پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
از جمله مقدماتی که باید برای اجرای طرح رتبه‌بندی رانندگان حرفه‌ای مهیا شود فراهم شدن امکان بهره‌مندی آنان از خودروهای با کیفیت و استاندارد روز است. یک راننده و مالک کامیون معتقد است: اگرچه رتبه‌بندی رانندگان حرفه‌ای ایده‌ای بسیار عالی و موثر در ایمن‌سازی حمل و نقل جاده‌ای است اما انجام این کار نیازمند مقدماتی است که ابتدا باید این مقدمات مهیا شود.

شعار سال:  یک راننده و مالک کامیون معتقد است: اگرچه رتبه‌بندی رانندگان حرفه‌ای ایده‌ای بسیار عالی و موثر در ایمن‌سازی حمل و نقل جاده‌ای است اما انجام این کار نیازمند مقدماتی است که ابتدا باید این مقدمات مهیا شود.

هادی نظری به خبرنگار ما گفت: از جمله مقدماتی که باید برای اجرای طرح رتبه‌بندی رانندگان حرفه‌ای مهیا شود فراهم شدن امکان بهره‌مندی آنان از خودروهای با کیفیت و استاندارد روز و  نوسازی به موقع آنها و همچنین ایمن‌سازی جاده‌ها و تجهیزات جاده‌ای است.

وی تاکید کرد: به طور قطع از جمله نیازهای اصلی رانندگان حرفه ای و درجه یک، خودروی با کیفیت و ایمن با استانداردهای روز شرکت‌های معتبر خودروساز و خدمات پس از فروش درجه یک و جاده‌های ایمن و با کیفیت و طبق معیارهای روز دنیا، خدمات و تجهیزات رفاهی جاده‌ای است.

او ادامه داد: این در حالی است که حمل و نقل جاده‌ای در کشور ما درگیر مسائلی همچون آموزش رانندگان، استانداردسازی جاده‌ها و تجهیزات ایمنی و از همه مهمتر نوسازی ناوگان بوده و با وجود مشکلاتی همچون تحریم‌ها که امروز کشور با آن درگیر است رفع مشکلات حمل و نقل جاده‌ای کار دشواری است.

این راننده و مالک کامیون گفت: ضمن این‌که در اجرای این طرح لازم است مشخص شود متولی آموزش رانندگان و درجه‌بندی آنان چه سازمان یا نهادی خواهد بود و چه معیارهایی در رتبه‌بندی رانندگان موثر است و این کار چه تاثیری بر درآمد و آینده شغلی آنان داشته و کدام نهاد نظارتی بر عادلانه بودن درجه بندی نظارت دارد؟

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید در نظر داشت نقش راننده خوب و حرفه‌ای در ایمنی حمل و نقل قابل انکار نیست ولی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را برطرف نماید همانطور که خودروی استاندارد و درجه یک نمی‌تواند به تنهایی ایمنی را فراهم نماید.

نظری  تاکید کرد: بنابراین هر یک از عوامل جاده‌ای از جمله راننده خوب، خودروی استاندارد، پلیس مجرب، جاده ایمن و استاندارد، شرکت حمل و نقل توانا و مسئولیت‌پذیر به اندازه خود در افزایش ایمنی حمل و نقل موثر بوده و رتبه‌بندی رانندگان به تنهایی نمی‌تواند مشکلات ایمنی حمل و نقل را حل کند.

رتبه‌ بندی رانندگان اتوبوس از کاپیتان یکم تا کاپیتان چهارم

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یکی از برنامه‌های میان‌مدت این سازمان، طرح رتبه‌بندی رانندگان اتوبوس از کاپیتان یکم تا کاپیتان چهارم با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل است.

مختار داوودی عضو هیئت‌ مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری نیز چندی پیش در این مورد به تین نیوز گفت: از مدتی پیش کانون رانندگان کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور، طرح رتبه‌بندی رانندگان اتوبوس را در دستور کار قرار داد.

وی تاکید کرد: این طرح کارشناسی شده حاصل دیدگاه‌های کانون انجمن‌های رانندگان مسافر کشور، سازمان راهداری و حمل ونقل، اداره مسافر، اداره ایمنی وترافیک، معاونت حمل ونقل عمومی پلیس راه کشور، مرکز صدور دفترچه پلیس راه کشور است و در فرآیند رتبه‌بندی افراد غیر راننده و یا بازنشسته و دوشغله شناسایی و برخلاف گذشته سواستفاده از لباس و رتبه کاپیتان‌ها، جعل عنوان محسوب شده و افراد متخلف به مراجعه قضایی معرفی می‌شوند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تین نیوز ، تاریخ انتشار 12 اسفند    98، کد خبر:   206664، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین