پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۹۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
معلمان حق‌التدریسی با انتقاد از میزان پایین عیدی آخر سال خود گفتند: ما از همه‌ی مزایای مزدی محرومیم!
شعارسال: جمعی از معلمان حق‌التدریس از پایین بودن مبلغ عیدی یا همان پاداش آخر سال خود انتقاد کردند و گفتند: ما حق‌التدریسی‌ها از همه‌ی مزایای مزدی و امکانات شغلی محرومیم؛ حقوق ماهانه‌ی ما ساعتی و بسیار کم است، بیمه ما به اندازه ساعات درس رد می‌شود و حالا عیدی هم به نسبت ساعات تدریس به ما می‌پردازند!

به گفته‌ی این معلمان، شغل حق‌التدریسی هیچکدام از مولفه‌های اشتغال شایسته را ندارد و با معیار‌های عدالت نمی‌خواند؛ این معلمان می‌گویند ما حق‌التدریسی‌ها همان کار معلمان رسمی را انجام می‌دهیم، اما حقوق مزایای ما از نصف آن‌ها هم کمتر است. در واقع قانون کار یکسان- مزد یکسان در رابطه با این معلمان اجرا نمی‌شود.

در روز‌های گذشته، نحوه پرداخت عیدی معلمان رسمی، خرید خدمت و حق‌التدریس مشخص شد. بر این اساس، پاداش آخر سال "عیدی" به میزان ۱۲ میلیون ریال به معلمان رسمی، ثابت و پیمانی پرداخت خواهد شد؛ اما به کارکنان خرید خدمت قراردادی و موقت به نسبت خدمت تمام وقت آن‌ها در سال ۹۸ عیدی داده می‌شود و در هر حال میزان عیدی این افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود. طبق مصوبه هیئت وزیران، معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس مشمول عیدی می‌شوند.

به همین دلیل است که معلمان حق‌التدریس نگران این هستند که مبلغ عیدی آن‌ها از یک میلیون تومان هم بسیار کمتر باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1398 ، کدخبر: 868838 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین