پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
داریوش بابائیان گفت: اکران اینترنتی لااقل در شرایط فعلی طرح خوبی است. وقتی مردم را تشویق به ماندن در خانه می‌کنیم باید خوراک تفریحی و سرگرمی هم برایشان داشته باشیم که یک مورد آن می‌تواند اکران آنلاین فیلم‌های تازه باشد.

شعار سال: با آغاز طرح جدید سینمای آنلاین که از چند روز پیش و با فیلم «خروج» آغاز به کار کرده است، فیلمسازان دیگری هم ابراز تمایل کردند که آثارشان را وارد این چرخه تازه از توزیع کنند.

گرچه فعلا تصمیمی برای پخش دیگر آثار سینمایی گرفته نشده است اما استقبال صاحبان سینما و فیلم‌ها حکایت از این دارد که می‌توان چنین ایده‌ای را همچنان در دستور اجرا گذاشت.

داریوش بابائیان، تهیه‌کننده سینمای ایران گفت:درباره سینمای آنلاین بیان کرد: اکران اینترنتی لااقل در شرایط فعلی طرح خوبی است. وقتی مردم را تشویق به ماندن در خانه می‌کنیم باید خوراک تفریحی و سرگرمی هم برایشان داشته باشیم که یک مورد آن می‌تواند اکران آنلاین فیلم‌های تازه باشد.

همین قاچاق سرمایه صاحبان فیلم را نابود می‌کند

وی افزود: اجرای چنین طرح‌های در سینمای ما ارزشمند است ولی متأسفانه ما چون کپی رایت جهانی را نپذیرفته‌ایم، دچار مشکل می‌شویم. به شکلی که تا فیلمی سر از اکران درمی‌آورد و مخاطب از آن استقبال می‌کند، یکباره دانلود و وارد شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و غیره می‌شود.

کرونا به هرحال سینمای ایران را یک سال عقب می‌اندازد. حتی اگر سینما باز شود، مردم خصوصا خانواده‎ها و بچه‌ها به راحتی وارد سالن‌ها نمی‌شوند چون نگرانند. حتی فیلمسازی هم خیلی سخت می‌شود.

تهیه‌‎کننده «چهار اصفهانی در بغداد» اعتقاد داشت: همین قاچاق فیلم‌های سینمایی است که حقوق و سرمایه صاحب فیلم را از بین می‌برد. شاید این طرح نتواند با اکران عمومی روی پرده قیاس شود اما اگر منطبق با برنامه و زمینه‌سازی باشد، در شرایط خاص امروز اثرگذاری خواهد داشت.

بابائیان تأکید داشت: ما می‌توانیم اکران آنلاین را همزمان با اکران عمومی فیلم‌ها نیز به موازات پی بگیریم. بالاخره برای کسانی که وقت سینما رفتن ندارند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

می‌توانیم همیشه فیلم نو در اختیار مخاطبان سینما قرار دهیم

این سینمادار اضافه کرد: هر دوی این نوع اکران مخاطبانش را دارد. حتی سود حاصله از اجرای هر دو نیز برای صاحب فیلم بهتر است. در عین اینکه فیلم‌های بیشتری با تاریخ‌های زمانی کوتاه‌تری به پخش می‌رسند و بدین شکل همیشه فیلم نو روی پرده خواهیم داشت.

همین قاچاق فیلم‌های سینمایی حقوق و سرمایه صاحب فیلم را از بین می‌برد. شاید این طرح نتواند با اکران روی پرده قیاس شود اما اگر منطبق با برنامه و زمینه‌سازی باشد، در شرایط خاص امروز اثرگذاری خواهد داشت.

تهیه‌کننده «یک فراری از بگبو» سینمای آنلاین را طرحی مناسب برای جلوگیری از فیلم‌سوزی آثار پشت خط مانده اکران دانست و گفت: کرونا به هرحال سینمای ایران را یک سال عقب می‌اندازد. حتی اگر سینما باز شود، مردم خصوصا خانواده‎ها و بچه‌ها به راحتی وارد سالن‌ها نمی‌شوند چون نگرانند. حتی فیلمسازی هم خیلی سخت می‌شود.

بابائیان بر این اساس پیشنهاد داد: امیدوارم وزارت ارشاد و سازمان سینمایی فعلا به کسی پروانه ساخت ندهد تا اینکه فیلم‌های فعلی بتوانند به مرور اکران شوند. باید از تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سینما حمایت شود تا فیلم‌هایشان در این شرایط از بین نرود.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  آنا،تاریخ 5 اردیبهشت 1399، کدخبر:485191،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
نمیشه تولید فیلم رو تعطیل کرد که باید ساخت باید برنامه اکران رو تغییر کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین