پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس گفت: شرکت‌های سوئیسی غیر از دارو و غلات تقریبا صادراتی به ایران ندارند، مراودات تجاری بسیار پایین آمده است.

شعار سال: نظام مافی‌شریف درباره فعال‌تر شدن کانال مالی ایران-سوئیس در شرایط اضطرار کنونی جهت تامین غذا و دارو اظهار داشت: در اصل کانال مالی ایران و سوئیس راه‌اندازی شده اما نیاز به سرمایه‌ای دارد که شرکت‌ها برای خرید اقلام مورد نیاز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و این موضوع به بانک مرکزی برمی‌گردد که چقدر بخواهد در این قلک پول بگذارد تا شرکت‌ها بتوانند تبادلات تجاری‌شان را انجام دهند.

وی افزود: دولت سوئیس برای شرکت‌های صادرکننده سوئیسی که در این کانال فعالیت کنند بیمه صادرات صادر می‌کند که این رویه می‌تواند مورد علاقه شرکت‌ها باشد و ریسک‌شان را جهت صادرات پایین می‌آورد. اما در هر حال به میزان ارز موجود برای این کار برمی‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس تاکید کرد: در حال حاضر آمادگی کامل برای فعالیت در این کانال وجود دارد، فقط بستگی به ارز موجود دارد که بانک مرکزی باید به این کانال مالی تزریق کند.

وی همچنین درباره تاثیر تحریم‌ها در صادرات و واردات دو کشور گفت: صادرات ایران به شدت کاهش یافته و شرکت‌های سوئیسی غیر از دارو و غلات تقریبا صادراتی به ایران ندارند، مراودات تجاری بسیار پایین آمده است.

مافی‌شریف درباره پیوستن سوئیس به اینستکس نیز خاطرنشان کرد: امکان ندارد سوئیس به اینستکس بپیوندد، این کشور ساز و کار مالی خودش را دارد و با اینستکس ارتباطی ندارد، اینستکس داستان متفاوتی دارد که اتحادیه اروپا پیگیر آن است. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 18 فروردین 99، کد مطلب: 894846: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
به فرض هم که این کانال راه اندازی شه تقریبا تا ثیر گذاریش بر اقتصاد کشور صفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین