در نقشه هایش علیه ایران و محکم تر شدن مواضع ایران و بی‌توجهی مردم به طرح‌های آمریکایی، روحیه استقلال طلبی که تلاش دارند از جوانان و جامعه بگیرند مستحکم‌تر شده است. امروز از هر جوان و نوجوان ایرانی بپرسید دوست دارد مستقل باشد زیر یوغ آمریکا باشد محکم جواب می‌دهد مرگ بر آمریکا.»
 
وی با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد: این بصیرت آن‌ها را به شدت عصبانی کرده است؛ بصیرت شما بصیرت فطمی، علوی و حسینی است. در جاهای دیگر که رهبری مثل رهبر ما ندارند و مردمش این بصیرت و آگاهی را در این حد ندارند اگر چه مردم بصیری وجود دارد مانند عراق که امروز حرکت ضد آمریکایی داشتند اما متاسفانه دیده شد که برخی از سران آنها حاضرت دست کسی که برادرشان را به شهادت رسانده بفشارند و با او دست بدهند.
 
وی ادامه داد: شاکر رهبر و مردم هوشیار و بصیر خودمان و در جبهه مقاومت هستیم، این بوی خوش الهی به مشام می‌رسد که پیروزی نهایی مستضعفان و نابودی مستکبران نزدیک است.

ما در دوران انقلاب تا امروز نمونه‌های فراوانی از این مقاومت دیدیم یکی از این نمونه ها مقاومت مردم آمل در ششم بهمن بود که در مقابل گروهکها ایستادند و شهرشان به هزار سنگر مشهور شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری  تحلیلی عصر ایران  ،تاریخ انتشار:   4 بهمن    1398،کدخبر:   710421،www.asriran.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین