پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ فروکش نکند، پیش‌بینی دقیقی از پایان کاهش قیمت نفت نمی‌توان داشت.

شعار سال: زانا احمدی، درباره چالش‌های بازار نفت با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضای کشور‌های مصرف کننده منجمله چین صادرات به این بازار بزرگ دچار چالش شده است، بگونه‌ای که در حال حاضر که در برخی شهر‌های این کشور هنوز صنایع به روال سابق بازنگشته‌اند. بر این اساس می‌توان گفت چالش اصلی حال حاضر برای بازار نفت گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان به دلیل مسری بودن آن و همچنین غیرقابل پیش بینی بودن زمان غلبه و کنترل این بیماری است که به نظر می‌رسد تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۰ این روند ادامه داشته باشد.

وی درباره زمان ترمیم بازار تصریح کرد: با توجه به شکست مذاکرات کشورهای عضو اوپک پلاس در وین که به دنبال افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا بودند. کاهش بیشتر تولید برای سه ماهه دوم سال محقق نشد و از سویی توافق کاهش تولید تا ماه مارس نیز تمدید نشد.  

این کارشناس حوزه انرژی افزود: با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ فروکش نکند، پیش‌بینی دقیقی از پایان کاهش قیمت نفت نمی‌توان داشت. به نظر بنده در هر صورت با روال جاری و قیمت‌های حال حاضر که چه بسا پایین‌تر نیز بیاید کشورهایی که اقتصاد نفتی دارند و بودجه آنها پترودلاری است در میان مدت همه متضرر خواهند شد.

زانا احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره چالش‌های بازار نفت با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضای کشور‌های مصرف کننده منجمله چین صادرات به این بازار بزرگ دچار چالش شده است، بگونه‌ای که در حال حاضر که در برخی شهر‌های این کشور هنوز صنایع به روال سابق بازنگشته‌اند. بر این اساس می‌توان گفت چالش اصلی حال حاضر برای بازار نفت گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان به دلیل مسری بودن آن و همچنین غیرقابل پیش بینی بودن زمان غلبه و کنترل این بیماری است که به نظر می‌رسد تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۰ این روند ادامه داشته باشد.

وی درباره زمان ترمیم بازار تصریح کرد: با توجه به شکست مذاکرات کشور‌های عضو اوپک پلاس در وین که به دنبال افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا بودند. کاهش بیشتر تولید برای سه ماهه دوم سال محقق نشد و از سویی توافق کاهش تولید تا ماه مارس نیز تمدید نشد.

این کارشناس حوزه انرژی افزود: با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ فروکش نکند، پیش‌بینی دقیقی از پایان کاهش قیمت نفت نمی‌توان داشت. به نظر بنده در هر صورت با روال جاری و قیمت‌های حال حاضر که چه بسا پایین‌تر نیز بیاید کشور‌هایی که اقتصاد نفتی دارند و بودجه آن‌ها پترودلاری است در میان مدت همه متضرر خواهند شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 5 فروردین 99، کد مطلب: 885166: www.ilna.news 
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین