پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس‌جمهوری، هفت طرح و برنامه تدوین شده برای عشایر مطابق با "جهش تولید" در اولویت قرار گرفته است.
شعار سال: «شاهپور علائی مقدم» در اولین نشست بررسی جهش تولید در مناطق عشایری افزود: باتوجه به ۳۴ میلیون هکتار مرتعی که در سطح کشور در اختیار عشایر است می‌توانیم مدیریت این مراتع را به خود عشایر در راستای حفظ آن و تامین امنیت غذایی کشور واگذار کنیم.

وی اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که در تنوع بخشی به تولیدات عشایر کمتر به آن توجه شده موضوع گیاهان داروئی است که می‌توانیم در سال جهش تولید در زمینه جمع آوری و کشت آن اقدام کنیم.

قائم مقام سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ارگانیک‌ترین محصولات کشور در بخش عشایری تولید می‌شود، تصریح کرد: در راستای تحقق شعار امسال، سند راهبردی توسعه بخش عشایری را با توجه به برنامه‌ها و قوانین بالادستی تبیین و تدوین می‌شود.

علائی مقدم ادامه داد: در این زمینه تجربه داریم و برنامه‌های مختلفی را تدوین و کار کرده ایم که یکی از این برنامه‌ها طرح‌های هفت‌گانه برای ایجاد اشتغال و تنوع در تولیدات عشایر است.

وی گفت: توجه به صنایع دستی عشایر، تولیدات زنان عشایری، تکمیل زنجیره تولید لبنیات و جمع آوری و تولید پشم دام در مناطق عشایری، می‌تواند در سال جهش تولید در اقتصاد عشایر بسیار موثر باشد.

براساس این گزارش، مقرر شد ستاد یا کمیته "جهش تولید" در سازمان امور عشایر برای تدوین برنامه‌های این سازمان در راستای برنامه‌های اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تشکیل و تا ۱۰ روز آینده اولویت‌های جهش تولید در مناطق عشایری تبیین و به امور عشایر استان‌ها اعلام شود تا بتوانند برنامه‌های خود را در این راستا راهبری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1399 ، کدخبر: 83748146 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
بعد این همه سال مدرن شدن کشور خیلی جالب که هنوز عشایر داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین