پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
حمید رضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از رشد ۱۵۰ درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان خبر داد.
شعار سال: حمیدرضا محمدحسینی با اشاره به روند افزایش صادرات کالا‌های یخچالی در دو ماهه اخیر سال جاری اظهارداشت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد صعودی ۱۵۰ درصدی داشته و امکان افزایش ظرفیت تاچند برابر دیگر دور از انتظار نیست.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: کالا‌ها نظیر پیاز، سیب زمینی، فلفل سبز، میوه و … محصولات زراعی و باغی هستند که با استفاده از کانتینر‌های مخصوص مواد یخچالی حمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: این قبیل کالا معمولاً در درجه حرارت ۲- تا ۱۳+ درجه سانتی گراد نگهداری می‌شوند.

حمید رضا محمدحسینی به مزایای حمل و نقل کالا به صورت کانتینر یخچالی اشاره داشت و افزود: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه و. را مهمترین مزایای حمل کانتینری برشمرد که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالابه شمار می‌آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۲ ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ TEU کانتینر در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده است خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۶۰ هزار TEU در بندر، این مقدار تا پایان سال جاری رشد صعودی چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

محمدحسینی به تحلیل‌های آماری طی دو ماه سال جاری در بندر باهنر نیز اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری میزان ۱۸۰ هزار تن کالای غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که عمدتاً صادرات آن شامل میوه و تره بار، لبنیات و مواد پروتئینی به بازار هدف عمدتاً کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.
تعداد بازدید : 15

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۹، کد خبر:۴۹۳۴۷۹۰، www.mehrnews.com

برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین