پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
وقتی نماینده‌ای برای جلب امکانات به حوزه انتخابیه‌اش، به مسوولان اجرایی نامه می نویسد و از آنها استدعا می‌کند، طبعاً نفوذ و قدرت نظارتی‌اش را در برابر آن مسوول از دست می‌دهد و دیگر نمی توان بطور موثری در برابر اشتباهات یا قانون شکنی‌های احتمالی آن مسوول بایستد.
شعارسال: وقتی نماینده‌ای برای جلب امکانات به حوزه انتخابیه‌اش، به مسوولان اجرایی نامه می نویسد و از آنها استدعا می‌کند، طبعاً نفوذ و قدرت نظارتی‌اش را در برابر آن مسوول از دست می‌دهد و دیگر نمی توان بطور موثری در برابر اشتباهات یا قانون شکنی‌های احتمالی آن مسوول بایستد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیر سیاح در یادداشتی نوشت: منتخب محترم مردم کهکیلویه در مجلس آینده در نامه ای به معاون وزیر بهداشت با اشاره به نیاز شهرش برای مقابله با کرونا استدعا کرده است 500میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی به اعتبارات این شهرستان اضافه شود. معاون وزیر بهداشت هم ذیل همان نامه، دستور موافقت صادر کرده است.
 
این نامه نگاری به ظاهر ساده، چند نکته دارد:

1- در ایام انتخابات بارها و بارها تذکر داده شده که وظیفه نماینده مجلس، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است نه گرفتن امکانات برای حوزه انتخابیه. وقتی نماینده‌ای برای جلب امکانات به حوزه انتخابیه‌اش، به مسوولان اجرایی نامه می نویسد و از آنها استدعا می‌کند، طبعاً نفوذ و قدرت نظارتی‌اش را در برابر آن مسوول از دست می‌دهد و دیگر نمی توان بطور موثری در برابر اشتباهات یا قانون شکنی‌های احتمالی آن مسوول بایستد و جلوی انحرافاتش را بگیرد.
 
2- مسوولی‌ که نامه درخواست نمایندگان برای اختصاص امکانات به حوزه‌های انتخابیه شان را قبول می‌کند به آنها پاسخ مثبت می‌دهد، در واقع بی‌ضابطه بودن کارخودش را نشان داده است.

درباره نامه موضوع این یادداشت، راه درست برای معاون وزیر بهداشت این بود که در پاسخ به منتخب مردم کهکیلویه می نوشت: "سلام، با توجه وجود معیارهای روشن برای توزیع اقلام محدود مبارزه با کرونا، اجرای فرمایش شما مقدور و موجه نیست. به پیوست، فهرست اقلام تولید و وارد شده برای مقابله با کرونا شامل هدایای خارجی رسیده به همراه فهرست اقلام توزیع شده میان شهرستانهای مختلف و نحوه و معیارهای توزیع این اقلام را تقدیم می‌کنم. در صورتی‌که آمارها و معیارهای تقدیمی ابهام یا ایرادی دارد، بفرمایید اصلاح کنیم. با تشکر"

متاسفانه معاون محترم وزیر بهداشت، بجای چنین پاسخی، به زیردستش دستور داده امکانات اضافه به شهرستان کهکلیویه تخصیص یابد. این واکنش معاون محترم به جامعه این پیام را منتقل می کند که توزیع اقلام مقابله با کرونا به نامه و پارتی هم بستگی دارد و کسی که نامه بیاورد، احتمالا می تواند اقلام اضافه دریافت کند.
 
3- چه خوب است منتخب مردم کهکیلویه که در کسوت روحانیت و سیادت هم هستند به این سوال پاسخ دهند:
اولا از نظر ایشان، وزارت بهداشت برای افزودن 500میلیون تومان امکانات مقابله با کرونا به شهرستان کهکیلویه از اعتبارات مقابله با کرونای کدام شهرستان کم کند؟

ثانیا اگر خدای نکرده معاون وزیر بهداشت در آینده مرتکب تخلفی بشود، یا قانون را اجرا نکند، ایشان چگونه به معاون وزیر تذکر خواهد داد و ایشان را مجبور به رعایت قانون خواهد کرد؟

نامه نگاری نمایندگان برای دریافت رانت و امکانات اضافی برای شهرهایشان، یکی از بدترین آفات مجلس شورای اسلامی است که باعث ناکارآمدی و وهن خانه ملت در دوره های اخیر شده است. از نمایندگان انقلابی و جدید مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در اولین فرصت ممکن در مجلس آینده، با اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، زمینه آفات و انحرافات را از مجلس از بین ببرند تا خانه ملت به جایگاه واقعی و والای خود بازگردد و منشا اثر شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   فارس  ،تاریخ انتشار:  21  اسفند 1398،کدخبر:   13981221000921 ،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین