پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
اگر به درد زانو و درد کمر مبتلا هستید با چند راهکار طبیعی می‌توانید روند بهبود وضعیت جسمانی خود را سرعت بخشید.

شعار سال: امروزه در جامعه افراد زیادی به درد کمر و زانو مبتلا هستند و از بیماری خود به شدت رنج می برند. بعضی از این درد‌ها به مرور زمان بر اثر افزایش سن و کاهش مقاومت مفاصل استخوان‌ها  وبرخی به دلیل بلند کردن اجسام سنگین یا انجام فعالیت های ورزشی به وجود می‌آیند.

در واقع کمر درد معضلی شایع در بین زنان و مردان جامعه است. متخصصان راهکار‌های موثری از قبیل پوشیدن کفش مناسب، ورزش‌های موثر و مفید برای تسکین این درد‌ها معرفی کرده اند که اکثر مواقع نیازمند دراز کشیدن و انجام حرکات کششی مناسب است.

از آنجایی که هر چه وزن افراد سنگین‌تر باشد فشار وارد شده روی زانو بیشتر بوده توصیه متخصصان کاهش وزن بیمار است، علاوه بر کاهش وزن انجام حرکات کششی در رفع درد زانو و کمر موثر است، ورزش‌های منظم باعث ایجاد گردش خون در ماهیچه‌های افراد می‌شود و در نتیجه می‌تواند کمر درد و زانو درد را بهبود بخشد.

قرار دادن بالشت نازک زیر شکم

خوابیدن روی شکم باعث اختلال در نحوه تنفس، کج شدن ستون فقرات و بهم خوردن جریان خودن در سیستم ایمنی بدن افراد دارد. کسانی که به خوابیدن روی شکم خود عادت دارند بهتر است هنگام خواب از یک بالشت نازک در زیر شکم خود استفاده کنند تا با این روش درد کمر و زانوی خود را بهبود بخشند.

گذاشتن بالشت بین دو پا

خوابیدن روی پهلو باعث ایجاد کمر درد، زانو درد و پیری صورت می شود اما در این گونه مواقع می توان با قرار دادن یک بالشت در بین زانو‌های خود درد کمر و زانو‌ها را مهار کنید.

قرار دادن بالشت زیر کمر

افرادی که در هنگام خواب روی کمر خود می‌خوابند بهتر است با قرار دادن یک بالشت در زیر زانو‌ها و زیر کمر خود از درد کمر و زانو نجات پیدا کنند.

حرکت دورانی قوزک

حرکت دورانی قوزک پا کمک زیادی به جلوگیری از بد نشستن یا قوز کردن می‌کند، در این روش بایستی روی کمر خود دراز و به مدت ۱۰ ثانیه پای خود را به سمت جلو بکشید و سپس همین حالت را دوباره تکرار کنید تا از درد کمر و زانوی خود خلاص شوید.

ایجاد فشار با طناب

برای انجام این روش بهتر است روی زمین دراز بکشید و طناب خود را به یک جسم سنگین مانند تخت وصل کنید و با گرفتن طناب پای خود را به مدت ۵ ثانیه عقب نگه دارید تا کشش و درد را در نواحی ران خود احساس کنید، در طول روز این حرکت را به میزان ۱۰ بار انجام دهید تا بهبود درد کمر و درد زانوی خود را پس از گذشت چند روز شاهد باشید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 3 بهمن 98، کد مطلب: 7213273: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین