پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵
فارغ التحصیلان سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که به عنوان معلم در حال خدمت هستند به دلیل حذف بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه ۹۸ از احکام حقوقی خود در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار بازگرداندن این بند و احقاق حقوق خود شدند.

شعار سال: جمعی از فارغ التحصیلان سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که در حال حاضر به عنوان نیروی رسمی و معلم در حال خدمت هستند به دلیل حذف بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه ۹۸ از احکام حقوقی خود و عدم پاسخگویی ادارات آموزش و پرورش در استانها در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار بازگرداندن این بند و احقاق حقوق خود شدند.

در بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ تصریح شده است: افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل: هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشکری و بازنشستگان آن‌ها شاغل در کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آن‌ها به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق یا عناوین مشابه مشمولین این بند به میزان ماهانه چهار میلیون (۴.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش مییابد. علاوه بر این افزایش، ضریب ریالی سالانه مشمول این بند نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان تا دهدرصد (۱۰%) افزایش می یابد. این بند از قانون در ابتدا در مورد تمام کارمندان رسمی دولت و تمام افرادی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مییشده اند از جمله دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اعمال شده است؛ اما بعد از مدتی اعلام شد که مبلغ این بند در احکام حقوقی دانشجو معلمان در قالب دیگری با عنوان تفاوت حداقل دریافتی به احکام دانشجو معلمان واریز شود.

موضوعی که امروز مورد اعتراض فارغ التحصیلان سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته این است که پس از حذف بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ از احکام دانشجو معلمان این بند باید پس از فارغ التحصیلی این افراد و استخدام در آموزش و پرورش به احکام حقوقی آن‌ها در قالب قبلی اضافه شود؛ البته این بند در بدو استخدام این افراد در احکام حقوقی آن‌ها آمده بوده است، ولی در احکام جدید حذف شده است.

سوالی که مسئولان امر در وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی آن باشند این است که چرا باید بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ فقط از احکام حقوقی این معلمان کسر شود و زیر حکم این گروه از معلمان از سایر معلمان با طبقه شغلی و رتبه شغلی یکسان تفاوت فاحش بالغ بر ۵۰۰ هزار تومانی داشته باشد.

به هر روی امروز جمعی از فارغ التحصیلان سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان به منظور احقاق حقوق تضییع شده خود در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش و در گام بعدی تنظیم شکوائیه ای در دیوان عدالت اداری خواستار افزوده شدن بند «ی» تبصره خ. ۱۲ قانون بودجه ۹۸ به احکام حقوقی خود و جبران ناعدالتی ایجاد شده هستند که جهت استحضار متن نامه نومعلمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش در زیر آمده است:

احتراما به استحضار می‌رساند، مطابق بند ۱ نگارش ۷-۴-۵-۱ مورخ ۹۸/۱۰/۱۰ که به مناطق خدمت ارسال گردیده، مقرر شد بند «ی» تبصرخ ۱۲ قانون بودجه ۹۸ احکام حقوقی، از حکم دانشجومعلمان مشغول به تحصیل در تاریخ ۹۸/۰۱/۰۱ حذف و مبلغ آن به بند تفاوت حداقل دریافتی اضافه شود تا حقوق دانشجومعلمان، همان ۱۵/۶۳۰/۰۰۰ ریال باقی بماند.

نظر به این که ورودی های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان در شهریور ماه ۱۳۹۸ فارغ التحصیل شده و از مهر ماه ۱۳۹۸ مشغول به خدمت در مناطق هستند و با عنایت به عدم لحاظ مجدد بند «ی» در احکام رسمی صادر شده در مهر ماه ۱۳۹۸ ورودی های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان، زیر حکم این قشر فرهنگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته؛ به طوری که زیر حکم این گروه را با زیر حکم ورودی های ۹۳ که از لحاظ رتبه و طبقه شغلی یکسان بوده و تنها ۶ ماه در سنوات خدمت با یکدیگر اختلاف دارند را دچار اختلاف فاحش ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریالی کرده است.

این در حالی است که ورودی های ۹۳ که از نظر سنوات خدمت ۱۲ ماه با ورودی‌های ۹۲ دانشگاه فرهنگیان اختلاف دارند (یعنی ۶ ماه بیشتر از تفاوت بین ورودی های ۹۴ با ۹۳)؛ و از طرفی رتبه‌ی شغلی آن‌ها ۱ رتبه و طبقه َعلی آن‌ها نیز ۱ طبقه کمتر از ورودی های ۹۲ است، تنها دارای اختلاف جزئی ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریالی در زیر حکم هستند.(که خود نقصی است بر نظام رتبه بندی)(پیوست شماره ۲ و ۳ و ۴)

همچنین از آنجایی که حذف بند«ی» از احکام دانشجومعلمان ورودی ۹۴ دانشکاه فرهنگیان(ورودی ۹۸ محل خدمت) پس از نامه‌ی اعتراضی همکاران پیمانی صورت گرفت؛ لازم به ذکر است که همکاران پیمانی ورودی مهر ماه ۹۸، در تاریخ ۹۸/۰۷/۰۱ با سابقه‌ی ۰ سال و ۰ ماه و ۰ روز وارد منطقه شدند و در تاریخ ۹۸/۰۱/۰۱ که تفاوت بند ی تبصره ۱۲ ق ب سال ۹۸ و تفاوت جزء(۱) بند الف تبصره ۱۲ ق ب سال ۹۷ در احکام گنجانده شدند، همکاران پیمانی جزو کارمندان رسمی دولت شناخته نمی‌شدند. این در حالی است که ورودی های ۹۴ دانشگاه فرهنگیان، با سابقه‌ی ۳ سال و ۷ ماه و ۰ روز وارد منطقه شده‌اند و در تاریخ اجرای بند «ی» (۹۸/۰۱/۰۱) جزو کارمندان رسمی دولت محسوب می‌شدند و نیز حداقل حقوق کارمندان رسمی دولت را نیز شامل می‌شدند.(پیوست شماره ۵ و ۶)

جهت تایید بر ادعای بالا مبنی بر اینکه دانشجو معلمان کارمند رسمی دولت هستند و طبق قانون خدمات کشوری در مورد احکام آن‌ها تصمیم گرفته می شود؛ می‌توان در اجرای نامه‌ی شماره‌ی ۷۱۰/۳ مورخ ۹۶/۱۲/۱۹ معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منضم به بخشنامه ۱۱۱۶۷۷۶ مورخ ۹۶/۰۱/۲۲ سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره نمود که بنابراین بخشنامه، طبقه شغلی کلیه‌ی مشاغل، ۱ طبقه افزایش یافت که دانشجو معلمان نیز به علت اینکه جزو کارمندان رسمی دولت بودند، شامل این طرح گشتند.

از طرفی باید توجه داشت که عناوین پرداختی و نیز کسورات مندرج در احکام دانشجو معلمان طبق قوانین وضع شده برای کارمندان رسمی دولت است.

ضمن تقدیر و تشکر از تمامی زحمت کشان در جهت ارتقاء رفاه حال فرهنگیان، موضوع آزار دهنده‌ی معلمان ورودی ۹۸ مناطق(دانشجو معلمان ورودی ۹۴) نا عادلانه بودن میزان احکام میان خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت با تفاوت سنوات و رتبه و طبقه ناچیز است.

لذا این نامه به نمایندگی از فارغ‌التحصیلان سال ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان نگاشته شده و خواهشمندیم موضوع مورد نظر بررسی گشته و دلایل و مستندات لازم در خصوص کسورات حاصل و تفاوت‌های به وجود آمده جهت ارائه به سایر معلمان به صورت مکتوب ارائه شود. قبلا از همکاری شما کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ضمنا مستندات که شامل متن کامل نگارش ۷-۴-۵-۱ و تصویر آخرین احکام صادره در اسفند ماه ۹۸ ورودی‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ دانشگاه فرهنگیان و ورودی‌های پیمانی ۹۸ منطقه خدمت می‌باشد، ضمیمه‌ی نامه شده است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 20اسفند1398 ، کدخبر: ۸۳۳۵۸۱: snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین