پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
در متفاوت‌ترین تعطیلات نوروزی سال‌های اخیر تلویزیون باز هم با سریال‌های همیشگی‌اش به دنبال جذب مخاطب بیشتر است. حدود یک هفته دیگر مردم ایران به استقبال متفاوت‌ترین نوروز سال‌های اخیر می‌روند. تعطیلاتی که بنا بر توصیه‌های پزشکان باید در خانه محصور بمانند و اگر قرار بر منطقی رفتار کردن باشد نه از دید و بازدید عید خبری هست و نه از سفرهای مرسوم هرساله. افراد بسیاری از هفته‌ها پیش سعی کرده‌اند رفت و آمد خود را به حداقل برسانند و این قرنطینه خودخواسته به گفته مسوولان امر بهداشت حداقل تا پایان فروردین باید ادامه پیدا کند. برای همین این روزها وظیفه تلویزیون که سال‌هاست عنوان «رسانه ملی» را یدک می‌کشد از قبل سنگین‌تر شده است.

شعار سال: حدود یک هفته دیگر مردم ایران به استقبال متفاوت‌ترین نوروز سال‌های اخیر می‌روند. تعطیلاتی که بنا بر توصیه‌های پزشکان باید در خانه محصور بمانند و اگر قرار بر منطقی رفتار کردن باشد نه از دید و بازدید عید خبری هست و نه از سفرهای مرسوم هرساله. افراد بسیاری از هفته‌ها پیش سعی کرده‌اند رفت و آمد خود را به حداقل برسانند و این قرنطینه خودخواسته به گفته مسوولان امر بهداشت حداقل تا پایان فروردین باید ادامه پیدا کند. برای همین این روزها وظیفه تلویزیون که سال‌هاست عنوان «رسانه ملی» را یدک می‌کشد از قبل سنگین‌تر شده است.

ساخت سریال‌های نوروزی البته از پیش از ماجرای شیوع کرونا آغاز شده و ۴سریال برای پخش از ۴شبکه مختلف در ایام نوروز تصویب و مشخص شده بود. ۴سریال طنز که باید دید سازندگان آنها آیا می‌توانند با ایده‌های نو و خلاقانه مخاطب سخت‌گیر این روزهای تلویزیون را جذب کنند یا باز هم با چند سریال بدون ایده جدید و با طنز بر پایه کمدی موقعیت‌های تکراری و بامزگی بازیگران روبه‌رو خواهیم بود. با هم مروری خواهیم داشت بر سریال‌هایی که امسال تلویزیون برای نوروز تدارک دیده است.

«پایتخت» بدون باباپنجعلی با بهبود فریبا

سریال «پایتخت» را حالا دیگر می‌توان مهمترین و البته طولانی‌ترین سریال تلویزیون نامید. ساخته سیروس مقدم که این نوروز به فصل ششم می‌رسد و هرچند در فصل‌های اخیر خود با انتقادتی روبه‌رو بوده اما همیشه بالاترین میزان مخاطب تلویزیون را داشته و همین الان هم افراد زیادی منتظر هستند تا همراه با هما از خرابکاری‌های نقی و ارسطو حرص بخورند و قصه سرکشی‌های بهتاش فریبا را از قاب تلویزیون ببینند.

این فصل از «پایتخت» یک تفاوت بزرگ با فصل‌های قبلی دارد و آن هم حذف کاراکتر باباپنجعلی با بازی علیرضا خمسه است. باباپنجعلی که در تمام ۵فصل گذشته با گریم خاص و ادای تیکه‌کلام‌های خاص خودش در کنار خانواده نقی معمولی و در تمام دردسرهایشان حضور داشت، در این فصل حضور ندارد و گفته می‌شود تنها با فلاش‌بک‌هایی به گذشته از او یاد می‌شود.

بازگشت بهبود فریبا در این فصل یکی دیگر از ایده‌های تیم نویسنده «پایتخت» برای جذاب‌تر کردن قصه فصل ششم است. کاراکتری که در ۴فصل ابتدایی حضور پررنگی داشت و در فصل پنجم حذف شده بود و حالا در فصل ششم بار دیگر برمی‌گردد تا چالش‌هایش با نقی و البته در این فصل شخصیت رحمت مخاطب را بخنداند. آن‌طور که از تیزر سریال برمی‌آید نقی در این فصل شغلی پیدا کرده و در نقش راننده یا محافظ یک نماینده مجلس که نقش او را سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده مطرح سینما و تلویزیون ایفا کرده جلوی دوربین رفته است.

با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد تیم «پایتخت» که سال گذشته به سوگ نویسنده‌شان خشایار الوند نشستند و دل و دماغی برای ساخت فصل ششم نداشتند، حالا با یک سال وقفه فصل ششم را به یاد این فیلمنامه‌نویس فقید روی آنتن می‌برند و با جایگزین شدن محسن تنابنده به عنوان سرپرست گروه نویسندگان سعی دارند با ایده‌های جذابی جای خالی خشایار الوند را پر کنند و همچنان مخاطب خود را داشته باشند.

فصل ششم « پایتخت» با تهیه‌کنندگی الهام غفوری و کارگردانی سیروس مقدم در ۱۵قسمت تهیه شده و هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه یک می‌رود.

«کامیون» مربی پیشکسوت فوتبال

سیدمسعود اطیابی را مخاطبان سینما با فیلم‌های کمدی می‌شناسند. «تگزاس» یک و دو از آخرین کارهای این کارگردان در سینما هستند که مخاطبانی که سینما را به عنوان سرگرمی می‌پسندند حسابی از آنها استقبال کردند و در نهایت این فیلم‌ها از پرفروش‌های سال سینمای ایران شدند.  اطیابی حالا در تجربه همکاری با تلویزیون برای شبکه دو ماجرای پیشکسوت فوتبالی را به تصویر کشیده که مدتی روی یک کامیون باربری کار می‌کند و آشنایی او با سه جوان ماجراهای جالبی را رقم می‌زند.

فیلمنامه «کامیون» را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است و عوامل سریال برای ساخت آن در بندر انزلی و تهران مشغول به کار شدند.

«کامیون» البته تا پایان فروردین همراه مخاطبان است و شاید از نکات جالب دیگر درباره این سریال بازی یکی از شرکت‌کنندگان پرحاشیه «عصر جدید» در آن باشد. هادی مرتضی‌زاده که در مرحله اول داوران را حسابی سرکار گذاشت و شگفت‌زده کرد و در مرحله دوم حاضر نشد به روی صحنه «عصر جدید» بیاید یکی از بازیگران این سریال نوروزی است.

مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، سیاوش مفیدی، شهاب عباسی و ... از جمله بازیگران این سریال هستند که تا پایان فروردین هر شب ساعت ۲۱:۳۰دقیقه روی آنتن شبکه دو می‌رود.

«دوپینگ» شبکه سه با رضا مقصودی

شبکه سه هم برای سریال نوروزی‌اش به سراغ یک کارگردان سینمایی رفته است. رضا مقصودی که آخرین بار «خجالت نکش» را روی پرده سینماها داشت، در اولین تجربه همکاری با تلویزیون ماجرایی کمدی را روایت می‌کند با خلاصه قصه‌ای که در ظاهر تکراری به نظر می‌رسد. قصه دو نوزاد که در یک روز و یک زمان متولد می‌شوند و اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد که در آینده آنها تاثیر می‌گذارد. این خلاصه قصه یک خطی داستان‌هایی تکراری را به ذهن می‌آورد اما باید دید رضا مقصودی از چه زاویه‌ای به آن پرداخته است.

هادی حجازی‌فر بازیگری که بیشتر او را در فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم در این فیلم یکی از نقش‌های اصلی را در کنار شبنم مقدمی، محمد بحرانی، الناز حبیبی، نیما شعبان‌نژاد و ... ایفا می‌کند.

تهیه‌کننده «دوپینگ» سیدامیر پروین حسینی است و این سریال هم تا پایان فروردین هر شب ساعت ۲۰:۴۵دقیقه روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود.

«میانبر» شبکه پنج از بهمن۹۸ تا فروردین۹۹

شبکه پنج سیما سال‌هاست از دوران اوج خود در سریال‌سازی فاصله گرفته است. این شبکه که اوایل شبکه تهران نامیده می‌شد در سال‌های دور سریال‌های موفقی را روانه آنتن کرد اما بعد از مدتی به شبکه پنج تغییر نام داد و بیشتر برنامه‌هایی با موضوعات اقتصادی را دنبال می‌کند و به پخش سریال‌های محصول کره جنوبی بسنده کرده است.

این شبکه اما امسال هم برای نوروز و هم برای ماه رمضان سریال تدارک دیده است. سریال «میانبر» که پخش آن از اواخر بهمن آغاز شده یک سریال کمدی است که به مشکلات ساکنین یک ساختمان می‌پردازد.

در «میانبر» بازیگرانی مثل غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، شهین تسلیمی، کمند امیرسلیمانی،‌ سیاوش چراغی پور، اشکان اشتیاق و امیر نوری جلوی دوربین یزدان فتوحی رفته‌اند.

این سریال که به سفارش مرکز البرز و به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان روی آنتن رفته هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 23 اسفند    98، کد خبر:   1364386، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین