پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۷۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
بورس ایران یک بازی بسیار پر ریسک است سود در گام اول و زیان در گام دوم ، ما هم نمی دانیم گام اول چقدر طول می کشد .پس اولا پاسخ این پرسش را نمی دانیم ثانیا اگر هم می دانستیم نمی گفتیم ، ما اساسا این بازی بورس در این سطح را بهداشتی ، اخلاقی و انسانی نمی دانیم ، بورس امروز ایران مصداق سرمایه داری قمارخانه ایست ، ما در این بازی نیستیم .همین.

شعار سال:تعریف حباب : وقتی قیمت یک سهم یا یک واحد مسکونی بیش از ارزش ذاتی اش قیمت گذاری شود گفته میشود قیمت آن سهم یا واحد مسکونی ، حبابی شده است.

بورس امروز ایران مصداق سرمایه داری قمارخانه ایست!

عده ای تصور می کنند وقتی گفته میشود قیمت یک سهم حبابی شده ، فردا باید قیمت آن سهم سقوط کند و اگر سقوط نکرد تحلیل از حباب نادرست بوده است .

عده ای کمی منعطف تر بوده و برای حباب طول عمر بیشتری قائل بوده اما این دسته نیز طول عمر حباب را چند ماه می دانند و اگر حداکثر پس از یکسال ، قیمت آنچه که ادعا شده حبابی است سقوط نکند حکم به نادرست بودن تلقی از حباب می دهند.

طول عمر حباب «سود سپرده » در دولت روحانی پنج سال بود ، کسانی که در پنج سال اول دولت روحانی اقدام به سپرده گذاری در بانکها کردند به شدت برنده بودند اما در دو سال بعد همه سود و بخشی از اصل سپرده را هم اگر به دلار محاسبه شود از دست دادند.

بازنده بزرگ در اقتصاد ایران همان کسانی بودند که در پنج سال اول دولت روحانی اقدام به سپرده گذاری کردند.

در فارکس کسانی که از سال ٢٠٠٨ تا حالا فعال بودند هر چه که در این ١١ سال بدست آوردند در یک ماه اخیر از دست دادند ، زیان در فارکس طی یک ماه اخیر هزاران میلیارد دلار بود و من می دانم دارم چه می گویم ، طول عمر حباب در فارکس ١١ سال بود .

در آمریکا حباب در مسکن و بورس در اواخر سال ٢٠٠۴ شکل گرفت و به مرور حباب سالانه بزرگتر شد و در سال ٢٠٠٨ فرو ریخت ، طول عمر حباب در آن مقطع چهار سال بود .

در بورس ایران حباب چگونه تشخیص داده میشود ؟ دوران بازگشت سرمایه در بورس شاخصی است که نشان می دهد یک سهم آیا حبابی هست یا نه ؟

دوران بازگشت سرمایه در بانکها بر اساس سود سپرده یکساله حدود ۶ سال است .

در خیابان ستارخان تهران قیمت یک واحد مسکونی معادل اجاره ٢٧ سال آن است ، دوران بازگشت سرمایه در بخش مسکن خیابان ستارخان تهران ٢٧ سال است.

در انگلیس بانکها یک واحد مسکونی را بر اساس اجاره ٢٢ ساله آن قیمت گذاری می کنند .

در روز گذشته فقط یک شرکت بورسی دوران بازگشت سرمایه آن کمتر از پنج سال بود.

دیر یا زود سهامداران در بورس ایران به سرنوشت سپرده گذاران دچار می‌شوند.

سپرده گذاران با افزایش نرخ دلار، احساس می کنند اشتباه ترین اقدام طی پنج سال گذشته سپرده گذاری در بانک بوده است .

به استثنای سی شرکت بورسی که دوران بازگشت سرمایه آنها منطقی است دیر یا زود در خصوص بقیه شرکتها قیمت سهام اصلاح میشود.

سهامداران اینگونه شرکتها حق ندارند وقتی دوران بازگشت سرمایه شرکتها اصلاح شد و شرکت‌هایی که دوران بازگشت سرمایه بیش از ٢٢ سال بود و دوران بازگشت سرمایه تا این کف ، اصلاح شد و زیان کردند طلبکار کسی شوند . شرکت‌هایی که دوران بازگشت سرمایه کمتر از ٢٢ سال است حبابی نیستند اما نوسان قیمت سهام آنها به تحلیل دیگری احتیاج دارد از این تحلیل برای نقد آنها استفاده نکنید.

شما آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده اید، حق ندارید طلبکار احدی بشوید .

کسانی که در بازی شرکت نکرده اند و در کوتاه مدت زیان می کنند طلبکار احدی نشوند انتخاب خودتان بوده است سود پس از خطر است شما از خطر می ترسید.

بورس ایران یک بازی بسیار پر ریسک است سود در گام اول و زیان در گام دوم ، ما هم نمی دانیم گام اول چقدر طول می کشد ، اگر هم با این تصور عضو کانال محمد حسین ادیب شده اید که ما می دانیم بازی تا چه زمانی طول می کشد اشتباه کرده اید به کانال های دیگر مراجعه کنید کانال ما مناسب برای پاسخ به این پرسش نیست ، پس اولا پاسخ این پرسش را نمی دانیم ثانیا اگر هم می دانستیم نمی گفتیم ، ما اساسا این بازی بورس در این سطح را بهداشتی ، اخلاقی و انسانی نمی دانیم ، بورس امروز ایران مصداق سرمایه داری قمارخانه ایست ، ما در این بازی نیستیم .همین.

تیم تحقیق محمد حسین ادیب

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین