پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
تا اینجا شاخص کل در موج اصلاحی خود که از ۲۲ اردیبهشت آغاز شده است و حدود ۱۲ روز از آن می‌گذرد کمتر از ۱۰ درصد اصلاح را تجربه نموده است.اگر شاخص محدوده ۹۲۰ هزار واحد را که حمایت میانگین متحرک میان‌مدت شاخص نیز است را بشکند جای نگرانی خواهد داشت ولی تا این اتفاق رخ نداده است کماکان بایستی نسبت به آینده بازار امیدوار بود.

شعار سال: بررسی نموداری شاخص کل از ابتدای رشد اصلی بازار یعنی از خرداد سال ۹۷ تا امروز بیانگر این است که پیش از این شاهد ۵ برهه اصلاح شاخص بودیم و هم اکنون دوره ۶ ام اصلاح بازار را سپری می‌کنیم. قصد داریم میزان اصلاح زمانی و قیمتی ۵ اصلاح قبلی را بررسی کنیم و ببینیم آیا اصلاح کنونی نگران کننده است یا خیر؟

۱ ماه - ۸ درصد
اولین اصلاح بازار همان ابتدای مسیر یعنی در شاخص در محدوده ۱۱۵ هزار واحد و در تاریخ ۵ تیر ۹۷ آغاز شد. این اصلاح از نظر زمانی ۱ ماه به طول انجامید و منجر به اصلاح ۸ درصدی شاخص کل شد و پس از آن رالی بعدی شاخص کل تا محدوده ۱۹۶ هزار واحد ادامه یافت.

 ۵ ماه - ۲۷ درصد
دومین اصلاح بازار مهر ۹۷ اتفاق افتاد. اصلاحی که حقوقی‌های بازار به آن دامن زدند و باعث شدند اصلاحی ۵ ماهه دامنگیر بازار شود. بازار در ۵ ماه اصلاح خود از مهر تا ۱ اسفند ۹۷ با ۲۷٪ اصلاح مواجه شد و شاخص از ۱۹۶ هزار واحد تا ۱۵۵ هزار واحد اصلاح کرد و پس از آن رالی بعدی از ۱۵۵ هزار واحد آغاز شد.

7روز - ۱۱ درصد
سومین اصلاح بازار اردیبهشت سال ۹۸ صورت گرفت. این اصلاح شارپ و کوتاه مدت بود و در کمتر از ۱۰ روز بازار حدود ۱۱ درصد اصلاح کرد و از ۲۲۶ هزار واحد تا ۲۰۵ هزار واحد اصلاح را تجربه کرد و خیلی سریع مسیر صعودی بعدی خود را آغاز کرد.

1 ماه و نیم - ۱۰ درصد
چهارمین اصلاح بازار کمی فرسایشی بود و مجدد در مهرماه اتفاق افتاد. ۱۳ مهر ۹۸ بازار وارد اصلاح شد و شاخص از ۳۳۰ هزار واحد تا ۳۰۰ هزار واحد اصلاح زمانگیری را در ۱ ماه و نیم تجربه کرد و ۲۷ آبان ۹۸ نقطه شروع موج صعودی بعدی شاخص بود.

۱۰ روز - ۱۲ درصد
اسفند ۹۸ بود که شاخص اصلاح شارپی را در محدوده ۵۵۵ هزار واحد تا ۴۹۶ هزار واحد تنها در ۱۰ روز تجربه نمود و منجر به ترس عده زیادی از اهالی بازار شد اما پس از این اصلاح موج صعودی بسیار قدرتمندی آغاز شد و شاخص کل در تنها ۲ ماه توانست از ۴۹۶ هزار واحد به بالای ۱ میلیون واحد برسد.

اما آیا اصلاح حال حاضر خطرناکتر از قبلی‌هاست؟
تا اینجا شاخص کل در موج اصلاحی خود که از ۲۲ اردیبهشت آغاز شده است و حدود ۱۲ روز از آن می‌گذرد کمتر از ۱۰ درصد اصلاح را تجربه نموده است و شاخص ۹۲۰ هزار واحدی تنها ۱۲ درصد اصلاح را برای بازار به ارمغان خواهد داشت و همانطور که دیدیم اصلاحات قبلی بعضاً زمانبرتر و حتی شارپ‌تر بوده است.

اگر شاخص محدوده ۹۲۰ هزار واحد را که حمایت میانگین متحرک میان‌مدت شاخص نیز است را بشکند جای نگرانی خواهد داشت ولی تا این اتفاق رخ نداده است کماکان بایستی نسبت به آینده بازار امیدوار بود.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین