پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
خبر دیگری در حوزه ساخت و ساز منتشر شد که در گیر و دار خبرهای ویروسی زیاد به چشم نیامد و آن این بود که دولت چین تصمیم گرفته طی ۱۰ روز بیمارستان ۱۰ هزار تختی در شهر ووهان برای مداوای بیماران مبتلا به ویروس جدید بسازد. پیمانکار این پروژه گفته مهندسان چینی در تلاش هستند تا رکورد ساخت بیمارستان هزار تختی را که پیش از این در سال ۲۰۰۳ در پکن اتفاق افتاده بود، بشکنند.

شعارسال:«چند صد بیل مکانیکی مانند مورچه هایی که به شدت در حال فعالیت هستند، کار می کنند و صف های طویلی از کامیون هایی که برای رساندن مصالح ساختمانی صف کشیده اند، در تصاویر و ویدئوهایی که از مراحل ساخت بیمارستان ۱۰ هزار تختی ووهان در زمین ۲۵ هزار متر مربعی منتشر می شود، نمایان است.» در حالی که همه دنیا به دنبال آخرین آمار مبتلایان و کشورهای آلوده به ویروس جدید و مرموز از خانواده کرونا هستند، خبر دیگری در حوزه ساخت و ساز منتشر شد که در گیر و دار خبرهای ویروسی زیاد به چشم نیامد و آن این بود که دولت چین تصمیم گرفته طی ۱۰ روز بیمارستان ۱۰ هزار تختی در شهر ووهان برای مداوای بیماران مبتلا به ویروس جدید بسازد. پیمانکار این پروژه گفته مهندسان چینی در تلاش هستند تا رکورد ساخت بیمارستان هزار تختی را که پیش از این در سال ۲۰۰۳ در پکن اتفاق افتاده بود، بشکنند. آن بیمارستان هم برای بیماران مبتلا به ویروس سارس احداث شده بود. جدای از این بیمارستان که قرار است ساخته شود، به گزارش خبرگزاری رسمی چین «شین‌هوآ»، مقامات شهر ووهان اعلام کرده اند یک بیمارستان دیگر را با ظرفیت ۱۳۰۰ تخت ظرف ۱۵ روز آینده احداث خواهند کرد. به هر حال چینی ها نشان داده اند که سلطان ساختمان سازی سریع اند و جدای از سرعت در بیمارستان سازی، رکوردهای خارق العاده ای را در ساخت برج های چند ده طبقه از خود به جا گذاشته اند .امروز سعی کرده ایم در کنار شگرد این سرعت بالا، چند نمونه از سریع ترین ساخت و سازها را در چین با هم مرور کنیم.
 

۵۷ طبقه در ۱۹ روز


یک شرکت ساختمان سازی در چین در سال ۲۰۱۵ توانست برج ۵۷ طبقه ای را به وسیله دیوارهای پیش ساخته، تنها در ۱۹ روز بسازد. این ساختمان شامل ۸۰۰ آپارتمان و مکان زندگی برای چهار هزار نفر است که قبلاً قرار بوده در ۲۲۰ طبقه ساخته شود اما بنا به نگرانی هایی که درباره نزدیکی آن به فرودگاه وجود داشته، برنامه ساخت آن به ۵۷ طبقه محدود شده است. دیوارهای پیش ساخته این آسمان خراش سازگار با محیط زیست بوده و بخش هایی از آن در مکانی دیگر ساخته و این گونه سر هم شده است. به همین دلیل از میزان حمل و نقل لازم برای آوردن مواد خام کاسته شده است. دغدغه های مربوط به آلودگی هوا در چین نیز در ساخت لحاظ شده و شیشه هایی با ۴ برابر ضخامت معمول که تا ۹۹.۹ درصد نفوذناپذیرند، در این ساختمان به کار رفته است.


۱۵ طبقه در ۶ روز


خبر ساخت هتل ۱۵ طبقه در سال ۲۰۱۰ در چین رسانه های جهان را که به پوشش اخبار اجلاس اقتصادی گروه ۲۰ مشغول بودند، تحت تاثیر قرار داد. مهندسان چینی در شهر «چانگشا» در جنوب شرقی این کشور، موفق شدند هتل ۱۵ طبقه‌ای را ظرف شش روز بسازند. این رکورد کارگران چینی برای خود ساکنان این شهر نیز عجیب بود و بسیاری که مدتی از محل ساخت هتل رد نشده بودند، با تعجب ساختمانی را می دیدند که تا چند روز پیش آن جا نبود. مهندسان، این هتل را که گفته می‌شود در برابر زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم است، با مواد از پیش ساخته بالا بردند. نکته جالب دیگر این پروژه، این بود که به رغم سرعت زیاد ساخت و سازها، هیچ کارگری آسیب ندید و زباله‌های تولیدی نیز بسیار کم بود.


بیمارستان ۱۰۰۰ تختی در یک هفته
در سال ۲۰۰۳ بعد از شیوع ویروس سارس در چین که هفت هزار نفر را مبتلا کرد و جان ۷۷۴ نفر را گرفت، مسئولان دولت چین به فکر ساخت یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختی در پکن افتادند و در عرض یک هفته بیمارستان «شیائوتانگ‌شان» برای اسکان بیماران آلوده به ویروس سارس در پکن ساخته شد که ادعا می شود رکورد جهانی ساخت سریع‌ترین بیمارستان جهان تا کنون به این سازه تعلق دارد. وبسایت «China.com.cn» در این باره نوشت: «حدود چهار هزار نفر به صورت شبانه روزی برای ساخت بیمارستان پکن تلاش کردند. درون این بیمارستان، اتاق‌های «ایکس‌-ری»، «سی‌تی»، بخش مراقبت‌های ویژه و آزمایشگاه قرار داشت. هر بخش به سرویس‌های بهداشتی ویژه مجهز بود. این بیمارستان یک هفتم بیماران سارس را پذیرفت و با عنوان معجزه‌ای در تاریخ پزشکی از سوی رسانه‌های این کشور مورد تحسین قرار گرفت.


ساختمان سازی به روش لگوی کودکان

چینی ها نحوه کار ساخت و سازشان در ساختمان را به بازی لگوی بچه ها تشبیه می کنند. آن ها همه قطعات ساختمان را بر اساس نقشه بسیار منظم و با استفاده از تکنولوژی روز از قبل در کارگاه هایی دور از محل احداث می سازند و سپس در محل مونتاژ می کنند.

این شیوه ساخت و ساز از ساخت و ساز سنتی بسیار سریع تر و البته ارزان تر تمام می شود. از همه مهم تر به اعتقاد بیشتر کارشناسان این گونه ساختمان ها از بقیه ساختمان ها به مراتب ایمن تر و بهینه تر خواهد بود و در مدیریت مصرف انرژی، نور و صدا هم موفق تر از نمونه های سنتی بوده است. شرکت های ساختمان سازی در چین روز به روز به فناوری ساخت و سازهای پیش ساخته خارج از محل، بیشتر از گذشته دست پیدا می کنند و با همین شیوه رکوردهای بی نظیری از خود به جا گذاشته اند. حتی یکی از شرکت های چینی ادعا کرده است قصد دارد سازه ای را با قابلیت اسکان ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲۲۰ طبقه در حالی که از برج خلیفه ۹.۷ متر بلند تر است، در ۹۰ روز بسازد در حالی که ساخت برج خلیفه پنج سال طول کشیده است. شاید باورش سخت باشد ولی چینی ها با این شکل کار نشان داده اند که توانایی چنین کارهایی را دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار:6بهمن ماه 1398، کدخبر:www.khorasannews.com،،685848

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:5بهمن ماه 1398، کدخبر:www.isna.ir،98110402657

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

https://shoaresal.ir/fa/news/257416/فیش‌های-حقوقی-رو-نشد-نوبت-به-اطلاعات-کارکنان-رسید
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:5بهمن ماه 1398، کدخبر:www.isna.ir،98110402657

منبع خبر : سایت خبری شعار سال

https://shoaresal.ir/fa/news/257416/فیش‌های-حقوقی-رو-نشد-نوبت-به-اطلاعات-کارکنان-رسید
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین