پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۲۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی و سرمازدگیِ سیل اخیر، ۷۹ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.
شعار سال: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بارندگی و سرمازدگیِ سیل اخیر، ۷۹ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

 پیش از ظهر امروز اولین جلسه ستاد مدیریت بحران در سال ۹۹، در سالن شهید مردانی استانداری برگزاری شد.

این ستاد با توجه به بارش‌های بهاره فروردین و اردیبهشت برای پیش بینی و پیشگیری و تاکیدات آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان برای برآورد خسارت‌های سرمازدگی تشکیل شد.

۷۹ میلیارد تومان خسارت بارندگی و سرمازدگیِ سیل اخیر

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب ۹۵ درصد از اعتبارات خسارات سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون در بارندگی و سرمازدگیِ سیل اخیر ۷۹ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های باغی، زراعی و زیرساخت‌های جاده‌ای مثل جاده موگویی و دیناران وارد شده است.

وی جهادکشاورزی، بنیادمسکن و راه و شهرسازی را موظف به شناسایی سایر خسارات در حوزه‌های زیرساختی جاده اصلی و فرعی و باغات و زراعت بر اثر سیل کرد.

۳۸ درصد کاهش بارش در استان نسبت به سال گذشته

اقبال عباسی تصریح کرد: میزان بارش‌های استان ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته، ۱۲‌درصد نسبت به بلند مدت و ۲۷ درصد نسبت به سال زراعی کمبود دارد که علیرغم فاصله زمانی تا پایان‌سال زراعی با توجه به رقم بالای ۳۸ درصدی، باید مدیریت در مصرف و میزان بازگشایی سد، دقت کافی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکیدکرد: هم اکنون ۴۱۱ میلیون مترمکعب آب در سد ذخیره شده است که تا پایان فروردین ۵۰۰ میلیون مترمکعب پیش بینی می‌شود، ولی باید ذخیره سد مورد توجه قرار بگیرد.

عباسی گفت: پیگیری برای افزایش سقف پرداخت حق بیمه و افزایش خسارت بیمه باغداران برای جبران حداکثری خسارات وارد شده در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: سوخت در مناطق روستایی فاقد گاز در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان با توجه به برودت هوا و شیوع کرونا در دستور کار قرار بگیرد تا از قطع درختان و آسیب به جنگل‌ها نیز جلوگیری شود.

۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت سرمازدگی باغات

مدیر مدیریت بحران استان در این جلسه اظهار داشت: سرمازدگی باغات در شهرستان‌های سامان، بن، اردل، کیار، لردگان، خانمیرزا و فارسان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت به بار آورده است‌که بعد از پایان بارش‌ها و کاهش دما برآورد همه جانبه خسارات در فر‌م‌های ۱۵ گانه با امضای استاندار اعلام و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

زمانپور افزود: برای پیشگیری از خسارات سرمازدگی در کاهش دمای پیش رو علاوه بر ارائه هشدار و صدور اخطاریه‌های لازم و تامین نیاز‌های سوخت و گازوییل برای چومسوزی، ایجاد دود برای کشاورزان تامین شده است.

وی افزود: بعد از برآورد خسارات نهایی، اعتبار مورد نیاز اعلام و در صورت تصویب اختصاص می‌یابد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1399، کدخبر: 2232749 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
اين خسارت هارو چي جبران ميكنه؟ عملا هيچي! اين خسارت ها تا استخوان مردم اين شهر نفوذ كردن و داره اذيتشون مسيكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
با توجه به اعتبارات دولتي بازم مبلغ قابل جبراني هست البته اگر مردم هم مطالبات خودشون رو به گوش مسئولين برسونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین