پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
سه سناریو: کدامیک بیشتر آزارت می دهد؟ ۱- حقوق دوستانت افزایش پیدا کند و حقوق تو ثابت بماند. ۲- حقوق تو و دوستانت ثابت بماند. ۳- میانگین حقوق دوستانت کاهش بیابد، حقوق تو هم همینطور.

شعار سال: سه سناریو: کدامیک بیشتر آزارت می‌دهد؟
۱- حقوق دوستانت افزایش پیدا کند و حقوق تو ثابت بماند. ۲- حقوق تو و دوستانت ثابت بماند. ۳- میانگین حقوق دوستانت کاهش بیابد، حقوق تو هم همینطور.
اگر پاسختان گزینه ۱ است، نگران نباشید، کاملا نرمال است: شما هم یکی دیگر از قربانیان حسادت هستید.

این یک قصه روسی است: کشاورزی یک چراغ جادو پیدا می‌کند و لمسش می‌کند. از بین ابر‌ها یک جن ظاهر می‌شود و وعده می‌دهد که یک آرزوی او را برآورده می‌کند کشاورز می‌گوید: همسایه من یک گاو دارد و من ندارم. دوست دارم گاوش بمیرد.
مشابه چنین تفکری حتما در مقطعی از زمان برایمان پیش آمده است.

مساله زنجیره‌ای از رفتار‌های غیرمنطقی را به همراه دارد. دیگر به او کمک نمی‌کنید، در برنامه هایش سنگ میندازید و حتی ممکن است لاستیک ماشینش را پنچر کنید! چه بسا زمانی که موقع اسکی پایش می‌شکند مخفیانه شادی کنید.

بالزاک می‌گوید: حسادت احمقانه‌ترین عادت بد است، چون حتی یک مزیت هم ندارد.
با حسادت نسبت به کسانی که به لحاظ سن، شغل و محل سکونت با ما یکسان اند ابراز نفرت می‌کنیم. ارسطو این را می‌دانست و می‌گفت: " کوزه گران به کوزه گران حسادت می‌کنند. "

چگونه حسادت را مهار کنیم؟
اول از همه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. دوم دایره توانایی تان را پیدا کنید و خودتان را از آن پر کنید. موقعیتی را برای خودتان خلق کنید که در آن بهترین هستید. مهم نیست حوزه مهارتتان چقدر کوچک باشد، مهم اینست که پادشاه قلعه خودت هستی.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از وبلاگ مدیریت تکنولوژی ، تاریخ انتشار 22 بهمن 97 ، کد خبر:    628، www.taghi1359.blogfa.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین