پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
امروز تمام کشورهای خارجی و منطقه ای حتی کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس، سرمایه گذاری هنگفتی را برای نابودی درخت کهور امریکایی صورت داده اند و حتی اتحادیه اروپا این گونه گیاهی را خطرناک‌ترین موجود زنده دنیا نامگذاری کرده و در لیست سیاه مهاجم دنیا قرار گرفته است.

شعار سال :در شرایط کنونی اطلاعات عموم جامعه و حتی عده ای از مسئولان و متخصصان نسبت به تبعات زیست محیطی کاشت درخت کهور آمریکایی بسیار کم است و این مسئله موجب شده که متولیان مقابله با معضل گرد و غبار به جای کاشت درختان بومی و کم خطر تر به کاشت درخاتی روی بیاورند که آثار سوء آن برای چند صد سال گریبان محیط زیست آن منطقه را بگیرد.

امروز تمام کشورهای خارجی و منطقه ای حتی کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس، سرمایه گذاری هنگفتی را برای نابودی این نوع درخت صورت داده اند و حتی اتحادیه اروپا این گونه گیاهی را خطرناک‌ترین موجود زنده دنیا نامگذاری کرده و در لیست سیاه مهاجم دنیا قرار گرفته است.

کهور آمریکایی یا پاکستانی چیست؟

درخت کهور در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری ایران، هند، استرالیا، آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی و در صحرای سوزان امارات متحده عربی می‌روید، البته کارشناسان داخلی تفاوت بسیاری را میان درخت کهور ایرانی با کهور پاکستانی قائل هستند و گونه داخلی آن را بسیار کم خطرتر می دانند، اما متأسفانه در اکثر نقاط مورد نظر، درخت کهور پاکستانی یا آمریکایی کاشت شده است.

کهور آمریکایی(کنوکارپوس) از جمله گیاهان غیر مثمری است که به صورت مستمر از خود غبار تولید می‌کند و ورود گرده‌های آن‌ها به ریه سبب ایجاد حساسیت، بیماری‌های تنگی و عروقی و حتی سرطان ریه می‌شود.

کهور آمریکایی دارای سمی است که منجر به فلج اعصاب فک و صورت و لرزش فک و در نهایت مرگ دام می شود و مسمومیت دام های اهلی از نیام های باران خورده این گونه نیز گزارش شده است.این گونه گیاهی زمین را غیرقابل استفاده می کند و به خاطر این موضوع در فهرست گونه های مهاجم اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

از طرف دیگر بر اساس برخی گزارش ها علت 45 درصد آلرژی بیماران در امارات متحده عربی وجود گیاه کهور است.

این درخت به شدت سمّی و سرطانزا است و باعث تنگی نفس می شود! این درخت در کشورهای عربی کاشتنش ممنوع است! این درخت دقیقا شبیه یک اختاپوس است که خانه شما را می بلعد و باعث نابودی و نشست کامل خانه می شود! همچنین درون لوله های آب می خزد و آب را سمّی و سرطانزا می کند! حتما ببینید و برای آگاهی هموطنان پخش کنید! شاید خیلی ها آن را دیده باشند ولی از کنارش به سادگی گذشته باشند!

تعداد بازدید : 191

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت،تاریخ انتشار:9بهمن1396،کد خبر:367692،www.icana.ir

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین