پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
بهمن حوادث در ایران تمامی ندارد. با آغاز بهمن ماه، دومین ماه از فصل زمستان، بارش برف سپید بر فراز کوه‌های شمال غربی ایران بهمن را بر سر کولبران کُرد ایران هوار کرده است. کولبرانی که هنوز داغ «فرهاد» بر دل دارند و غم نان بر دوش حالا باید دلنگران عزیزانی باشند که در برف ناپدید شده‌اند.
شعارسال: ظهر روز شنبه منابع محلی خبر از مفقود شدن تعدادی کولبر در ارتفاعات سرشیو سقز در استان کردستان دادند که روابط عمومی هلال احمر کردستان در گفتگو با کُردپرس این خبر را تایید کرد و تعداد مفقود‌شدگان را ۲۳ نفر اعلام کرد. لقمان ازدست، مدیر روابط عمومی هلال احمر کردستان در گفتگو با کُردپرس در‌این‌باره توضیح داد: ساعت ۱۲:۴۵ ظهر روز شنبه ۱۲ بهمن ماه از طریق منابع محلی و اطلاع نیرو‌های مردمی به سامانه هلال احمر، باخبر شدیم که ۲۳ نفر در ارتفاعات برفگیر منطقه سرشیو سقز مفقود شده‌اند. او ادامه داد: بلافصله پس از اعلام از سوی نیرو‌های مردمی، آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی اعلام شد و از مرکز درخواست بالگرد شد.
به گفته ازدست، همزمان ۲ تیم امداد و نجات در کوهستان سقز و بانه در حال اعزام برای جستجوی این افراد هستند و یک تیم دیواندره هم در سقز مستقر شده که د‌رصورت نیاز از آن‌ها نیز کمک گرفته شود.
۱۵ نفر از کولبران گرفتار در کولاک برف نجات پیدا کردند
فرماندار ویژه سقز از پیدا شدن ۱۵ نفر از کولبران گرفتار در کولاک شدید ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو خبر داد و گفت: همه این افراد سالم هستند و توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر و مردمی به مکان امن (روستای مام سفیدین) منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده تعداد این افراد ۱۷ نفر بوده که ۱۵ نفرشان پیدا شدند. ۲ نفر دیگر نیز شناسایی شده و عملیات امداد و نجات و انتقال آن‌ها در حال انجام است.
فرماندار ویژه سقز افزود: با کمک عوامل امدادی و مردم محلی ۱۵ نفر از کولبران به روستای مام سفیدین انتقال داده شده ضمن اینکه حال همه کولبران خوب و همگی سالم هستند و جای هیچ نگرانی نیست.
کولبران مفقود شده در سقز به سلامت به خانه خود بازگشتند
در حالی که فرماندار ویژه سقز تعداد کولبران مفقود شده را ۱۷ نفر اعلام کرده بود، رئیس هلال احمر استان کردستان در گفتگو با ایسنا خبر مفقودی ۲۳ کولبر در ارتفاعات روستای سرشیو سقز را تایید و اعلام کرد که قبل از رسیدن اکیپ‌های اعزامی به محل، کولبران به سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.
محمد باقر محمدی، با تایید این خبر اظهار کرد که پس از اعزام تیم‌های نجات به شهرستان‌های سقز و بانه، خبر پیدا شدن کولبران را دریافت کرده‌اند. وی افزود: کولبران احتمالا به علت بارش برف مسیر خود را گم کرده‌اند که خوشبختانه همه آن‌ها به سلامت و پیش از رسیدن تیم‌های ما به منطقه به خانه خود بازگشته‌اند.
این اظهارات در حالی بود که کمی بعد او دوباره در گفتگو با فارس اظهارات دیگری را بیان کرده و تعداد کولبران را ۱۶ نفر اعلام کرده است. محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تصریح کرد: بعد از انجام تحقیقات آمار مفقودین از ۲۳ نفر اعلام شده اولیه، به ۱۶ نفر کاهش پیدا کرد که قبل از اعزام تیم‌های امداد و نجات ۱۴ نفر از این افراد خوشبختانه پیدا شدند. محمدی تصریح کرد: دو نفر هنوز پیدا نشده و در حال ارزیابی برای شناسایی مسیر و پیدا کردن نشانه‌هایی از آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه تیم‌های امداد و نجات کوهستان سقز و بانه آماده اعزام به محل حادثه هستند، گفت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان شهرستان‌های سقز و بانه آماده اعزام به محل حادثه شده و تیم تخصصی امداد و نجات شهرستان دیواندره نیز به عنوان تیم پشتیبان در شهرستان سقز مستقر شده است و درصورت نیاز به محل حادثه اعزام خواهد شد.
تا لحظه تنظیم این گزارش سرنوشت ۲ کولبر باقی مانده در برف مشخص نیست. چندی پیش نیز دو برادر کولبر در ارتفاعات اورامانات جان خود را به علت گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند. سرشیو از توابع سقز است و این شهرستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است. سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 ، کدخبر: _ ، www.ebtekarnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
این مشاغل رو باید از بین برد چرا یک بازار درست در اون ناحیه ایجاد نمیشه که مردم درست زندگی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین