پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
این در صورتی است که براساس پیشبینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود در سال ۹۹ با اجرای اقداماتی، چون حذف ویزا برای گردشگران چینی و تمرکز بر بازارهای هدف تازه تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور به ۱۱ میلیون نفر برسد.
شعار سال: شیوع ویروس کرونا بر مشاغل مختلفی اثر سوء گذاشت که در این بین صنعت گردشگری از جمله مواردی است که شاید بیشترین تأثیر را از این معضل دیده است.
 شرایط امروز صنعت گردشگری که تا چند ماه قبل به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع جهان شناخته می‌شد، به گونه‌ای شده است که بیش از سایر صنایع از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

صنعت گردشگری ایران نیز اگرچه در فصل بهار سال ۱۳۹۸ با وجود وقوع مشکلات طبیعی، چون جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، با ورود دو میلیون و سی هزار گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش ۴۰ درصدی گردشگران ورودی را تجربه کرده بود، اما امسال با خسارات زیادی روبرو شد.

این در صورتی است که براساس پیشبینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود در سال ۹۹ با اجرای اقداماتی، چون حذف ویزا برای گردشگران چینی و تمرکز بر بازارهای هدف تازه تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور به ۱۱ میلیون نفر برسد.

با پیگیری‌ از یک منبع آگاه مشخص شد که مجموع کل خسارت‌های برآوردی صنعت گردشگری کشور از شیوع گسترده ویروس کرونا حدود ۳ هزار و ۱۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

در این بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز هزار و ۲۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، تأسیسات گردشگری هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری ۱۲۶ میلیارد تومان و مؤسسات و مراکز آموزشی گردشگری ۴۹ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

گفتنی است آمار ارائه شده در این گزارش حداقل خسارت وارده به صنعت گردشگری با درنظر گرفتن هزینه کارگر، اجاره مکان، تورهای کنسلی و بیکاری راهنمایان گردشگری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 724714 ، www.asriran.com‏

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
تازه گردشگری ایران واقعا یک صنعت کوچک و ضعیف محسوب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین