پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا بسیاری از کارشناسان درباره نحوه مواجهه با این ویروس به گمانه‌زنی پرداخته و حتی برخی سناریوهای شبیه‌سازی شده درباره ابتلای جوامع انسانی به این ویروس منتشر شده است.از آن جمله ، واشنگتن‌پست ۴ سناریو محدودیت جابه‌جایی را شبیه‌سازی کرده که در ویدئو می‌بینید.

شعار سال:از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا بسیاری از کارشناسان درباره نحوه مواجهه با این ویروس به گمانه‌زنی پرداخته و حتی برخی سناریوهای شبیه‌سازی شده درباره ابتلای جوامع انسانی به این ویروس منتشر شده است.

در برخی سناریوهای بدبینانه مساله ابتلای بین ۴۰ تا ۸۰ درصد از جمعیت جهان طی یک سال آتی به این ویروس مطرح شده است. نتیجه این سناریو می‌تواند برای جامعه جهانی فاجعه آمیز باشد، چون اگر حتی آمار مرگ و میر ۲ درصد را برای ویروس کرونا در نظر بگیریم (که ظاهرا این آمار بیشتر است و رقمی بین ۲ تا ۴ درصد است) در صورت ابتلای ۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان طی ۱ سال آتی به این ویروس، اگر ۲ تا ۴ درصد از این جمعیت در اثر ابتلا فوت کنند طی ۱ سال آتی دنیا شاهد مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون نفر از جمعیت خود بر اثر ابتلا به این ویروس خواهد بود که رقم بسیار وحشتناکی خواهد بود.

با این حال فرض خوش‌بینانه‌تر این است که با مهار و مدیریت این ویروس بتوان همانند چین زنجیره شیوع این ویروس را قطع کرد و اگر شانس فصل گرم سال هم یار باشد این ویروس طی ۲ ماه آتی از حالت پاندمی و اپیدمی مهار شده و از بین برود. هر چند که هنوز درباره رفتار آتی ویروس به دلیل شناخت ناکافی از آن هیچ اجماع جهانی وجود ندارد.

 واشنگتن‌پست ۴ سناریو محدودیت جابه‌جایی را شبیه‌سازی کرده که در ویدئو می‌بینید.

تعداد بازدید : 10

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:4فروردین1399،کد خبر: 99010401584،www.isna.ir

منبع ؛فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین