پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نباید بگذاریم صدمه جدی به فعالان حوزه رسانه وارد شود، زیرا خبرنگاران و سایر متخصصین این حوزه قطعاً در شرایط کنونی دچار مشکل خواهند شد. همه مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه موظفند در این روز‌های کرونایی، رسانه‌ها را حمایت کنند. به اعتقاد من، حفاظت و حمایت از رسانه‌ها باید یکی از اولویت‌های دولت در شرایط حاضر باشد.

شعار سال: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و قرار است دولت در روز‌های آینده اعلام کند که این وضعیت باید تمدید شود یا خیر؟

در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، جزو چند کسب و کار ضروری، همه بالاجبار باید تعطیل باشند تا دولت شرایط عادی یا بازگشایی با برخی محدودیت‌ها را اعلام کند.

به تبع همین قانون، چاپخانه‌ها بسته‌اند و این یعنی نشریات هم تا ۲۰ فروردین نمی‌توانند روی به چاپ بیاورند. از طرفی، دفاتر رسانه‌های برخط هم تعطیل شده است و در خوشبینانه‌ترین حالت، کارمندان این مجموعه‌ها اگر به‌واسطه شرایط نابسامان اقتصادی بیکار نشده باشند در حال دورکاری هستند.

هرچند همه کسب و کار‌ها و اقتصاد خانواده‌ها از این اوضاع و احوال به‌وجود آمده آسیب دیده‌اند، ولی کمترین انتظار این است که دولت نسبت به صنف خبری بی‌تفاوت نباشد، زیرا کار خبر، تعطیلی نمی‌شناسد، همان‌طور که در دو ماه گذشته و با وجود بحران کرونا، افراد فعال در این حوزه دست از کار نکشیدند.

در همین خصوص، داود محمدی نماینده تهران در مجلس دهم به اقتصاد۲۴ گفت: ما در حال حاضر در شرایط بسیار خاصی قرار داریم، شرایطی که از قبل قابل پیش‌بینی نبود و هم‌اکنون نیز آینده آن در ابهام است و این بحران مختص کشور ما نیست، بلکه این شرایط در همه جهان حاکم است.

وی افزود: این بیماری به‌سرعت شیوع می‌یابد و به همین سبب همه در تلاشیم زمینه‌های گسترش آن را محدود کنیم. به‌دنبال کاهش ارتباطات اجتماعی و اقتصادی که به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس عملی شده مشکلات متعددی پدید آمده است. در ابتدای ورود این بیماری به کشور نیز، به‌علت عدم‌آمادگی کافی، شرایط از کنترل خارج شد و به عمق این مشکلات کمک کرد. در حال حاضر و با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، شرایط کم و بیش تحت کنترل و اوضاع رو به بهبود است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در پی ایجاد محدودیت در رفت‌وآمدها، مشاغل بسیاری دچار مشکل شده‌اند و بسیاری از افراد نیز بیکار شده‌اند. این وضعیت، گریبان رسانه‌ها را همه گرفته است. در چنین شرایط پراسترسی، در اینکه رسانه باید در چارچوب مناسبی اطلاعات کامل و دقیق را به مردم برساند، شکی نیست. حال با شرایط پیش آمده و تعطیلی چاپخانه‌ها، امکان انتشار و توزیع رسانه‌های مکتوب نیست؛ بنابراین فراهم‌آوردن بستر مجازی برای ادامه کار نشریات، امری ضروری است. همچنین در این شرایط بحرانی نباید مردم را بی‌اطلاع گذاشت.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: نباید بگذاریم صدمه جدی به فعالان حوزه رسانه وارد شود، زیرا خبرنگاران و سایر متخصصین این حوزه قطعاً در شرایط کنونی دچار مشکل خواهند شد. همه مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه موظفند در این روز‌های کرونایی، رسانه‌ها را حمایت کنند. به اعتقاد من، حفاظت و حمایت از رسانه‌ها باید یکی از اولویت‌های دولت در شرایط حاضر باشد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر افراد فعال در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، قشری تحصیل‌کرده و زحمت‌کش هستند. دولت باید با حمایت‌های مالی و غیرمالی از آسیب جدی به این حوزه و فعالان آن، جلوگیری کند. دولت باید در اولین فرصت برای انتشار الکترونیک رسانه‌های مکتوب برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و همچنین نگاه مهربانانه‌ای به همه رسانه‌ها داشته باشد. از این‌رو لازم و ضروری است که وزارت ارشاد به‌عنوان متولی اصلی رسانه‌ها در این دوران حمایت مادی و معنوی خود را از همه رسانه‌ها عملیاتی کند و اگر قرار است یارانه‌ای به پرداخت کند یا بسته تشویقی را در اختیار آن‌ها بگذارد، وقت آن هم‌اکنون است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد24، تاریخ 17 فروردین 99، کد مطلب: 61732: www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
متاسفانه رسانه و اهالی رسانه همیشه در مضیقه ان و کسی بهشون توجه نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین