پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
روستای پلکانی کنگ در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد و آخرین روستا در دره رودخانه کنگ است که از طریق جاده آسفالت به روستای نغندر و شهر طرقبه مرتبط می‌شود.معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این روستا به عنوان روستایی متعلق به دوره تیموی با قدمت ۸۰۰ سال ثبت ملی شد.

شعار سال: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت روستای تاریخی کنگ در فهرست آثار ملی خبر داد.

مرجان اکبری گفت: این روستا به عنوان روستایی متعلق به دوره تیموی با قدمت ۸۰۰ سال ثبت ملی شد اما با تکمیل اطلاعات فنی و ارائه مستندات تاریخی از سوی کارشناسان استان که دو ماه زمان می خواهد، قدمت این روستا در سند ثبت ملی به سه هزار سال افزایش می‌یابد.

روستای پلکانی کنگ در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد و آخرین روستا در دره رودخانه کنگ است که از طریق جاده آسفالت به روستای نغندر و شهر طرقبه مرتبط می‌شود.

از بهمن ماه پارسال به بهانه اجرای طرح هادی روستایی تعدادی از خانه‌های قدیمی روستای کنگ تخریب شد در حالی که بافت تاریخی این روستا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده و مشمول طرح هادی نیست بلکه باید طرح بهسازی با در نظر گرفتن اصول و قوانین حفاظتی میراث فرهنگی در آن اجرا شود.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین