پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
خبر افتتاح آزمایشگاه سیار سنج وضعیت ابتلا به کرونا، در چند روز پیش منتشر شد. این خبر با انتقاداتی چند مواجه شده و برخی از کانال های فعال در فضای مجازی، اقدام به طرح مسائل پشت پرده این جریان کرده اند. منتظر دریافت و انتشار توضیحات و دفاعیات بسیج جامعه پزشکی هستیم.

شعار سال :اخبار با حسی هیجانی از افتتاح یک ماشین خاور به عنوان آزمایشگاه سیار بسیج جامعه پزشکی خبر داد. به عنوان یک کارشناس علوم آزمایشگاهی منتظر بودم تا از رئیس آن سازمان بشنوم که آن کار خاص ایشان برای چنین افتتاح پر سر و صدایی چه بوده؟

بسیج جامعه پزشکی، لطفا توضیح بدهد

در فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده متوجه شدم این دستگاه مشابه دستگاه تست کرونا از سری دستگاه‌های موجود در کشور نیست، با تحقیقی کوچک از همکارانم اعلام شد که دستگاه PCR نمایش‌داده‌شده، از کره جنوبی و با قیمتی چند برابر دستگاه‌های موجود کشور (که تولید اروپا هستند) توسط بسیج جامعه پزشکی، بدون‌ مناقصه و طی تشریفات خریداری شده و خروجی تست‌ها هم ۲۰۰ عدد در روز نیست بلکه درصورتی که ۲۴ ساعته کار کند، کمتر از ۱۴۰ نمونه را با ضریب خطای بالاتر از سایر دستگاه‌ها خواهد داد! البته ظاهرا بقیه دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه را هم به همین طریق از آلمان و کره جنوبی وارد کرده‌اند.

مشکل امروز در مسئله کرونا انجام تست پرتابل نیست و این هزینه ها در بحبوحه بی‌پولی دولت فقط یک کار نمایشی است.

منبع؛ کانال تلگرامی مکتوبات

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین