پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
استاندار فارس گفت: ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده است وآمادگی لازم برای مقابله با ویروس کرونا را داریم.

شعار سال: دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با اشاره به شیوه ویروس کرونا از تشکیل ستاد پیشگیری  و مبارزه با بیماری کرونا در استان خبر داد و افزود: این ستاد از این پس به صورت متمرکز  با عضویت راه و شهرسازی ، آموزش وپرورش ، تحقیقات و فناوری ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، سازمان صدا و سیما ، حج و زیارت و استانداری در قالب مدیر کل سیاسی ، اجتماعی و فرمانده نیروی انتظامی و چند دستگاه دیگر  در استان تشکیل می شود تا تصمیم ها بصورت متمرکز و در یک چار چوب اصلی گرفته شود.

استاندار فارس با بیان اینکه  از مرحله عادی مواجه با کرونا ویروس عبور کرده ایم  و به مرحله درگیری با این بیماری وارد شده ایم عنوان کرد: در این زمینه همکاران در علوم پزشکی شیراز با توجه به سه سناریوریی که طراحی شده است اقدامات لازم را  انجام می دهند .
دکتر رحیمی بر لزوم توجه به ضد عفونی مکان های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با همکاری شهرداری و علوم پزشکی تاکید کرد و خواهان تدام اقداماتی شد که در روزهای گذشته در این زمینه انجام شده است.
اطلاع رسانی دقیق درباره راه های مقابله با انتشار ویروس کرونا از طریق بیلبوردهای شهری ، صدا و سیما و سایر رسانه ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس دراین جلسه به آنها تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از دستگاه های اجرایی، فرهنگی و مذهبی خواست لغو تجمع های غیر ضروری  را در دستور کار قرار دهند.
 
استاندار فارس با بیان اینکه هر گونه اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تایید شود بر لزوم نظارت دقیق بر بیمارستان ها و داروخانه ها نیز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر کادر درمانی بیشترین برخورد با بیماران را دارند از این رو تامین سلامت انها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: نظارت بر داروخانه ها به منظور توزیع مناسب اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده با قیمت مصوب امری مهم و ضروری است و نباید شاهد شاهد گران شدن و تخلفات بهداشتی باشیم.
استاندار فارس با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان تا پایان هفته ادامه دارد ادامه این تعطیلی منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است که با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
رحیمی تاکید کرد: هر دستگاهی متولی نظارت و نظافت بر مجموعه خود است می بایست اقلام ضد عفونی کننده در مکان هایی  که محل تردد است اضافه شود و به جد در دستور کار باشد .
دکتر رحیمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ای که از ابتدای شیوع این ویروس انجام شده است، بیان کرد: تشکیل جلسات متعدد، نظارت بر پروازها، اختصاص فضا برای مراقبت های لازم از مسافران ، اجرای برنامه های اموزشی برای پرسنل فرودگاه از جمله این اقدامات است.
وی یادآور شد: در شهرستان ها نیز ستاد پیشگیری مشابه سطح استانی تشکیل می شود و نباید هیچ کوتاهی در تجهیز دستگاه های اجرای رخ دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ: 06 اسفند 98، کد خبر: 969590، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین