پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
با گسترش شیوع ویروس کرونا، برآورد می‌شود حتی مدتها پس از کاهش شیوع و شاید ریشه‌کنی احتمالی این ویروس، آثار منفی آن بر بخش گردشگری ماندگار باشد.

شعار سال: گردشگری از جمله بخش‌های آسیب‌پذیر کشورهای مختلف پس از شیوع ویروس کرونا است. برآورد می‌شود حتی مدتها پس از کاهش شیوع و شاید ریشه‌کنی احتمالی این ویروس، آثار منفی آن بر بخش گردشگری ماندگار باشد.

در این زمینه طبق آمارهای مرکز آمار ایران، در بهار سال ۹۷ تعداد ۱۷ میلیون خانوار ایرانی(حدود ۵۸ میلیون نفر) حداقل یک سفر به خارج از شهر خود داشته‌اند که به نظر می‌رسد با ادامه گسترش شیوع ویروس کرونا، بخش قابل‌توجهی از این سفرها انجام نخواهد شد.

همچنین طبق آمارهای وزارت گردشگری، در بهار سال ۹۷ تعداد ۱/۵ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند که اگر کرونا در بهار ۹۹ همچنان ماندگار باشد، ممکن است در این بخش نیز شاهد کاهش چشمگیر و شاید ۱۰۰ درصدی گردشگران باشیم.

بر این اساس، با ماندگاری کرونا در ماه‌های آتی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مراکز اقامتی، اغذیه‌ فروشی‌ها، آژانس‌های مسافرتی، بخش حمل‌ونقل، صنایع دستی و محلی و صدها مشاغل وابسته به  گردشگری، بخش‌‌هایی هستند که بیشترین زیان مالی را متحمل خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نسیم آنلاین، تاریخ 10 اسفند 98، کد مطلب: 83695672: www.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین