پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جدیدترین اظهارات خود، ۲۲ توصیه انتخاباتی به مردم و مسئولان داشتند و عنوان کردند که هر کس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند.

شعار سال:حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مقام معظم رهبري ديروز در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم، راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شوراي اسلامي را دو آزمون بزرگ ملت ايران خواندند و با تبيين خصوصيات نامزدهاي شايسته مجلس، حضور پرشور و آگاهانه همه مردم در انتخابات دوم اسفند را در حل مشکلات داخلي و بين‌المللي مؤثر برشمردند و تأکيد کردند: هرکس ايران عزيز، امنيت ميهن و آبروي وطن را دوست دارد و در پي حل مشکلات است، بايد در پاي صندوق رأي حضور يابد تا عزم و اقتدار ملي ايرانيان بار ديگر به منصه ظهور برسد.

ايشان همچنين طرح آمريکا موسوم به معامله قرن را طرحي احمقانه، خبيثانه و شکست‌خورده خواندند و افزودند: راه مقابله با اين طرح، ايستادگي و جهاد شجاعانه ملت و گروه‌هاي فلسطيني و حمايت جهان اسلام است و علاج اساسي مسئله فلسطين نيز روي‌کارآمدن نظام مورد نظر و منتخب همه مردم فلسطيني‌الاصل در يک نظرخواهي عمومي است.
مقام معظم رهبري ايام دهه فجر را براي کشور ايامي بي‌بديل و مظهر اقتدار و عزم ملي دانستند و گفتند: ملت ايران در دهه فجر توانست با عزم راسخ خود و با رهبري امام بزرگوار که رهبري بي‌نظير در دنيا بود، بناي پوسيده و فاسد چندهزارساله استبداد، ظلم، فساد، سلطه بيگانگان و لگدمال‌شدن مردم را واژگون و بناي مردم‌سالاري را به جاي آن پايه‌ريزي کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برگزاري انتخابات مختلف از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون را نشان‌دهنده استواري نظام اسلامي بر رأي مردم دانستند و افزودند: البته نظام اسلامي علاوه بر مردمي‌بودن، ديني نيز هست و بر همين اساس مردم‌سالاري در ايران «مردم‌سالاري اسلامي» است.
ايشان پرورش افرادي همچون شهيد سليماني، رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و روحيه قوي و ايستادگي خانواده‌هاي شهدا را از آثار نظام ديني برشمردند و خاطرنشان کردند: از جمله ويژگي‌هاي بارز شهيد سليماني، تعهد و ايمان بود و اصولا هنگامي که ايمان با عمل صالح و روحيه جهادي همراه مي‌شود، شخصيتي همچون سردار سليماني شکل مي‌گيرد که حتي دشمنان مجبور به تحسين ويژگي‌هاي شخصيتي او مي‌شوند.
مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به درپيش‌بودن راهپيمايي سراسري ۲۲ بهمن، گفتند: ملت ايران در 40 سال گذشته و با وجود سرما و يخبندان با حضور پرشکوه در راهپيمايي ۲۲ بهمن، اجتماع عظيم خود را به رخ جهانيان کشيده است که من با همه ‌وجود از ملت ايران تشکر مي‌کنم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هم‌زماني ۲۲ بهمن امسال با ايام چهلم شهيد سردار سليماني را زمينه‌ساز انگيزه مضاعف مردم دانستند و تأکيد کردند: ان‌شاءالله ملت ايران با حضور عظيم خود در راهپيمايي ۲۲ بهمن، ضربه کوبنده‌اي بر سياست‌هاي دشمن وارد خواهد کرد.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دوم اسفند، انتخابات را براي کشور و ملت، فرصتي بسيار بزرگ و براي دشمنان تهديد خواندند و افزودند: برگزاري پرشور انتخابات و حضور همگاني مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، تضمين‌کننده امنيت کشور خواهد بود زيرا دشمنان از پشتوانه مردمي نظام بيش از امکانات تسليحاتي آن هراس دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي انتخابات را نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصيرت ملي» دانستند و افزودند: در کشور مشکلات و گرفتاري‌هايي وجود دارد که برخي ناشي از تحريم‌ها و علت برخي هم کم‌کاري‌ها است اما با وجود اين مشکلات، مردم به دليل آنکه در انتخابات موضوع آبروي نظام و امنيت کشور در ميان است، به ميدان خواهند آمد.
ايشان انتخابات را در حل مشکلات بين‌المللي نيز مهم خواندند و خاطرنشان کردند: در قضاوت ناظران بين‌المللي نسبت به هر کشور، مسائلي نظير ميزان حضور مردم در انتخابات و چگونگي روي‌کارآمدن مسئولان و نهادهايي نظير مجلس تأثيرگذار است، بنابراين شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از اين زاويه نيز کاملا ضروري است.
مقام معظم رهبري همچنين انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس را فرصتي براي ورود افکار جديد و راه‌هاي نو در چرخه تصميم‌سازي و تصميم‌گيري کشور برشمردند و افزودند: به‌خصوص هنگامي که مردم افراد شايسته را برگزينند، راه‌هاي تازه و چاره‌انديشي‌هاي جديد در روند حل مشکلات کشور و مردم پديدار مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي انتخابات را از بُعد کلي، اساسي‌ترين مسئله کشور دانستند و افزودند: اقتصاد، فرهنگ، پيشرفت علمي و مسائلي از اين قبيل بسيار مهم است اما اساس همه اين مسائل انتخابات است چراکه اگر انتخابي عمومي، قوي و درست انجام شود، همه مشکلات به‌تدريج حل خواهد شد.
ايشان با ابراز تأسف و انتقاد از برخي حرف‌هاي حاشيه‌ساز در زمينه انتخابات تأکيد کردند: وقتي انتخابات از ابعاد مختلف داراي اين همه اهميت و تأثيرگذاري است، نبايد با حاشيه‌سازي، سخنان گوناگون و حرف‌هاي دلسردکننده آن را از رونق انداخت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تلاش هميشگي دشمنان ايران براي خدشه‌دار جلوه‌دادن انتخابات را مسئله‌اي طبيعي خواندند و افزودند: وقتي برخي رسانه‌هاي خائن خارجي، جمعيت عظيم ميليوني ملت را چندهزارنفره مي‌خوانند اما تحرک چند صد نفر در خيابان‌ها را به اسم ملت ايران جا مي‌زنند، طبعا مردم به اين رسانه‌ها اعتماد نمي‌کنند البته به شرطي‌ که از داخل به اين رسانه‌ها مايه تبليغات سوء داده نشود.
مقام معظم رهبري تأکيد کردند: گويندگاني که تريبون دارند يا به‌واسطه جايگاه خود مي‌توانند در رسانه‌ها و فضاي مجازي حرف بزنند، نبايد جوري اظهار نظر کنند که دشمن با بزرگنمايي حرف آنها، براي دلسردکردن مردم، خوراک گيرش بيايد.
ايشان انتخابات در ايران را جزء سالم‌ترين انتخابات در جهان خواندند و خطاب به افراد حاشيه‌ساز افزودند: وقتي شما به دروغ مي‌گوييد اين انتخابات مهندسي ‌شده يا اينکه انتخابات نيست انتصابات است، مردم دلسرد مي‌شوند.
مقام معظم رهبري با ابراز تعجب از سخنان برخي که به‌وسيله انتخابات به جايي رسيده‌اند اما انتخابات را زير سؤال مي‌برند، گفتند: چگونه است که انتخابات وقتي به نفع شما است صحيح و متقن است اما وقتي به نفع شما نيست انتخابات خراب است.
ايشان افزودند: در انتخابات مجلس بارها بعضي افراد نامه دادند که تقلب شده يا اشکال دارد، بنده نيز هيئت‌هايي تعيين کردم که با دقت رسيدگي کردند و بعد معلوم شد اين گزارش‌ها و نامه‌ها درست نبوده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: از دشمن نمي‌شود گلايه کرد اما فلان نويسنده، مرتبطين با فضاي مجازي، نماينده مجلس و فلان مسئول مهم دولتي بايد مراقب باشند و اينجور نشود که بگوييم مردم شرکت کنيد اما در عين حال، به غلط، جوري حرف بزنيم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.
مقام معظم رهبري حمله به شوراي نگهبان را از غلط‌ترين کارها دانستند و افزودند: شوراي نگهبان مرکب از شش فقيه  عادل و شش حقوق‌دان برجسته منتخب مجلس، در قانون اساسي شأني دارد و مجموعه‌اي قابل اعتماد است چگونه انسان مي‌تواند به راحتي اين مجموعه را به غرض‌ورزي درباره برخي افراد متهم کند.
مقام معظم رهبري با اشاره به سخنانشان در نماز جمعه اخير درباره لزوم قوي‌شدن ايران در مقابل دشمنان قوي‌پنجه و بي‌رحم بين‌المللي افزودند: «مجلس قوي» از مؤلفه‌هاي قوي‌شدن ايران است و تشکيل مجلس قوي نيز به رأي بالاي ملت وابسته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گله‌هاي غالبا بحق مردم درباره مسائل معيشتي را مربوط به برخي قوانين و عملکرد بعضي مسئولان اجرائي دانستند و افزودند: گلايه‌هاي مردم به اصل انتخابات مربوط نمي‌شود، اين گلايه از کسان ديگري است و ملت قدر مجلس قوي را که متعلق به همه کشور و عموم مردم است، مي‌داند.
مقام معظم رهبري با دعوت همگاني از مردم براي شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسي از بنده خوشش نيايد اما اگر ايران را دوست دارد، بايد به پاي صندوق رأي بيايد، بنابراين هرکس به ايران علاقه‌مند است و امنيت کشور، حل‌شدن مشکلات و گردش صحيح نخبگاني را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.
ايشان در همين زمينه افزودند: افراد مؤمن و انقلابي با انگيزه قوي در انتخابات شرکت خواهند کرد اما اگر کسي انگيزه ديني و انقلابي ندارد اما ميهن عزيز را دوست دارد لازم است به پاي صندوق‌هاي رأي بيايد. مقام معظم رهبري در ادامه سخنانشان به موضوع «شاخص‌هاي انتخاب درست و خصوصيات فرد منتخب» اشاره کردند و گفتند: بايد فردي را براي مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابي، شجاع، داراي روحيه جهادي، کارآمد و به معني واقعي کلمه طرفدار عدالت باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: فردي که از سخن‌گفتن بر ضد فلان قدرت خارجي هراس دارد، لايق نمايندگي مردم باعزت، مقتدر و شجاع ايران نيست.
ايشان با تقدير از مصوبه خوب و شجاعانه مجلس شوراي اسلامي عليه آمريکا بعد از شهادت سردار سليماني، خاطرنشان کردند: بايد افرادي را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادي، حقوقي و سياسي را در کشور برافراشته نگه دارند.
مقام معظم رهبري تأکيد کردند: مردم بايد افرادي با چنين ويژگي‌هايي را بشناسند و به آنها رأي دهند اما اگر خودشان نمي‌توانند به شناخت برسند، از راهنمايي و مشورت افراد بصير و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراين هيچ کسي نبايد بگويد چون افراد را نمي‌شناسم رأي نمي‌دهم. همه بايد با اتکا به خداوند وارد ميدان شوند و رأي دهند.
مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به رونمايي زورگويان و سرگردنه‌بگيران آمريکايي از طرح موسوم به «معامله قرن» گفتند: آمريکايي‌ها دلشان را خوش کرده‌اند که با گذاشتن اسم بزرگ، طرحشان عليه ملت فلسطين موفق شود در حالي که اين کار آنها احمقانه و خبيثانه است و از همين شروع قضيه به ضررشان تمام شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه اين طرح قبل از مُردن ترامپ مي‌ميرد، افزودند: اين کار قطعا به نتيجه نخواهد رسيد، بنابراين رفت‌وآمد و هزينه‌کردن براي آن و جنجال به‌راه‌انداختن و رونمايي از آن کاري احمقانه است.
ايشان طرح موسوم به معامله قرن را نشانه آشکاري از دغل‌کاري آمريکايي‌ها خواندند و گفتند: آمريکايي‌ها با صهيونيست‌ها درباره چيزي معامله کرده‌اند که متعلق به آنها نيست. فلسطين از آنِ فلسطيني‌ها و تصميم‌گيري درباره آن مختص آنهاست. شما چه‌کاره هستيد که درباره زمين و خانه ديگران تصميم‌گيري کنيد؟ اين نشانه خباثت، دغل‌کاري و بدنهادي شماست.
مقام معظم رهبري توطئه اخير را به ضرر آمريکايي‌ها و موجب زنده‌شدن مسئله فلسطين دانستند و افزودند: استقبال و کف‌زدن چند تن از سران خائن عرب که در ميان ملت‌هاي خود نيز بي‌ارزش و بي‌آبرو هستند اهميتي ندارد و بر خلاف سياست ثابت دستگاه استکبار يعني به‌فراموشي‌سپردن مسئله فلسطين، اين کار آنها موجب زنده‌شدن مسئله فلسطين شد و در همه دنيا نام و مظلوميت فلسطين و مجموعه‌هاي فلسطيني بر سر زبان‌ها افتاد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تلاش مستکبران براي پيشبرد اين طرح با تکيه بر سلاح و پول، راه علاج را «ايستادگي و مقاومت شجاعانه» خواندند و تأکيد کردند: ملت، عناصر و سازمان‌هاي فلسطيني بايد با «جهاد فداکارانه» عرصه را بر آمريکا و دشمن صهيونيستي تنگ و همه دنياي اسلام نيز از اين مقاومت شجاعانه حمايت و پشتيباني کنند.
ايشان با اشاره به گسترش روزافزون محدوده مقاومت عليه استکبار در منطقه غرب آسيا، تأکيد کردند: معتقديم سازمان‌هاي مسلح فلسطيني خواهند ايستاد و مقاومت را ادامه خواهند داد و نظام جمهوري اسلامي نيز وظيفه خود را پشتيباني از گروه‌هاي فلسطيني مي‌داند، بنابراين هر گونه و هرقدر که بتواند از آنها حمايت مي‌کند و اين پشتيباني، خواست نظام اسلامي و ملت ايران است.
مقام معظم رهبري علاج اصلي مسئله فلسطين را راه‌حل «اصولي، اعلام‌شده و ثبت‌شده» جمهوري اسلامي ايران در مراکز جهاني يعني «نظرخواهي از مردم فلسطيني‌الاصل» خواندند و گفتند: تنها راه براي صلح و حل مسئله فلسطين، نظرخواهي از مردم فلسطيني‌الاصل با هر مذهبي اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي است تا با رأي عمومي آنها نظام مورد نظرشان بر سراسر سرزمين فلسطين حاکم شود و درباره فلسطين و امثال نتانياهو و ديگران نيز خودشان تصميم‌گيري کنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان تأکيد کردند: ان‌شاءالله اين هدف محقق خواهد شد و شما جوانان آن روز را خواهيد ديد و به توفيق الهي در بيت‌المقدس نماز خواهيد خواند. 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار: 17بهمن ماه 1398، کد خبر:www.sharghdaily.com،258535

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین