پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی باعث شده تا همه تحلیلگران معتقد باشند که نتانیاهو در حال سوء استفاده از اوضاع کنونی برای حل مشکلات قانونی و فرار از محاکمه است.

شعار سال: روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم گزارش کرد: سلسله تدابیری که اسرائیل برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کرده است نشان می‌دهد تل آویو به دنبال ورود به مرحله قرنطینه همه ساکنان سرزمین های اشغالی است و می‌توان گفت حکومت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد اسرائیل را به زندان بزرگی برای ساکنانش تبدیل کند. این در حالی است که در کل سرزمین‌های اشغالی نزدیک به ۹۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. 

طبق این گزارش، بعد از گذشت سه ساعت از پایان کنفرانس خبری دراماتیکی که نتانیاهو چندی پیش در دفترش با تعدادی از وزیران کابینه برگزار کرد، وزیر موقت دادگستری  رژیم صهیونیستی که از حامیان نتانیاهوست دستور داد دادگاه‌های این رژیم به طور کامل بسته شود؛ این دستور به آن معنی است که جلسه محاکمه نخست وزیر  رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، دریافت رشوه و خیانت در امانت به طور خودکار تا زمانی نامعلوم به تعویق می‌افتد. همه تحلیلگران معتقدند که نتانیاهو در حال سوء استفاده از اوضاع کنونی و شیوع کرونا برای حل مشکلات قانونی و فرار از محاکمه است.

سوء استفاده از کرونا برای حل مشکلات قضائی نتانیاهو

رأی الیوم می نویسد: نخست وزیر اسرائیل که در پایان دوره حکومت خود به سر می‌برد، در این کنفرانس خبری که با هدف  اطلاع رسانی به اسرائیلی‌ها در زمینه آخرین اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با شیوع کرونا برگزار شد، از همه طرف ها خواست تا سیاست‌های جانبی را کنار بگذارند و برای عبور از بحران کرونا خواستار تشکیل حکومت فوق‌العاده شد؛ این دومین بار در مدت ۴۸ ساعت بود که نتانیاهو تلاش کرد از وضعیت پزشکی موجود برای حل مشکلات قضائی خود سوء استفاده کند. 

در این گزارش آمده است: درخواست نتانیاهو برای تشکیل حکومت فوق‌العاده بعد از درخواست آریه درعی، رئیس حزب شاس و نفتالی بنت، وزیر امنیت حکومت انتقالی مطرح شد. نخست وزیر اسرائیل در این کنفرانس خبری خاص که به پرونده کرونا اختصاص داشت، گفت:  «در آستانه جنگ ۶ روزه ۵۳ سال پیش حکومت فوق‌العاده تشکیل شد و اکنون در زمانی زندگی می‌کنیم که برای مقابله با گسترش کرونا باید برای مدت کوتاهی سیاست‌های جانبی را کنار بگذاریم و به تشکیل حکومت فوق‌العاده روی آوریم». 

رأی الیوم نوشت: دیری نگذشت که ائتلاف «آبی و سفید» اسرائیل به درخواست نتانیاهو پاسخ داد و بنی گانتس، رئیس این ائتلاف گفت که آماده مذاکره بر سر تشکیل حکومت فوق‌العاده با حضور نمایندگان همه جریان‌های پارلمانی در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) است. 

این  گزارش می افزاید:  ائتلاف آبی- سفید از تلاش‌های مشترک برای مقابله با ویروس کرونا حمایت می‌‌کند و تأکید کرد که اکنون باید به طور کامل، رسمی و مسئولانه به منافع شهروندانمان فکر کنیم و در سایه اوضاع کنونی آماده رایزنی برای تشکیل حکومت فوق‌العاده باشیم که در آن نمایندگان همه جریان‌های پارلمانی حضور داشته باشند.

آمادگی اسرائیلی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا برای عبور از اوضاع بحرانی ناکافی است

منابع آگاه در تل‌آویو گفتند که گانتس قبل از اعلام موضع با آویگدور لیبرمن رئیس حزب  «اسرائیل بیتنا» و  رؤسای احزاب کار و  «مرتس» گفتگو و فهرست مشترکی تهیه کرد که نشان‌دهنده تفاهم اتلاف آبی-سفید و این جریان‌های سیاسی بود. 

در پایان این گزارش آمده است: ویروس کرونا رژیم اشغالگر را دچار نگرانی کرد و باعث شد تا نتانیاهو برای عبور از این بحران دست به دامن بهانه‌ای همچون تشکیل حکومت فوق‌العاده شود؛ حکومتی که در همین ابتدای کار انتقادات زیادی به آن شده و پایگاه اینترنتی «اسرائیل دیفنس» نوشته بود که آمادگی اسرائیلی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا برای عبور از اوضاع بحرانی ناکافی است و اسرائیل به جای این‌گونه ابزارهای ظاهری باید به شیوه مقابله با کرونا در کشورهایی همچون کره جنوبی، چین و سنگاپور نگاهی بیندازد که فعالانه برای مقابله به پا خاستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 4 فروردین 99، کد مطلب: 478371: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
0
0
نتانیاهو سیاست مدار زیرکی که نمیشه به همین راحتی کارش رو یکسره کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین