پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
صحبت های حاشیه ساز نماینده ایذه و باغملک و توهین وی به مردم استان اصفهان با واکنش نمایندگان استان همراه بود؛ مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از پایان بحران کرونا و بازگشایی مجلس شکایت نامه خود را به دفتر نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تقدیم می کند.
شعارسال:  صحبت های حاشیه ساز نماینده ایذه و باغملک و توهین وی به مردم استان اصفهان با واکنش نمایندگان استان همراه بود؛ مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از پایان بحران کرونا و بازگشایی مجلس شکایت نامه خود را به دفتر نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تقدیم می کند.

در بین اخبار کرونا که این روزها حجم عظیمی از مردم کشور را درگیر خود کرده و همه بسیج شده اند تا با آن مقابله کنند، مردم اصفهان شاهد توهین های دنباله دار یکی از نمایندگان مجلس به خود بودند، توهین هایی که اگر با خویشتن داری مردم این خطه همراه نبود، جنگی قومیتی به راه می انذاخت و بحرانی جدید در شرایط فعلی کشور به وجود می آورد.
 
هدایت خادمی، نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی که به تازگی نیز در انتخابات اخیر مجلس شکست خورده و با انتخاب مردم در یازدهمین دوره مجلس حضور نخواهد داشت؛ با انتشار توئیتی توهین‌آمیز، به موضوع انتقال آب حوضه کارون به آبریز زاینده‌رود اعتراض کرد.
 

همین امر موجب شد تا برخی از نمایندگان استان اصفهان به این صحبت ها واکنش نشان دهند.
 
اگر نماینده ای اندیشه کلان کشوری داشته باشد اینگونه سخن نمی گوید
 
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در این رابطه اظهار کرد: این اظهارنظرها از یک نماینده مجلس که نماینده کل ملت است دور از هرگونه بررسی علمی و انصاف است.
 
نماینده اصفهان با بیان اینکه این تفکری که مردم یک استان را با کرونای چینی مقایسه کنند یک تفکر خطایی است، عنوان کرد: همه ملت ایران باید از آب شرب، کشاورزی و صنعت برخوردار باشند و این نوع تفکیک کردن ها نشان دهنده نوعی جهل است و اگر ایشان مطالعه کنند، چنین حرف هایی نخواهند زد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما از شکایت از این نماینده مجلس درهیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد و خاطرنشان کرد:  این صحبت ها از یک نماینده جامع الاطراف نیست و اگر نماینده ای اندیشه کلان کشوری داشته باشد اینگونه سخن نمی گوید.
 
کرونای اصفهانی دفاع از خاک و آبادانی خوزستان را به همراه داشت/ آقای خادمی مراقب باشند کرونای چینی نگیرند
 
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس هم با بیان اینکه این صحبت های اقای خادمی جای تاسف دارد، گفت: استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از ابتدای جنگ که صدام حسین به ایران حمله کرد، کرونای اصفهانی گرفتند و برای همین است که بیشترین شهید ایران از مرکز ایران به خوزستان رفتند و خون پاک خود را در خوزستان ریختند تا یک سانتی متر از این استان به دست دشمنان نیفتد و امروز اهالی این دو استان کرونای اصفهانی گرفتند و بیش از یک و نیم میلیون نفر از ساکنان این استان در استان اصفهان ساکن شدند و مهمان نوازی مردم اصفهان را پذیرفتند که یکی از حقوق آن ها آب آشامیدنی است که باید تامین کنیم.
 
نماینده نجف آباد با بیان اینکه آقای خادمی از نماینده های قبلی سوال کند که چگونه اصفهانی ها خوزستان را آباد کردند و هنوز هم خوشنامی برخی از استانداران خوزستان که اصفهانی بودند بر سر زبان ها است، تاکید کرد: اگر آقای خادمی این ها را یاد ندارد، از کسانی که می دانند سوال کند و این حرف های اختلاف انگیز را نزند.
 
وی با بیان اینکه نتیجه کرونای اصفهانی برای خوزستانی ها هم دفاع از خاک این استان و هم عمران و آبادانی بوده است، تاکید کرد: توصیه ما این است که آقای خادمی مراقب باشد کرونای چینی نگیرد.
 
ابوترابی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اخرین وضعیت شکایت از صحبت های توهین آمیز این نماینده، عنوان کرد: مجمع نمایندگان استان اصفهان پس از خاتمه بحران کرونا و باز شدن مجدد مجلس شکایتی را از وی تهیه می کند.
 
شکایت از نماینده ایذه پس از عبور از بحران کرونا
 
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با آخرین وضعیت شکایت از خادمی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان منتظر باز شدن مجلس هستند تا حضورا و به صورت مکتوب شکایتنامه خود را تحویل هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بدهند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: این نماینده و همکاران وی اطلاع دارند که اگر نمایندگان اصفهان از روش و منش آن ها استفاده کنند توانمندی های به مراتب بیشتری داشتند اما نمایندگان اصفهان با توجه به توصیه هایی که مقام معظم رهبری داشتند مبنی بر اینکه از اختلاف افکنی در رابطه با این موضوع پرهیز شود و مسئله آب بین مردم و قومیت ها کشیده نشود رعایت کردند.
 
وی با بیان اینکه این صحبت های آقای خادمی موجب تعجب بنده شده است، گفت: استفاده از چنین الفاظی جایگاه خود فرد را زیر سوال می برد، استفاده از این الفاظ و اصطلاحات باعث درگیری های قومیتی می شود.
 
موسوی لارگانی با بیان اینکه در حال حاضر از قوم غیور بختیاری عده کثیری در استان اصفهان ساکن هستند، عنوان کرد: تعداد زیادی از مردم خوزستان از ابتدای جنگ تحمیلی تا کنون در اصفهان ساکن هستند و جزئی از بدنه اصفهان بوده و به آن ها هم اهانت شده است.
 
نماینده فلاورجان با بیان اینکه آب جز انفال است و متعلق به کسی نیست، خاطرنشان کرد: این گونه حرکات اثربخش و ثمربخش نیست؛ با اینگونه رفتارها روزی برخی به دنبال عوام فریبی بودند تا رای کسب کنند اما آقای خادمی نتیجه این کارها را دید.
 
وی با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان و یادآوری چرایی این اقدام، گفت: اگر آن روز نمایندگان اصفهان استعفا دادند به دلیل این بود که کارد به استخوان رسیده بود و وقتی بین مردم حضور پیدا می کردند جوابی برای مردم نداشتند.
 
مردم اصفهان همچنان برای آب آشامیدنی مشکل دارند
 
موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم اصفهان برای آب آشامیدنی هم آن روز و هم امروز مشکل دارند، گفتک آن روز هم الفاظی استفاده شد که در شان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: همه این مشکلات با مسالمت قابل حل است و ما همه در یک کشور هستیم؛ زمانی که در خوزستان سیل جاری شد با وجود همه این صحبت هایی که علیه اصفهان انجام می شد، مردم اصفهان در یک بسیج همگانی کمک های نقدی و غیرنقدی به خوزستان ارسال کردند و برای یاری به مردم این استان در مناطق مختلف خوزستان استقرار پیدا کردند.
 
وی با بیان اینکه  برای ما درد و رنج برادرانمان در استان خوزستان قابل تحمل نبود، گفت: در زمان جنگ تحمیلی هم مردم غیور استان اصفهان رشادت های وصف ناشدنی از خود نشان دادند که شاهد آن صحبت های امام خمینی(ره) پیرامون 25 آبان روز حماسه اصفهان و تشییع 370 شهید دفاع مقدس بود که فرمودند کجای دنیا مانند اصفهان پیدا می شود که در یک روز 370 شهید را تشییع کردند و در همان روز خیل عظیمی از نیروها عازم جبهه ها شدند.
 
موسوی لارگانی با بیان اینکه نمایندگان اصفهان چیزی به جز حق مردم استان را نمی خواهند، اظهار کرد: نمایندگان استان حتی اعلام کردند تنها در زمان های ترسالی از تونل بهشت آباد استفاده شود.
 
نماینده مردم فلاورجان اعلام کرد: درخواست ما این است این مشکلات با صحبت حل بشود و این گونه رفتارها اختلاف بین استان ها را تشدید می کند.
 
پس از اظهارات نمایندگان اصفهان خادمی تا حدودی از صحبت های خود برگشت و در توییتی نوشت: « به دنبال تماس گلایه‌آمیز خانم سعیدی نماینده اصفهان و پیام جناب فولادگر در خصوص توئیت قبلی اینجانب، ظاهرا مردم عزیز اصفهان طور دیگری برداشت کرده‌اند؛ روی سخن من با مسؤولان کشور و هر استان است، مردم اصفهان اصل اصل و با اصالت هستند و بحث تقلبی و چیز دیگری نبوده، همانطور که شما در کنار زاینده‌رود هستید، ماهم مردمی در کنار رودخانه کارون هستیم، ولی هنوز تشنه، امیدوارم مسؤولان کشور و هردو استانداری کاری نکنند که مردم نسبت بهم دلخوری پیدا کنند و مشکل آب مردم این شهرها که سال‌ها در رنج هستند را حل کنند».
 

با این وجود چنین حرکات و اصفهان ستیزی هایی از سوی برخی از نمایندگان و مسئولان دولتی مسبوق به سابقه است و مردم استان اصفهان را رنجیده خاطر کرده است که باید با برخوردی مناسب جلوی تکرار این حرکات گرفته شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری صاحب نیوز    ،تاریخ انتشار: 28  اسفند 1398،کدخبر:     997303،www.sahebnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین