پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
درحالیکه خبر‌هایی از تشکیل فراکسیون شورای ائتلاف اصولگرایان و زاگرس نشینان منتشر شد، شنیده‌ها و نقل قول‌ها از برگزاری افطاری لاکچری در اتاق بازرگانی با حضور دولتمردان ارشد روحانی حکایت دارد.

شعار سال: جلسه شورای موقت نیرو‌های انقلاب در مجلس یازدهم عصر روز (چهارشنبه -۱۷ اردیبهشت) برگزار شد.
محمد صالح جوکار با اعلام خبر برگزاری این جلسه اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی فراکسیون برای تشکیل فراکسیون اکثریت (جبهه نیرو‌های انقلاب) در مجلس یازدهم است.
همچنین محمدمهدی زاهدی منتخب مردم کرمان در مجلس یازدهم نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:
«‏نشست منتخبان ‎ائتلاف نیرو‌های انقلاب با نتایج خوبی برگزار شد. از شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب و جناب آقای دکتر حداد عادل در ایجاد فضای ‎همگرایی سپاسگزارم. مقرر شد تمام تصمیم گیری‌ها از جمله تشکیل فراکسیون، ‎انتخاب هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی توسط خود منتخبان انجام شود.»
هیئت اجرایی فراکسیون شورای ائتلاف اصولگریان انتخابات شدند
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس یازدهم از انتخاب هیئت اجرایی فراکسیون شورای ائتلاف اصولگریان خبر داد.
ولی اسماعیلی سخنگوی فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم و منتخب مجلس یازدهم گفت: در جلسه شورای مرکزی ائتلاف که با حضور ۵۴ نفر برگزار شد، یازده نفر به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند.
او ادامه داد: وظیفه این هیئت اجرایی تهیه مقدمه جلسه مجمع عمومی فراکسیون جبهه انقلاب در ۶ خرداد و دعوت از کاندیدا‌های احتمالی ریاست است.
اسماعیلی گفت: کل اعضا فراکسیون ۲۳۵ نفر، شورای مرکزی ۵۴ نفر و اعضای هیئت اصلی اجرایی ۱۱ نفر با رای گیری انتخاب شدند.
اسماعیلی عضو شورای مرکزی ائتلاف اسامی را به این شرح اعلام کرد: زاکانی، جوکار، پورابراهیمی، سادات نژاد، مقتدایی، عیسی زاده، خاتمی، شجاعی، نادری، اسماعیلی، رضاخواه.
نشست فراکسیون نیرو‌های انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه فراکسیون ائتلاف نیرو‌های انقلاب، گفت: در این جلسه چند کارگروه برای موضوعات مختلف و پیشبرد امور فراکسیون تشکیل شد.
وی افزود: یک کارگروه یازده نفره تحت عنوان امور اجرایی تشکیل شد که وظایفی از جمله برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه آتی و همچنین تعیین شرایط عضویت در فراکسیون برعهده آن‌ها می‌باشد و اعضای این کارگروه حق کاندیدا شدن برای هیئت رئیسه را ندارند.
نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: یک کارگروه برای اعمال ماده ۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس که مربوط به امتیازدهی به نمایندگان برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی است، تشکیل شد و کمیته‌ای نیز برای امور مجازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی شکل گرفت.
حجت الاسلام سلیمی بیان داشت: کارگروه برنامه مجلس نیز در فراکسیون تشکیل شد تا جلسات علنی بر اساس برنامه مدون که با خرد جمعی تهیه شده پیش برود تا دچار روزمرگی نشود علاوه بر این کمیته‌ای نیز برای تدوین مرامنامه و اساسنامه فراکسیون شکل گرفت.
نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد نشست اصلی فراکسیون ائتلاف نیرو‌های انقلاب با حضور تمامی اعضا روز ششم خرداد برای انتخاب کاندیدای رئیس مجلس از سوی اعضای فراکسیون تشکیل شود و تنها همان یک نفر در جلسه علنی به عنوان کاندیدای فراکسیون برای سمت ریاست مجلس معرفی شود.
فراکسیون زاگرس‌نشینان مجلس یازدهم تشکیل شد
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون زاگرس‌نشینان در مجلس یازدهم خبر داد.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور منتخبان مجلس یازدهم گفت: منتخبانی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، منطقه کرد نشین آذربایجان غربی و قسمتی از اصفهان در این جلسه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه هنوز در مورد ارکان این فراکسیون صحبتی نشده، گفت: در این جلسه در مورد ریاست مجلس نیز بحثی صورت نگرفت.
به گفته تاجگردون، فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور اکثریت قاطع نمایندگان زاگرسی با هر خط فکری و با حضور جمعی از مدیران عالی زاگرسی تشکیل شد تا در راستای وظایف وکالت، مطالبات منطقه‌ای نیز به شکل همگرا به انجام رسد.
فراکسیون زاگرس‌نشینان در مجلس دهم نیز به ریاست غلامرضا تاجگردون فعالیت می‌کرد.
افطاری لاکچری برگزار شد، اما در اتاق بازرگانی با حضور دولتمردان ارشد روحانی!
نشست فراکسیون زاگرس نشینان با حضور برخی منتخبان مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه گوناگون عصر چهارشنبه در هتل اسپیناس برگزار شد.
مالک شریعتی منتخب مردم تهران در واکنش به برگزاری چنین مراسمی در شرایط بد اقتصادی مردم نوشت: در جلسه دیشب برخی منتخبان -انتقال یافته از هتل اسپیناس به اتاق بازرگانی! - یک معاون رئیس جمهور، یک وزیر، چندین معاون وزیر و رئیس بانک به همراه برخی نمایندگان ردصلاحیت شده مجلس دهم شرکت داشتند و یکی از نامزد‌های ریاست مجلس هم فقط برای صرف افطار! حضور یافته است.
یکی از نمایندگان منطقه زاگرس که اتفاقاً او هم به این جلسه لاکچری دعوت شده بود، به آنا می‌گوید که میزبان این جلسه غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم است.
تاجگردون از نمایندگان نزدیک به جریان اصلاحات و مورد حمایت لیست امید است که کارزار انتخاباتی او هم با سر وصدای زیادی همراه بود. کارزاری که با هزینه‌های هنگفت بیشتر شبیه مجالس عروسی آنچنانی بود تا یک جشن انتخاباتی تبلیغاتی.
برگزاری جلسه افطاری لاکچری از سوی فراکسیون زاگرس نشینان پیش از این با واکنش الیاس نادران منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم مواجه شده بود؛ او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در اعتراض به برگزاری چنین جلساتی از سوی منتخبان مجلس یازدهم نوشت: در این اوضاع اقتصادی ۱۶ اردیبهشت منتخبان زاگرسی مجلس یازدهم را به هتل اسپیناس دعوت کرده‌اند!
وی اضافه کرد: کاری به مخدوش کردن مرزبندی‌های سیاسی ندارم، ولی از موکلان خود خجالت نمی‌کشید؟ جواب مددجویان کمیته امداد و نیازمندان را چه می‌دهید؟
سیدمصطفی میرسلیم دیگر منتخب تهران هم درباره این افطاری در توئیترش نوشت: افطاری‌های طاغوتی به نمایندگان منتخب، نه اطعام است و نه مواسات!
گفتنی است؛ علی ربیعی سخنگوی دولت روز دوشنبه در نشست خبری درباره دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس به خبرنگاران گفته بود، انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مربوط به ساز و کار‌های داخلی مجلس و نمایندگان است. دولت هیچ نظر و دخالتی در مسائل داخلی مجلس از جمله انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها ندارد و نخواهد داشت.
سخنگوی دولت اضافه می‌کند: هر فردی را که نمایندگان انتخاب کنند برای دولت محترم خواهد بود. اگر نماینده‌ای اعلام کرده بگوید کدام معاون رئیس‌جمهور و برای چه فردی تلاش می‌کند. ما قطعاً می‌دانیم که چنین نظری در دولت وجود ندارد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش نیوز ، کدخبر: 98021، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1399، www.gostaresh.news

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
واقعا ای کاش نمایندگانی به مجلس می رفتند که دلسوز مردم باشند نه اینکه به فکر پیشبرد اهداف خودشون و درآمد و لاکچری بازی.واقعا توی این اوضاع بد معیشتی مردم این طوری افطاری دادن ضرورت داشت؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین