پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
«ماریا یوانوویچ» سفیر برکنار شده آمریکا در اوکراین وزارت خارجه ایالت متحده را فاقد قدرت بینش سیاسی و مدیریت کارآمد دانست.
شعارسال: سفیر سابق آمریکا در اوکراین طی سخنانی در دانشگاه «جورج تاون» واشنگتن گفت: وزارت خارجه ایالات متحده دچار مخمصه شده است و رهبران آن فاقد دید سیاسی، مدریت کارآمد و شفافیت اخلاقی هستند.
به گزارش امروز (پنج شنبه) وبگاه خبری اکسیوز، یووانوویچ خفقان موجود در بین کارکنان وزارت خارجه آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت: کارکنان ما نگران هستند که آیا در پشت در‌های بسته نیز برای ابراز نگرانی از سیاست‌های دولت (ترامپ) ایمن هستند؟.
به گفته وی، تصمیمات از هرم بالایی دولت (آمریکا) که بدون مشورت انجام می‌گیرد، جای فرایند‌های سیاسی را گرفته و بسیاری از سمت‌های خالی همچنان پرنشده است.
این دیپلمات ارشد آمریکایی تاکید کرد: اینگونه سیاست خارجی غیراخلاقی که تهدید، ترس و آشفتگی را جایگزین اعتماد می‌کند، نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد.
سفیر برکنار شده آمریکا در اوکراین با تاکید بر اینکه کارکنان وزارت خارجه آمریکا اجازه ابراز عقاید خود را ندارند، تصریح کرد: باید به دیپلمات‌های خود اختیار بدهیم تا بتوانند به کار خود ادامه دهند، آن‌ها نباید برای به کارگیری دانش خود یا به چالش کشیدن فرضیات اشتباه، هراس داشته باشند.
حضور روز گذشته یوانوویچ در دانشگاه "جورج تاون" واشنگتن دی سی برای دریافت جایزه «تعالی در دیپلماسی» بار دیگر نام وی را پس از اخراجش از سوی «دونالد ترامپ» بر سر زبان‌ها انداخت.
خانم یوانوویچ که اوایل آذر در کنگره آمریکا عیله ترامپ شهادت داد، به نمایندگان گفته بود علت اخراج او "اتهام‌های دروغین" از سوی کسانی بوده که انگیزه‌های سوال برانگیزی داشتند.
در این زمان کنگره آمریکا میزبان ۱۲ شاهد از میان مقام‌های ارشد کاخ‌سفید و وزارت خارجه بود که در پاسخ به احضاریه رسمی کنگره برای ادای توضیحات و کمک به تحقیقات استیضاح در برابر نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه قرار گرفتند.
دموکرات‌ها می‌گویند ترامپ با سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری آمریکا به دنبال آن بوده که دولت اوکراین را وادار به جمع آوری اطلاعات مخرب علیه رقیب انتخاباتی خود «جو بایدن» کند و در این راه حتی کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری مصوبه کنگره به اوکراین را برای مدتی معطل نگه داشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1398 ، کدخبر: 83673352 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
آمریکام نسخه پیشرفته ایرانه ها اونام با خودشوندرگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین