پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۶۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اگرچه مدارس تعطیل است اما تلاش ما این است که آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تعطیل نشود و برای آنها آموزش مجازی اجرا شود.

شعار سال:رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اگرچه مدارس تعطیل است اما تلاش ما این است که آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تعطیل نشود و برای آنها آموزش مجازی اجرا شود.

سیدجواد حسینی افزود: چند هدف از تهدید کرونا برای تبدیل شدن به فرصت خواهیم ساخت. اولین هدف این است که مردم، دانش آموزان، اولیا و معلمان با ضرورت بهداشت فردی بیشتر آشنا شوند و از بستر آموزشی الکترونیکی مدرسه مجازی و فناوری نوین آموزشی در بستر فضای مجازی به خوبی استفاده کنند؛ چرا که این اقدامات علاوه بر توسعه عدالت آموزشی، تقویت یادگیری دانش آموزان و مشارکت اولیا را نیز به دنبال دارد و معتقدیم این تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: البته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیروی انسانی آماده تری برای این شرایط دارد که شامل مددکاران و پزشکان می شود و می‌توان از آنها به خوبی در این شرایط استفاده کرد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: همچنین آموزش‌های مجازی در طول سال برای مدارس استثنایی بیشتر از مدارس عادی است و خانواده ها برای آموزش‌های منزل محور در آموزش و پرورش استثنایی بیشتر آمادگی دارند که در این زمینه نیز جلوتر از مدارس عادی هستیم.

حسینی تصریح کرد: سه وضعیت ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری را در برنامه‌های خود در این شرایط و با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در مرحله ستاد سازی برای مدیریت کرونا، آموزش مجازی در آموزش و پرورش ایجاد شده است و از ستاد آموزش و پرورش استثنایی کشور تا مدرسه پیش رفته‌ایم که در این زمینه کارگروه‌های مختلفی برای پیشگیری از شیوع این بیماری برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای گروه های هفت گانه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی شامل چند معلولیتی ها، معلولان جسمی حرکتی، اوتیسمی ها و افراد دارای مشکلات ویژه یادگیری و دیگر گروه‌های تحت پوشش این سازمان، برنامه ریزی جدی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در مرحله ستاد سازی برای پیشگیری از ویروس کرونا تصمیم های این ستاد اجرایی می شود، اظهار داشت: در مبحث شبکه‌سازی برنامه‌هایی تدارک دیده شده و محتواهای درسی به سطح مدارس استان‌ها ارائه شده است که در هر استان مدارس را به خوبی تحت پوشش قرار می دهد.

حسینی همچنین گفت: برای راهبری موضوع آموزش آنلاین از ستاد آموزش و پرورش استثنایی تا مدارس برنامه ریزی شده است و اکنون گستره طرح ما یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی است.
وی یادآور شد: در چند قلمرو از نظر مدرسه مجازی فعالیت داریم که برای ارائه آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه در شبکه آموزش صدا و سیما یکی از این طرح ها اجرایی می شود و در مجموع تلاش می‌کنیم که این برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنیم.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: یکی دیگر از برنامه های این سازمان در بحث مدرسه مجازی، استفاده دانش آموزان از بستری تحت عنوان آموزش منزل محور از راه دور است که این طرح از قبل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز اجرایی شده است و دانش آموزان جسمی حرکتی شدید که سرانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آنها در نظر گرفته‌ایم، در این طرح آموزش داده می شوند.
حسینی همچنین اظهارداشت: این طرح‌ها برای ارائه بهتر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزایش یافته و برای تولید محتوا در حوزه پیش دبستانی، دبستانی، متوسطه اول و دوم، حرفه ای و پیشرفته برنامه‌هایی داریم که در حوزه پیش دبستانی محتوا آماده است، اما در دیگر مقاطع تحصیلی در حال آماده سازی است.
وی گفت: همچنین در این شرایط طرحی به عنوان پایگاه آموزش مجازی را به صورت آزمایشی در خراسان رضوی اجرا شده که یک هزار دانش آموز در قالب این طرح تحت پوشش قرار می گیرند. این طرح اکنون برای استان خراسان در حال اجراست و الگوی آن را برای دیگر استان های کشور ارسال خواهیم کرد تا در آنها نیز اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت محوری به عنوان یکی دیگر از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این شرایط، تلاش می شود مشارکت همه اولیا، دانش‌آموزان، معلمان، خانواده‌ها و خود دانش آموزان جلب شود؛ چرا که رویکرد ما مشارکت محوری است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به اجرای طرح‌های مختلفی از جمله طرح جام، مجمع مشورتی اولیا، پارلمان مجازی معلمان که ۲۳ هزار معلم استثنایی در آن عضو هستند اشاره کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از کرونا طرح‌ها به خوبی در حال اجرا است تا دانش آموزان با نیازهای ویژه از درس خود عقب نمانند و آموزش های لازم نیز به آنها ارائه شود.
حسینی ادامه داد: البته دانش آموزان در بخش هوشبری عادی از شبکه های آموزشی تلویزیون استفاده می‌کنند و لوح فشرده برای آنها ارسال و حتی گروه آموزش مجازی برای آنها تشکیل داده شده است. در بحث استفاده از فایل و کتب صوتی نیز بارگذاری لازم در سایت آموزش و پرورش استثنایی انجام شده است تا دانش آموزان و اولیا بتوانند از آنها برای دانش آموزان خود به خوبی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: اما برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کم توان ذهنی که ۶۰ هزار دانش‌آموز هستند، باید برنامه های موثرتر و متفاوت تری تدارک دید که این اقدامات نیز برنامه ریزی شده است و در این زمینه تثبیت و تعمیق مفاهیم آموزشی را برای آنها مدنظر داریم.
حسینی ادامه داد: در مجموع برای دانش آموزان تحت پوشش مدارس استثنایی استفاده از پیام رسان داخلی برنامه ریزی شده و حتی در قالب استفاده از فیلم های کوتاه و تکالیف مهارت محور اقدامات جدی انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: با تصویب ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال 98 تعطیل است.

تعداد بازدید : 4

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:15اسفند1398،کد خبر: 83699556،www.irna.ir

منبع؛ فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین