پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
با توجه به شیوع کرونا در ایران ،و آسیب این بیماری به کسب و کارها ،انتظار است همه در هفته های آینده به همدیگر کمک کنند. نباید اجازه دهیم، تعدادی از هموطنان این روزها علاوه بر استرس ویروس کرونا، دغدغه معیشت و مشکلات اقتصادی را نیز داشته باشند. بدون شک مردم می توانند با تصمیماتی هر چند کوچک در این شرایط خاص به همدیگر کمک کنند.

شعار سال:از چند هفته قبل اپیدمی ویروس کرونا در کل کشور همه گیر شده و با توجه مسری بودن بالای آن، مسئولان و مقامات مانند بسیاری از کشورهای دیگر یکی از راه حل هایی که در نظر گرفته اند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، شیفتی شدن ادارات و تاکید بر قرنطینه و عدم حضور در خیابان است.

با توجه به این که چند روز بیشتر نیز تا عید نوروز باقی نمانده و معمولاً مردم با وجود تمامی مشکلات و سختی هایی که در این سال ها داشته اند در این ایام حداقل خریدی انجام می دادند از این بابت بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل یا تعطیل شده اند.

مسئله زمانی حادتر می شود که بیان شده ویروس کرونا تا چند ماه دیگر نیز وجود دارد. بنابراین انتظار می رود آسیب های این بیماری ادامه دار خواهد بود و افزایش یابد.

از این بابت حتماً ضرورت دارد برنامه مدونی توسط ستاد مقابله با کرونا جهت جبران و حمایت از کسب و کارهای اصناف مختلف علی الخصوص اقشار ضعیف تر و کسب و کارهای خرد در نظر گرفته شود. اما مسئله این است که دولت هم به لحاظ برنامه ریزی و مدیریت امور در روزهای اخیر آن چنان که باید و شاید خوب و مسلط عمل نکرده است. مسئله دیگر این است دولت با توجه به تحریم ها از شرایط درآمدی و مالی مناسبی برخوردار نیست بنابراین انتظار فوق العاده و خیلی زیادی نیز نباید از آن داشت.

با وجود تمامی این مسائل انتظار است دولت در زمینه معافیت مالیاتی، ارائه بن، استمهال وام ها، بیمه و ... کمک هایی در نظر بگیرد. اگر چه تاکنون تصمیماتی نیز در این باره اتخاذ شده اما آن چنان که باید و شاید درخواست های مردم برآورده نشده است.

در صورت انجام اقداماتی در این حوزه، مردم به این درک می رسند که دولت به مصائب و مشکلات آن ها آگاهی دارد و گام هایی را برای کمک به آنها برداشته و رضایت آنها نیز از سیستم افزایش می یابد.

در حوزه مدنی و اجتماعی اما چکار باید کرد. آیا باید دست روی دست گذاشت و مشاهده کرد تعدادی از هموطنان این روزها باید علاوه بر استرس ویروس کرونا، دغدغه معیشت و مشکلات اقتصادی را نیز داشته باشند که مبادا شرمنده زن و فرزند نشوند. بدون شک مردم می توانند با تصمیماتی هر چند کوچک در این شرایط خاص به همدیگر کمک کنند. پیامبر(ص) می فرمایند: لایرحم‌الله من لایرحم‌الناس.

برخی از پیشنهادات در این برهه زمانی می تواند به قرار زیر باشد:

مثلاً مالکان خانه یا مغازه در چند ماه آینده موقتا از مستاجران خود مبلغ اجاره را دریافت نکنند یا کمتر دریافت کنند.

صاحب شرکت ها بدلیل رکودی که در بازار بوجود آمده دست به تعدیل نیرو نزنند و تلاش کنند شرایط پیش رو را مدیریت نماید.

کمک به کارگران روزمزدی که در این روزها شغل ناپایدار خود را از دست داده اند.

بدون شک با اندکی تامل می توان به مواردی که اشاره شد، نکات دیگری نیز اضافه کرد. در واقع انتظار است همه در هفته های آینده به همدیگر کمک کنند. البته مردم ثابت کرده اند همیشه در مواقع حساس و بحرانی مانند جنگ تحمیلی، زلزله و سیل و ... یار و یاور هم بوده اند و حتماً در آزمون پیش رو نیز سربلند و موفق بیرون خواهند آمد

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:18اسفند1398،کد خبر:3981217092،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین