پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از ۷۰۰۰ نفر تأیید صلاحیت شدند و این یعنی ۵۰ درصد از افراد صلاحیتشان تأیید شده است.
شعارسال: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهل و یکمین سالگرد میروزی انقلاب در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک و تهنیت خدمت همه مردم شریف و شهید پرور و بسیار خوب ایران، گفت: ایام دهه فجر و امروز که ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است را سپری می‌کنیم؛ روزی که اراده مردم بر آن قرار گرفته است تا نظام جدید اسلامی را پی ریزی کنند.

وی عنوان کرد: الحمدلله به لطف خداوند و با پشتیبانی مردم چهل و یکمین سال را هم پشت سر گذاشتیم اگرچه مشکلاتی هم بوده است و دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده اند اما خوشبختانه با پشتیبانی‌های مردم و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب همچنان انقلاب به پیش است و انشاءالله رشد و پیشرفت خوبی را برای مردم عزیز آرزو می‌کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با آخرین وضعیت تأیید صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتایج تأیید صلاحیت‌ها آماده شد و امروز هم به تدریج به نظرات و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای وزارت کشور ارسال می‌شود و از طریق فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبین محترم قرار می‌گیرد.

کدخدایی افزود: ان شاءالله با اقداماتی که صورت گرفته انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. ان شاءالله با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با حضور پرشور وبا مشارکت حداکثری همه مردم فارغ از گرایش و جناح و گروه‌های سیاسی را در انتخابات شاهد باشیم. ان شاءالله وعده ما دوم اسفند ماه پای صندوق رأی.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌ها تصریح کرد: البته گروه‌هایی که تعلقی به مردم و نظام داشته باشند از این صحبت‌ها نخواهند کرد. خوشبختانه ما هم از جهت بررسی صلاحیت‌ها این اطمینان را به همه مردم می‌دهیم و قبلاً هم اعلام کردیم که بررسی صلاحیت‌ها دقیق و براساس مستندات بوده است.

وی بیان کرد: از جهت تعداد داوطلبانی که صلاحیتشان تأیید شده، در واقع همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم به نظر ما افرادی را دارند که می‌توانند حضور داشته باشند. ان شاء الله صحبت از تحریم و نیامدن را به دشمنان واگذار می‌کنیم.

کدخدایی با تاکید بر اینکه هر کسی که دوستدار انقلاب اسلامی است ان شاءالله در دوم اسفند پای صندوق رأی حاضر می‌شود، بیان کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تأیید شده است و ان شاءالله در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با اینکه ساز و کار شورای نگهبان برای شفافیت تبلیغات انتخاباتی به چه شکل است؟ گفت: این قانون تازه ابلاغ شده و امیدواریم ان شاءالله موارد اجرایی اش از سوی وزارت کشور انجام شود. طبیعتاً ما هم بر همه مراحلی که در قانون ذکر شده است نظارت خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با موضع شورای نگهبان در خصوص لایحه دولت برای برگزاری همه پرسی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از مسیر قانونی باشد شورای نگهبان مخالفتی ندارد و اگر در مسیر قانون و براساس قانون باشد طبیعتاً ما نیز وظایف قانونی خود را انجام خواهیم داد.

وی در رابطه با تخلفات مربوط به تبلیغات نمایندگان در ایام انتخابات پیش رو افزود: تبلیغات اگر زودهنگام باشد دستگاه‌های مختلف حسب وظیفه گزارش و پیگیری دارند ما هم اگر به این نتیحه برسیم قطعاً برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به ادعایی مبنی بر اینکه با توجه به رد صلاحیت طیف وسیعی از داوطلبان مشارکت در انتخابات را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ بیان کرد: هیچ طیف گسترده ای از رد صلاحیت‌ها نداشتیم. بیش از ۷۰۰۰ نفر تأیید صلاحیت شدند و این یعنی ۵۰ درصد از افراد صلاحیتشان تأیید شده است. از همه گرایش‌ها و جناح‌ها هم حضور دارند.

وی در پایان در رابطه با تعداد نهایی رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس گفت: ۷۵ نفر از نمایندگان دوره فعلی رد صلاحیت شده اند. در خصوص تخلفات نمایندگان هم طبق قانونی که وضع شد نظارت بر عملکرد آنها بر عهده خود مجلس قرار گرفته و باید بر همین اساس عمل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1398 ، کدخبر: 4850320 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین