پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
محمدمهدی تندگویان گفت:ما باید بحث مددکاران اجتماعی را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم به نحوی که در نظام آموزشی، مددکاران کنار دانش‌آموزان قرار بگیرند تا شرح وظایفی که در زمینه درسی، اخلاقی، انضباطی و... به دانش‌آموزان ابلاغ می‌شود را مورد رصد قرار دهند.

شعار سال:محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان، با اشاره به نبود گفتمان بین نسلی در خانواده‌های امروزی گفت: یک مشکل اساسی که فرزندان‌مان در کشور دارند، شکاف نسلی آنها با خانواده‌‌هایشان است.

او افزود: برای جبران و اصلاح این موضوع، والدین باید مجبور شوند این شکاف را ترمیم کنند در غیر این‌صورت اگر ما نتوانیم بنیان خانواده را تصحیح کنیم این اتفاق هیچ‌وقت با قوانین اداری و دستورالعمل‌ها رخ نمی‌دهد.

تندگویان تصریح کرد: این موضوع باید در آموزش و پرورش تبیین شود. مشکل اساسی که ما در ساختار آموزش و پرورش داریم این است که ساختار آن فقط دانش‌آموز محور است و ارتباط مناسبی بین اولیا با مراکز آموزشی وجود ندارد.

او افزود: معمولا گزارش‌گیری مناسبی توسط مددکاران اجتماعی از وضعیت خانوادگی یک دانش آموز صورت نمی‌گیرد و اگر هم باشد در بخش کوچکی از مراکز غیرانتفاعی اتفاق می‌افتد که مشخص نیست چقدر موفق بوده است.

 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پیشنهادی مبنی بر وجود مددکاران خانواده در نظام آموزشی گفت: ما باید بحث مددکاران اجتماعی را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم به نحوی که در نظام آموزشی، مددکاران کنار دانش‌آموزان قرار بگیرند تا شرح وظایفی که در زمینه درسی، اخلاقی، انضباطی و... به دانش‌آموزان ابلاغ می‌شود را مورد رصد قرار دهند.

او افزود: اگر مددکار به این نتیجه برسد که والدین دچار مشکلات روحی و روانی هستند حتما باید ورود پیدا کند به این صورت است که می‌توان چتر حمایتی برای کودکان به وجود آورد و پایگاه اجتماعی برای آنها ایجاد کرد که منجر به اصلاح ساختار روانی جامعه شود.

تندگویان بیان کرد: بحث مددکاران خانواده یک موضوع جدی است که باید در دستور آموزش و پرورش قرار گیرد.

او گفت: هر خانواده ایرانی باید یک مددکار اجتماعی مشخص داشته باشد که در مقاطع مختلف به او مراجعه کند و شخص مددکار هم باید گزارش خانواده را به مراجع ذی ربط ارسال کند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: با ایجاد مددکار خانواده در کنار اینکه رصدی از روابط داخلی یک خانواده به دست می‌آید یک پایگاه ایمنی هم برای فرزندانی که در خانه بی‌پناه هستند ایجاد می‌شود.

او اظهار کرد: به‌نظر من از زمانی که یک زوج تشکیل خانواده می‌دهند باید ارتباط مشخصی با مددکار اجتماعی داشته باشند.

تندگویان با اشاره به آسیب‌هایی که ناشی از نبود نظارت بر رفتار خانواده‌هاست، گفـت: متاسفانه هیچ نوع نظارتی بر اخلاق و رفتار والدین نداریم علاوه براینکه قوانین هم حق و حقوق کودکان را نادیده گرفته‌اند و قانون ثانویه خوبی هم برای دفاع از این فرزندان نداریم در نتیجه اتفاقات ناخوشایندی که امروزه می‌بینیم، رخ می‌دهد.

او افزود: ما باید طی سال‌های گذشته برای رفع باورهای غلط فرهنگسازی می‌کردیم تا مشخص شود آبرو با ارزش‌تر از جان یک انسان نیست اما متاسفانه خانواده‌هایی که فقر فرهنگی دارند برداشت‌شان این است که حفظ آبرو بسیار مهم‌تر است به همین دلیل به خود اجازه می‌دهند به راحتی جان یک انسان را بگیرند.

تندگویان اظهار کرد:باید یک کارگروه مشترکی بین متشرعین، مجریان قانون و جامعه شناسان به وجود بیاید تا احکام شرعی را در راستای احکام ثانویه تطبیق دهند تا آسیب‌هایی که امروزه با آنها مواجه هستیم به حداقل برسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار:12خرداد1399،کد خبر:1009296،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین