شعار سال: در این ویدئو تولیدکنندگان کشمش قزوین به بیان مشکلات خود در حوزه تولید ،فراوری ،بازاریابی و بسته بندی محصول خود می پردازند.چیزی که بر آن تاکید می شود اصولی نبودن فراوری محصول و بسته بندی نامناسب برای صادرات است .کشمش محصولی مهم برای صادرات به حساب می آید و می تواند درآمد ارزی فوق العاده ای را به درآمدهای غیر نفتی کشور بیافزاید به شرطی که مسئولان درست بازاریابی کنند و نگذارند رقبا در این زمینه بازار ایران را تصاحب کنند. از سوی دیگر روش تولید این محصول هنوز سنتی است و به محصول آسیب می زند که باید مدرن و به روز شود.مشکل دیگر دلالی در بازار کشمش است که خریداران قیمت پایین برای این محصول به کشاورز پیشنهاد می کنند .مشکل بعد بسته بندی نامناسب است .برای بررسی بهتر موضوع ویدئو را تماشا کنید.
باز هم درد مزمن صنعت کشاورزی ؛تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی ضعیف.
برگرفته از فضای مجازی