پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
پس از عباس تبریزیان از چهره‌های سرشناس "طب اسلامی" که درباره بیماری کرونا اظهار نظر کرده و دیدگاه پزشکان و وزارت بهداشت را در این باره به چالش کشیده بود، حسین روازاده از دیگر چهره‌های سرشناس طب اسلامی به انتقاد شدید از فضای ایجاد شده درباره کرونا پرداخت.

شعار سال: ویدئویی در شبکه‌هایی اجتماعی از سخنرانی حسین روازاده در مسجد حضرت زینب شهر قم منتشر شده است. در این سخنرانی روازاده به دیدگاه غالب پیرامون بیماری کرونا حمله کرد.

روازاده با بیان این که "من به قم آماده، هم در مسجد و جلسات خصوصی با همه روبوسی می‌کنم، هم مرقد می‌رم"، گفت: «این‌ها داستان است، این‌ها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند و به ما صدمه بزنند. کاری که دارند انجام می‌دهند هیچ معنایی ندارد. ضمنا این چه بیماری است که شما اینقدر گنده اش کردید؟ مگه درمانش کاری دارد؟ من اعلام آمادگی می‌کنم، شخصا ورود می‌کنم به آنجایی که این بیماران هستند، درمانشان را شروع می‌کنیم تا ببینید چقدر سریع درمان می‌شوند. هنوز ثابت نکردند که علت مرگ و میر کروناست. طرف می‌خواهد بمیرد سرماخوردگی به نام کرونا می‌گیرد و می‌میرد. من پرسیدم، اینا مدت هاست مریضند، هی دارو و درمان می‌کنند و روزی یک کیلو دارو شیمیایی می‌خورند."

تعداد بازدید : 576

ویدئو جنجالی حسین روازاده

این سخنان روازاده در فایل ویدئویی است که از او منتشر شده است. اما در سایت او بخش دیگری از اظهاراتش بازتاب پیدا کرده است.

 

خلاصه حرف‌های روازاده این است:

  • کرونا سلاح بیولوژیک در ادامه فشار حداکثری علیه ایران است.
  • بزرگ نمایی و سیاه نمایی بی سابقه‌ای از خطرات آن برای محاصره ایران شده است.
  • طبق نظر کارشناسان کرونا هم مانند ایدز و سارس سلاح بیولوژیک ساخته دست انسان است.
  • کرونا از طریق یک تاجر عربستانی و زن چینی اش وارد ایران شده است.
  • دشمنان حضور ۷۰۰ طلبه چینی در قم را بهانه کرده اند در حالیکه دو ماه است به چین سفر نداشته اند.
  • چرا از عدم لغو پرواز‌ها به چین توسط دولت سخنی و انتقادی شنیده نمی‌شود؟ اما تعمدا جامعه المصطفی هدف کینه ورزی قرار گرفته و جریان نفوذ بر چنین مجموعه پویایی می‌تارد.
  • برای ویروس کرونا هم توان پیشگیری و هم درمان در طب اسلامی – ایرانی وجود دارد.
  • از ظرفیت طب اسلامی – ایرانی می‌توان میلیارد‌ها دلار خرج کرد و ایران را به قطب درمانی منطقه تبدیل کرد.

 

حسین روازاده پس از سخنرانی جنجالی خود به زیارت حرم حضرت معصومه رفت

عباس تبریزیان و نسخه عجیبش

پیشتر عباس تبریزیان روحانی که به عنوان بنیانگذار طب اسلامی شناخته می‌شود، اعلام کرده بود که درمان کرونا سخت نیست، اما بشر سواد آن را ندارد. او گفته بود که بهترین پیشگیری و درمان کرونا "همان داروی امام کاظم و داروی جامع امام رضا با عسل و سیاه دانه است."

طبیبان اسلامی تلاش می‌کند که راهکار‌های علمی مقابله با کرونا را زیر سوال ببرند. در حالی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توصیه کرده مردم در خانه بمانند و خواستار کنترل عبور و مرور به اماکن مقدس شده اند، اما در کانال عباس تبریزیان به شدت از این تصمیمات انتقاد شده و آمده است: «واقعا جای تاسف دارد که حرم‌های امن الهی که به عنوان دارالشفای مومنین و گره گشای مشکلات در روز‌های عادی معرفی می‌شدند، و بیماران زیادی جهت شفا به این حرم‌ها توسل می‌جستند توسط عوامل وزارت بهداشت با وقاحت تمام، یکی از اماکنی معرفی می‌گردد که به علت تجمع سبب انتشار بیماری می‌شود، ما در قبال این هتک حرمت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم، در واکنش به این اقدام به زودی برنامه زیارت همگانی در یک روز مشخص را در حرم رضوی اعلام خواهیم کرد. اهل بیت ع. را تنها نخواهیم گذاشت.»

در کانال تبریزیان تاکید شده بود که دلیل شیوع کرونا این است که "قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف‌های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد!"

همچنین از قم خبر می‌رسد که جزوه‌ای در این شهر دست به دست می‌شود که در آن مردم را توصیه به صله‌رحم و دید و بازدید کرده است. در این جزوه از مردم خواسته شده که فامیل را جمع کنند، زیارت عاشورا بخوانند و به حرم حضرت معصومه پناه ببرند.

عباس تبریزیان همان روحانی است که چندی پیش در حرکتی جنجالی کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید و باعث موجی از محکومیت از سوی علما، مراجع و صاحبنظران دینی و فرهنگی شد.

عباس تبریزیان پیش‌تر دفتر و دستک طبابت در قم داشت، اما مدتی است که با پیگیری قضایی وزارت بهداشت دفاتر او بسته شدند. وزارت بهداشت تابستان سال جاری از مردم خواست هوشیار باشند و با انتخاب شیوه‌های صحیح درمان سلامت خود را تضمین کنند.

 گفته می‌شود تبریزیان در نجف به سر می برد و به خاطر حکمهای قضایی که علیه او صادر شده به ایران نمی آید.

سالهاست که وزارت بهداشت درباره "طب اسلامی" و برخی مدعیان طب سنتی هشدار می‌دهد، اما این طیف قدرتمند با تبلیغات وسیع خود نفوذ زیادی در افکار عمومی پیدا کرده‌اند.

طبیبان اسلامی با برنامه‌های واکسیناسیون، درمان و دارو، عمل‌های جراحی و ... به شدت مخالفند. طبیبان اسلامی می‌گویند تجوز دارو‌های شیمیایی برای کاسبی و فروش شرکت‌های دارویی است.

آن‌ها مدعی هستند که روششان در برخورد با بیماری‌ها "اسلامی" است، این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان این دیدگاه را قبول ندارد. وزارت بهداشت دو سال پیش اعلام کرد، "طب اسلامی" نداریم.

موضع رسمی وزارت بهداشت این است "در سیاست‌های کلی سلامت طب سنتی با عنوان «طب سنتی ایرانی» آورده شده و کلمه اسلامی وجود ندارد. "

برخی مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی نیز در این باره تاکید کرده اند که "طب اسلامی" نداریم. یا آیت الله جوادی آملی درباره مدعیان طب اسلامی که به روایات روجوع می‌کنند گفته است: «از ۶هزار حدیث مربوط به طب اسلامی فقط ۵ درصد سند دارد و همین ۵ درصد هم شرایط و لوازم خاص خود را دارند؛ باید به دیدگاه‌های تجربی رجوع کرد.»

به هر صورت با اوج گرفتن بیماری کرونا در کشور و شیوع آن در قم، طیف طبیبان اسلامی نیز برای به کرسی نشاندن حرف خود فعالیت هایشان را افزایش دادند. این گروه برای رد تحلیل‌های علمی درباره شیوع کرونا دست به استدلال‌های سیاسی هم زده اند. در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری این دسته به انتخابات دخیل بسته بودند ومدعی شدند که دشمن برای تحت شعاع قرار دادن انتخابات و کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رای این بیماری را در ایران شایع کرده و دولت نیز در مدار اقدامات دشمن آن را در بوق کرنا می‌کند. با گذشت چند روز مشخص شد که این ادعا‌ها پوچ است و خطر کرونا بسیار جدی است.

عباس تبریزیان در روزهای اخیر در کانون توجه افکارعمومی بوده است

واکنش‌های مردم

اما پس از اعلام موضع تبریزیان و انتشار سخنرانی حسین روازاده مردم و افکار عمومی با حساسیت بالایی اینگونه اظهارات را دنبال می‌کنند. برخی به تمسخر آن‌ها می‌پردازند و حتی با انتشار نسخه"روغن بنفشه" منتسب به تبریزیان که البته در کانال رسمی او منتشر نشده است، طنز‌های زیادی ساخته اند. تجویز روغن بنفشه در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته است!

در کنار طنز‌ها و تمسخر‌ها بسیاری نیز با جدیت به نقد این رویکرد و دیدگاه می‌پردازند. سخنان روازاده و تبریزیان از سوی برخی کاربران "شرم آور" و "ضد علمی" ارزیابی شده و خواستار برخورد با آنها شده اند که با "جان مردم" بازی نکنند.


کاربری درباره ویدئو اظهارات روازاده نوشته است "عالم و آدم دارن میمیرن اونوقت این میگه من روبوسی میکنم با همه و این مریضی دروغه. بابا چرا همیشه باید مردم رو گاو فرض کنین؟ با علم نمیشه جنگید! با جون مردم بازی نکنین."

عده‌ای هم درخواست کرده اند که روازاده که مدعی است می تواند  بیماران کرونایی را درمان کند، این اجازه به او داده شود تا ببینیم چه می‌کند. کاربری نوشته است: «امروز، روز مباهله‌ی ما با طرفداران امثال روازاده و تبریزیان است. سلامت این کشور یا باید دست درس‌خوانده‌های علم پزشکی باشد یا دست امثال این‌ها. دیگر نمی‌توان و نباید ساکت ماند. مبتلایان به کرونا که طرفدار طب اسلامی اند را با رضایت شخصی به این‌ها بسپارید. نتیجه، داور خوبی‌ست.»

 شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فرارو، تاریخ 11 اسفند 98، کد مطلب: 431403: www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین