پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
شورای اصلاح طلبان استان فارس در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد: با عشق به پیشرفت کشور وارد عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدیم اما روند بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که نامزد شناخته‌شده‌ای نداریم و قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.
شعارسال: شورای اصلاح طلبان استان فارس در بیانیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد: با عشق به پیشرفت کشور وارد عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدیم اما روند بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای بود که نامزد شناخته‌شده‌ای نداریم و قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.
 
در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: انتخابات، نماد مردم سالاری، ابزار مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی و یکی از ظرفیت‌های مهم قانون اساسی و ضامن مشروعیت و حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
شورای اصلاح‌طلبان فارس افزوده است: در حالی که کشور از ابعاد مختلف مورد تهاجم و تعرض کشورهای سلطه‌گر قرار گرفته و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی را برای مردم نجیب ایران رقم زده است؛ انتظار می‌رفت در آستانه گام دوم انقلاب، انتخابات مجلس با شور و شوق، مشارکت گسترده مردم و حضور دیدگاه‌ها و سلایق مختلف برگزار شود و با نمایش همبستگی، اتحاد و اعتماد ملی، دشمنان این آب وخاک را به تکریم مردم ایران وادارد.

این بیانیه می‌افزاید: در این راستا اصلاح طلبان بعنوان بخشی از فرزندان این مرز و بوم که دل در گرو پیشرفت و عزت کشور داشته و خود را برای نمایندگی مجلس شایسته می‌دانستند، گام در میدان انتخابات و عرصه رقابت گذاشتند تا مردم با گزینش خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

اصلاح طلبان فارس اعلام کردند: با توجه به اینکه تاکنون تقریبا هیچ کاندیدای شناخته شده‌ای از احزاب اصلاح طلب و واجد شرایط از پیش اعلام شده توسط این شورا در صحنه رقابت‌ها باقی نمانده است، عملا توفیق معرفی لیست انتخاباتی در حوزه‌های انتخاباتی استان فارس را نخواهیم داشت.

شورای اصلاح طلبان استان فارس متشکل از 26 حزب و انجمن افزوده است: از شورای نگهبان قانون اساسی نیز به طور قاطع می‌خواهیم با رعایت ملاک‌های قانونی و از طریق مجاری رسمی با بررسی شکایت‌ها به تعیین صلاحیت‌ها اقدام نماید که هم حق الناس را پاس بدارد و هم اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کرده باشد.
 
بنا بر اعلام حسن جوکار رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در فارس، در زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ٩٢۴ نفر از فارس اقدام به ثبت نام کرد که از این تعداد٢۶٨ نفر تأیید صلاحیت شده، ٢۵۶ نفر رد صلاحیت شدند و ٣٠۴ نفر هم هنوز احراز صلاحیت آنان صورت نپذیرفته است.

وی با اشاره به رد صلاحیت ٢۵ نفر توسط هیات اجرایی بیان کرد: ٧١ نفر در استان فارس از شرکت در انتخابات انصراف داده اند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در پنج استان کشور از جمله فارس برگزار می‌شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری  تحلیلی عصر ایران  ،تاریخ انتشار: 4  بهمن    1398،کدخبر:   710422 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین