پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۶۳۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
افزایش قابل توجه نرخ ارز صرافی های بانکی در روز گذشته، بیانگر آغاز رسیدن متغیرهای ارز به نقطه ثبات و شروع عملیات کاهش نرخ ارز توسط بانک مرکزی است. در این راستا، کارشناسان از بازشدن برخی کانال های مهم ارزی از روز گذشته خبر دادند.
شعارسال: افزایش قابل توجه نرخ ارز صرافی های بانکی در روز گذشته، بیانگر آغاز رسیدن متغیرهای ارز به نقطه ثبات و شروع عملیات کاهش نرخ ارز توسط بانک مرکزی است. در این راستا، کارشناسان از بازشدن برخی کانال های مهم ارزی از روز گذشته خبر دادند.

به گزارش خراسان، چند وقتی می شود که نرخ ارز مسیر صعودی گرفته و به بیش از 15 هزار تومان افزایش یافته است. عده ای آن را در نتیجه واکنش بازار به تصمیمات اخیر گروه اقدام مالی قلمداد کردند. با این حال، اظهارات کارشناسان نشان می داد که موضوع فراتر از این حرف هاست و بحث FATF صرفاً توانسته تاثیر روانی بر بازار ارز بگذارد. چهارم اسفند، مجید شاکری کارشناس ارزی خبر از یک دلیل فنی مهم درخصوص افزایش نرخ ارز داد که بر اساس آن و به دلیل شیوع بیماری کرونا در چین، برخی کانال های ارزی از طریق این کشور محدود شده اند. جایی که بخشی از دسترسی ایران به درهم و از درهم به دلار، از طریق یوان چین انجام می شود. در همین حال، تعقیب رفتار بانک مرکزی در بازار ارز، حاکی از آن بود که این بانک اقدام خاصی برای مداخله در بازار ارز انجام نداده است. پیام اینستاگرامی همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز حکایت از پرهیز بانک مرکزی از برخورد هیجانی با هیجانات بازار ارز داشت.

اما دیروز فعالان بازار ارز، شاهد ورود بانک مرکزی به بازار ارز پس از مدتی سکوت بودند، آن هم به شیوه ای که این بانک در ماه های گذشته در پیش گرفته است. بدین صورت که بدون تزریق ارز به بازار که بیش از همه به سود دلالان ارزی است، نرخ صرافی های بانکی را نزدیک نرخ بازار ارز که دیروز حدود 15 هزار و 630 تومان بود، قرار داد. مزیت این روش نسبت به روش های پیشین، بستن راه دلالی بر دلالان ارز در عین به دست گرفتن هدایت بازار ارز است.

به این ترتیب دیروز قیمت فروش هر دلار در صرافی های بانک مرکزی، با رشد قابل توجه 800 تومانی نسبت به دو روز قبل، 15 هزار و 600 تومان تعیین شد و این صرافی ها هر دلار را به نرخ 15 هزار و 500 تومان از مردم خریدند. این موضوع گمانه ها از آغاز رویکرد جدید بانک مرکزی را تقویت کرد. مجید شاکری اقتصاددان و تحلیل گر بازار ارز نیز در توئیتی، از بازشدن یکی از کانال های قابل توجه ارزی کشور در روز گذشته خبر داد و افزود: بلافاصله بانک مرکزی با افزایش نرخ ارز صرافی ها عملیات مداخله برای کاهش نرخ بازار آزاد را آغاز کرده است. وی همچنین پیش بینی کرد که به تدریج و با نزدیک شدن به ماه مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)، کانال های ارزی بیشتری باز شوند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه خراسان    ،تاریخ انتشار:  8  اسفند 1398،کدخبر:    689854 ،www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
بازار باز در این شرایط می تونه اوضاع رو برای اقتصاد کشور سخت تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین