پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
وزیر نیرو یکی از برنامه‌های مهم دولت را تکیه بر انرژی تجدیدپذیر معرفی کرد و گفت که امسال ظرفیت تولید انرژی از محل منابع تجدیدپذیر به ۹۰۰ مگاوات رسیده است.

شعار سال: رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح چند طرح در شهرستان محمودآباد استان مازندران افزود : تکیه بر انرژی تجدید پذیر و کاهش وابستگی به انرژی های فسیلی برای تولید برق یکی از اهداف دولت بود که به صورت جدی در حال پیگیری است .

وی با بیان اینکه اکنون ۹۰۰ مگاوات ساعت برق از نیروگاههای تجدید پذیر کشور تولید می شود ، اظهار داشت : عمده این انرژی ها از منابع خورشیدی تولید می‌شود که کاملا پاک و بدون ایجاد آلودگی است.

وزیر نیرو یکی از محدودیت های حوزه انرژی تجدید پذیر را هزینه بالای استقرار نیروگاه‌های آن دانست و افزود : پژوهشگران داخلی در پی تحقیق بر روی تجهیزاتی هستند که در کنار کاهش هزینه ، راندمان تولید را نیز افزایش دهد.

اردکانیان جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات در این بخش را از دیگر برنامه های دولت و وزارت نیرو برای توسعه انرژی های تجدید پذیر عنوان کرد و گفت : کاهش وابستگی به منابع فسیلی نه تنها کاهش آلودگی و سازگاری با طبیعت را در پی خواهدداشت ، بلکه ما را از محدودت سوخت های فسیلی نیز رها می کند.

وی با بیان اینکه باید حوزه دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان به موضوع انرژی ورود کنند، تاکید کرد : دو - سوم ایران را نواحی گرم و خشک تشکیل می دهد که دارای ظرفیت مناسبی برای استفاده از منابع خورشیدی جهت تولید انرژی برق است.

وزیر نیرو گفت : دولت و وزارت نیرو از هرگونه حضور سرمایه گذار خارجی در بخش انرژی ها تجدید پذیر حمایت خواهد کرد.

اصلاح الگوی مصرف

وزیر نیرو همچنین بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت : نوع و میزان مصرف در کشور با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد و نیازمند اصلاح فوری است .

اردکانیان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولید انرژی تولیدی کشور به خاطر مصرف غیر بهینه هدر می رود ، افزود : اعتقاد ما بیشتر بر کار فرهنگی است و باید مردم را در این زمینه آگاه و راهنمایی کرد.

وزیر نیرو برای افتتاح چند طرح حوزه انرژی روز پنجشنبه به مازندران سفر کرد.

وی در محمود آباد کلنگ ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی را به زمین زد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 24بهمن 1398 ، کدخبر: 529632 : www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین