پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی‌های تلفنی با برخی از همتایان خود در جنوب آسیا و اتحادیه اروپا با محور لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این موضوع را امروز (سه‌شنبه) را با وزیر امور خارجه اسپانیا مطرح کرد.

 شعارسال: وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رایزنی‌های تلفنی با برخی از همتایان خود در جنوب آسیا و اتحادیه اروپا با محور لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این موضوع را امروز (سه‌شنبه) را با وزیر امور خارجه اسپانیا مطرح کرد.
 
"شاه محمود قریشی" در تماس تلفنی با همتای اسپانیایی خود، بر موضع صریح اسلام‌آباد برای لغو فوری تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تاکید کرد.
 
وی همچنین‌ ساعاتی پیش با وزیر امور خارجه فرانسه نیز تلفنی گفت‌گو کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی مبارزه ایران با کرونا را دشوار کرده است.
 
وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی طی رایزنی با "آرانچا گونزالس لایا" وزیر امور خارجه اسپانیا بر ضرورت لغو فوری تحریم‌های ایران تاکید کرد.
 
وی افزود: کمک‌های بشردوستانه به ایران باید گسترش یابد تا مقامات این کشور بتوانند جان‌های با ارزش انسانی را از بیماری همه‌گیر کویید-۱۹ نجات دهند.
 
وزیر امور خارجه پاکستان نسبت به جان باختن صدها نفر در اسپانیا ناشی از بیماری کرونا ابراز تاسف کرد و افزود: غلبه بر کرونا به عنوان چالش جهانی نیازمند همکاری مشترک است.
 
تحریم‌های ایران در اتحادیه اروپا بررسی شد
 
آرانچا گونزالس لایا وزیر امور خارجه اسپانیا همکاری نزدیک کشورها را بهترین شیوه غلبه بر کرونا دانست و افزود: موضوع لغو تحریم‌های ایران در جلسه روز گذشته وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وزیر امور خارجه پاکستان طی روزهای اخیر با همتایان خود در ایران، آلمان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه جنوب آسیا (سارک) در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹۹ و تحریم‌های آمریکا علیه ایران که برای مقابله با  این ویروس مشکل ساز شده گفت وگو کرده بود.
 
قریشی روز گذشته در نامه ای به «جوسب بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و حرکت فوری جامعه جهانی در این زمینه تاکید کرد.
 
«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز که پیش‌تر تحریم‌های آمریکا  علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، روز یکشنبه در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته ضمن قدردانی از پویش جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، نوشت: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-۱۹ است.
 
"محمد جواد ظریف" در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم ایران قدردان  پویش جهانی فزاینده رهبران دولتی و جوامع مدنی برای لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا هستند.
 
ظریف نوشت: گوش آمریکا بدهکار نیست و در برابر مقابله جهانی در برابر کووید ۱۹۹ مانع تراشی می کند.
 
«تنها راه چاره این است:  از مجازات جمعی (مردم ایران) توسط ایالات متحده سرپیچی کنید. این الزامی اخلاقی و عملگرایانه است.»
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایرنا   ،تاریخ انتشار: 5 فروردین    1399،کدخبر:   83725758،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین